Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaraNova schreef:Ik heb de paarden inderdaad ook op vlas staan. Maar daar zitten ze niet veel in, ze hebben overal plek zat in de mesthoop en onder de stallen en kippencontainer...
Ik voer de kippen gemengd graan inderdaad, maar daar blijft zo goed als niets van achter als ze gegeten hebben...Moeilijk hoor, ik las dat ze een hekel hebben aan muntolie, dus ik ga eens olie halen en bollen watten ofzo er ook mee in gangen enz proppen
Azmay schreef:Ceetje_bokt schreef:Ik ga in het voorjaar munt bIj de kippen planten. Als het daar (de kans krijgt) om te woekeren is het geen probleem en eens kijken naar een ander voer. Bedankt voor de tips.
Houd er wel rekening mee dat kippen dat ook wel lusten
Azmay schreef:Ceetje_bokt schreef:Ik ga in het voorjaar munt bIj de kippen planten. Als het daar (de kans krijgt) om te woekeren is het geen probleem en eens kijken naar een ander voer. Bedankt voor de tips.
Houd er wel rekening mee dat kippen dat ook wel lusten
DDDara schreef:Bij ons doen de honden het heel goed. Wij doen ons best de ratten uit hun schuilplaatsen te jagen en met een beetje aanmoediging zijn de honden dol enthousiast.
[ [url=m/kK8djm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder ben ik ook benieuwd naar nog wat extra tips en tricks
BillyJ schreef:Je kan een soort deksel bestellen met valklepje voor op een emmer. (je kan het ook zelf maken als je handig bent) wel een grote/diepe emmer nemen als het om ratten gaat.
Deze vullen met "pure" of hele sterke alcohol. (niet perse nodig, maar dan sterven ze sneller ipv te moeten wachten op uithongering oid.)
Bovenop het deksel leg je dan wat lekkers of smeer je wat pindakaas om ze te lokken, ze vallen door de deksel heen en worden dan "verdoofd" door de alcohol.
De alcohol preserveert tevens de ratten/muizen zodat ze ook niet gaan stinken als je hem niet vaak kunt legen.
Dit principe word gebruikt in de biologisch dynamische landbouw.
Zowieso heb je ook draadvallen, waarmee je de ratten levend vangt. Maarja, wat doe je er dan achteraf mee?
snorkel1986 schreef:BarbaraNova schreef:Ik heb de paarden inderdaad ook op vlas staan. Maar daar zitten ze niet veel in, ze hebben overal plek zat in de mesthoop en onder de stallen en kippencontainer...
Ik voer de kippen gemengd graan inderdaad, maar daar blijft zo goed als niets van achter als ze gegeten hebben...Moeilijk hoor, ik las dat ze een hekel hebben aan muntolie, dus ik ga eens olie halen en bollen watten ofzo er ook mee in gangen enz proppen
Blijf er eens bij staan tot ze het op hebben .. kan ook zijn dat ze er " als de kippen bij zijn"... zeg maar
dierenfan schreef:Wij hebben stalkatten. Een boel veel te veel stalkatten. Zeg maar gemiddeld 20.... wij hebben verder geen ongedierte ondanks dat de paarden echt heel erg buitenaf staan. Ik voer met liefde de katten bij maar ze hebben sowieso geen klagen qua hoeveelheid eten. Komend voorjaar weer kittens in overvloed. Al maak ik die tegenwoordig wel redelijk tam en gaan er gelukkig veel weg (ook langharige erbij)
FrNo schreef:Even een vraagje, wat betreft katten.
Bij mijn stal lopen soms katten. (Ik denk van mensen ergens uit de buurt)
Ik zou ze best wat bij willen voeren, hebben jullie tips om de katten bij te voeren zonder dat ik muizen of ratten juist lok met het voer.(Nu in principe geen last van ratten of muizen)
In de hoop dat de katten wat meer blijven hangen en ratten en muizen vangen, mocht er iets zitten.