Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jusi schreef:Kun je niet een gordijnrail/buis oid over de gehele lengte van je badkamer plaatsen? Dus aan de muur tussen douche en deur tot aan de overkant? Dan zit je niet met de lage schuine muur.
Jusi schreef:Kun je niet een gordijnrail/buis oid over de gehele lengte van je badkamer plaatsen? Dus aan de muur tussen douche en deur tot aan de overkant? Dan zit je niet met de lage schuine muur.
Yessy schreef:Jusi schreef:Kun je niet een gordijnrail/buis oid over de gehele lengte van je badkamer plaatsen? Dus aan de muur tussen douche en deur tot aan de overkant? Dan zit je niet met de lage schuine muur.
Dit zou ik inderdaad doen, je hebt gewoon stangen die je tot een paar meter kan verlengen en die klemmen zichzelf vast, dus dan zit je ook niet met gaten in je muren. Of je moet van plan zijn hier de komende 10 jaar te wonen, dan zou ik investeren in een douchewand, bijvoorbeeld eentje met een scharnier aan de muur naast de deur (zoals iemand hierboven geloof ik ook al opperde), dan kan je hem gewoon inklappen als je niet staat te douchen en kom je de deur nog makkelijk door.
quintusgl schreef:Kan je erachter komen hoe oud de douche/badkamer is die er in zit?
En moet een douchedeur niet naar buiten openen ivm.brandveiligheid? Dit weet ik niet zeker maar weet wel dat overal in t huis de deuren een speciale kant op moeten gaan. Bij mij gaan de douchedeuren naar buiten open.
Padoertje schreef:Ik zou idd je deur verhangen zodat deze de gang opdraait ipv de badkamer in. Dan een glazen scherm plaatsen en je hebt een prima inloopdouche.
Annet_Dottie schreef:topsylover schreef:Misschien kun je een glazen wandje installeren die ook weg te draaien is. eventueel met een rubberen randje op de grond waar het glas tegenaan loopt. Dan heb je tijdens het douchen een stevige wand, maar kun je hem daarna schuin wegklappen waardoor de deur nog wel enigzins vrij blijft.
https://www.maxaro.nl/douches/douchedeu ... eUEALw_wcB
Zoiets zou ook nog kunnen inderdaad. Onthoud ik ook even!
RoseK schreef:Een badkamerdeur hoort inderdaad naar buiten toe te openen ivm met de veiligheid en bereikbaarheid voor hulp(diensten). Stel dat je uitglijd in de badkamer en bewusteloos voor de deur ligt, dan krijgen hulpdiensten de deur vanaf de gang niet open.
Dit zou ik aankaarten bij de woningbouw want het is officieel wel een vereiste (nieuwbouwwoningen hebben dit bijv altijd).