Cissy schreef:Ja maar je moet het wel kunnen betalen.
Mijn eerste voorschot was hoger dan de huur van mn huis. Heb hem toen op zijn laagst gezet via de app en daarna nog gebeld en nog lager kunnen zetten.
Hoger dan dit kan en ga ik niet betalen.
Ik moet ook nog leven.
Eind januari krijg ik opnieuw een berekening, maar ook daar ga ik hem weer lager zetten op wat ik nu betaal.
Ik betaal liever terug dan maandelijks gewoon niet meer uitkomen kwa geld.
Alles bij elkaar, hogere benzineprijzen, hogere huur, hogere belastingen, hogere prijzen in de winkel, hogere ziektekostenverzekeing. Sorry, het salaris wil maar niet meegroeien.
Om nog maar te zwijgen over hogere kosten die de paardenhobby of de katten met zich meebrengen.
Maar het maakt feitelijk toch niet uit of je nu per maand meer gaat betalen en dan aan het eind van je contractjaar niks hoeft bij te betalen, of dat je nu je maandbedrag omlaag zet maar aan het eind van je contractjaar ineens flink moet bijbetalen?
Ik snap dat het beeld misschien vervelender is als je elke maand tekort komt ipv een keer flink bijbetalen maar uiteindelijk is het evenveel en je zal nou eenmaal moeten betalen voor je energie.
Ook gaan we in mei het huis stevig isoleren, waardoor we voor komend jaar nog lager verbruik verwachten. Onze huidige tarieven zijn hoger dan het plafond en we gaan niet boven plafond verbruiken. Nu willen ze ons maand bedrag volgend jaar naar 370
).