Onlogische badkamer iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:50

Jammer dat er weinig mogelijkheden zijn omdat je gehuurd zit.
Ik denk dat de beste oplossing dan een douchegordijn met een afzuiging is.
Een stang voor de douchegordijn is prima te bevestigen aan een schuine wand, maar de houder moet dan wellicht wel op maat gemaakt worden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 12:51

Eventueel toch een glazen wandje en dan de deur eruit? Eventueel een gordijn hangen dmv een gordijnstang in het deurgat mocht je toch wat privacy worden. De deur kun je er dan achteraf terug in zetten als je eruit gaat.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:00

Jusi schreef:
Kun je niet een gordijnrail/buis oid over de gehele lengte van je badkamer plaatsen? Dus aan de muur tussen douche en deur tot aan de overkant? Dan zit je niet met de lage schuine muur.

Dit zou volgens mij een hele simpele oplossing kunnen zijn..

Of je hangt de douchestang lager, zodat ie onder het schuine deel hangt en duikt eronder door om te douchen :+

Celebi

Re: Onlogische badkamer iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:03

In de meeste gevallen is het niet heel ingewikkeld om je deur om te bouwen naar de andere kant volgens mij. Zou de beheerder het probleem aankaarten en aangeven dat je (vanwege het voorkomen van vochtschade) de deur andersom wilt zodat je een simpel wandje erin kan zetten. Met een beetje mazzel komen ze de deur wel omzetten omdat waterschade ook niet perse geldbesparend is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:12

Jusi schreef:
Kun je niet een gordijnrail/buis oid over de gehele lengte van je badkamer plaatsen? Dus aan de muur tussen douche en deur tot aan de overkant? Dan zit je niet met de lage schuine muur.

Dit zou ik inderdaad doen, je hebt gewoon stangen die je tot een paar meter kan verlengen en die klemmen zichzelf vast, dus dan zit je ook niet met gaten in je muren. Of je moet van plan zijn hier de komende 10 jaar te wonen, dan zou ik investeren in een douchewand, bijvoorbeeld eentje met een scharnier aan de muur naast de deur (zoals iemand hierboven geloof ik ook al opperde), dan kan je hem gewoon inklappen als je niet staat te douchen en kom je de deur nog makkelijk door.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:15

En je douche stang vast maken parallel met de muur van de deur en dan dieper de kamer in?
Dan is je douche gedeelte toch breder dan enkel tot aan de deur.
Moet je mss wel 2 aparte gordijnen nemen als je niet in de knoop wil raken met de bevestigingen aan het plafond. En dan die naar elkaar toe trekken richting de hoek van de badkamer.

Afbeelding

Dus een gordijn aan de rode buis en en gordijn aan de blauwe.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:18

Yessy schreef:
Jusi schreef:

Dit zou ik inderdaad doen, je hebt gewoon stangen die je tot een paar meter kan verlengen en die klemmen zichzelf vast, dus dan zit je ook niet met gaten in je muren. Of je moet van plan zijn hier de komende 10 jaar te wonen, dan zou ik investeren in een douchewand, bijvoorbeeld eentje met een scharnier aan de muur naast de deur (zoals iemand hierboven geloof ik ook al opperde), dan kan je hem gewoon inklappen als je niet staat te douchen en kom je de deur nog makkelijk door.

Wij hebben in onze badkamer, die wij op korte termijn willen verplaatsen, inderdaad nu een stang hangen die je kunt uitschuiven tot ik geloof 2 meter. Die klemt gewoon tussen de muren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:22

Een douchewandje dat je weg kunt draaien, heb ik thuis ook. Wij hebben het zelf gemaakt, maar je kunt ook 1 kopen. Er zijn van die badwandjes die kunnen scharnieren. Die zijn alleen niet zo hoog, maar voorkomen wel dat je halve badkamer zeiknat worden.
https://www.wiesbaden.nl/bad/badscherme ... -nano.html
Zoiets, ze hebben ze bij de Praxis, Gamma etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:27

Is een glazen wand die je kan draaien niet iets? Dan draai je me naar de douchekop toe als je niet aan het douchen bent zodat je wel ruimere ingang hebt bij binnenkomst in je badkamer. Als je dan gaat douchen klap je de deur zover open als nodig en kan je douchen. https://www.badkamerplanet.nl/sani-roya ... I2DfD_BwE#

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:31

Kunststof lamellen ophangen ipv een douchegordijn.
* Die komt niet naar je toe met douchen
* als je klaar bent met douchen kun je ze open draaien en kunnen ze drogen
* als ze droog zijn kun je ze naar de zijkant schuiven

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:56

Kan je erachter komen hoe oud de douche/badkamer is die er in zit?
En moet een douchedeur niet naar buiten openen ivm.brandveiligheid? Dit weet ik niet zeker maar weet wel dat overal in t huis de deuren een speciale kant op moeten gaan. Bij mij gaan de douchedeuren naar buiten open.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:13

Het is geen goedkope optie en weet niet zeker of het kan met je schuine dak maar wij hebben vouwdeuren als douche cabine.
Als we niet douche hebben we dus wel zat ruimte doordat de deuren tegen de muur gevouwen kunnen worden.
Tis geen goede foto want op dat moment was er bij het in zetten een deur geklapt maar voor het idee wat ik bedoel.

Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:13

quintusgl schreef:
Kan je erachter komen hoe oud de douche/badkamer is die er in zit?
En moet een douchedeur niet naar buiten openen ivm.brandveiligheid? Dit weet ik niet zeker maar weet wel dat overal in t huis de deuren een speciale kant op moeten gaan. Bij mij gaan de douchedeuren naar buiten open.

In huizen zitten volgens mij geen eisen aan binnendeuren, ik geloof dat alleen de voordeur naar binnen moet draaien. Maar of dat is zodat je niet ingesloten kan worden of zodat je mensen die voor je deur staan geen deur in hun gezicht slaat, weet ik niet :Y) In huis kun je gewoon kiezen voor optimale benutting van ruimte. Dat betekent in een smalle gang dat deuren meestal de kamers indraaien met uitzondering van de wc en badkamerdeuren, omdat daar binnen vaak beperkte ruimte is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:22

Douchegordijn voor je deur.

En neem contact op met huurcommissie, die weten meer over of deze constructie van deur die naar binnen opend in een badkamer wel mag. Qua vocht is het in elk geval niet verstandig, water kan zo de badkamer uit lopen nu, drempel leggen kan niet, want deur moet er overheen kunnen.

Ik vraag mij af of de verhuurder dit zelf gedaan heeft of dat een beunhaas die badkamer gemaakt heeft, want dit is niet de manier om vocht in badkamer en uit de rest van het huis te houden, met waterschade, hogere kosten en waardevermindering woning tot gevolg. Is als eigenaar dus ronduit domme actie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:52

Onze indeling is vergelijkbaar, alleen geen schuine wand en naast de douche ook nog een wc.
En twee wastafels naast elkaar, maar de eerste zit recht voor de douche en naast de ingang.
Wij hebben een vouwdeur als badkamerdeur, ipv zo'n groot lomp ding dat naar binnen draait en niet helemaal open kan vanwege de wastafel en waar je half open niet door kunt, omdat daar de douchecabine staat.
En wij hebben schuifdeuren bij de douche, die schuiven langs elkaar heen en gaan op de hoek open, zodat je eruit kunt stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:01

Jusi schreef:

Dit zou ik doen idd :j

Al die wandjes ed. zou ik echt te duur vinden voor een huurhuis :o Tenzij dit je potentiele forever-home is.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:16

Louvredeuren erin hangen en een glazen wand.

Douchegordijn kleeft zo lekker dus zou ik niet doen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:37

Padoertje schreef:
Ik zou idd je deur verhangen zodat deze de gang opdraait ipv de badkamer in. Dan een glazen scherm plaatsen en je hebt een prima inloopdouche.

Dat wilde ik inderdaad ook voorstellen. Is dat een optie?

En anders kun je je ook nog afvragen of je een deur nodig hebt voor je badkamer. Zo niet zou je die er ook uit kunnen halen en een wandje plaatsen bij de douche.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:46

Annet_Dottie schreef:
topsylover schreef:
Misschien kun je een glazen wandje installeren die ook weg te draaien is. eventueel met een rubberen randje op de grond waar het glas tegenaan loopt. Dan heb je tijdens het douchen een stevige wand, maar kun je hem daarna schuin wegklappen waardoor de deur nog wel enigzins vrij blijft.
https://www.maxaro.nl/douches/douchedeu ... eUEALw_wcB

Zoiets zou ook nog kunnen inderdaad. Onthoud ik ook even!

Dit zou ik doen, is denk ik de eenvoudigste en goedkoopste oplossing

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:22

Een badkamerdeur hoort inderdaad naar buiten toe te openen ivm met de veiligheid en bereikbaarheid voor hulp(diensten). Stel dat je uitglijd in de badkamer en bewusteloos voor de deur ligt, dan krijgen hulpdiensten de deur vanaf de gang niet open.

Dit zou ik aankaarten bij de woningbouw want het is officieel wel een vereiste (nieuwbouwwoningen hebben dit bijv altijd).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:11

RoseK schreef:
Een badkamerdeur hoort inderdaad naar buiten toe te openen ivm met de veiligheid en bereikbaarheid voor hulp(diensten). Stel dat je uitglijd in de badkamer en bewusteloos voor de deur ligt, dan krijgen hulpdiensten de deur vanaf de gang niet open.

Dit zou ik aankaarten bij de woningbouw want het is officieel wel een vereiste (nieuwbouwwoningen hebben dit bijv altijd).

Bouwbesluit stelt geen eisen aan draairichtingen van binnendeuren, ook niet voor badruimten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:33

Bedankt voor al jullie reacties! Had niet zoveel verwacht gelijk maar ik neem alle tips mee en dan gaan we snel kijken wat de goede oplossing is!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:24

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 14:43

Dit is de wand die wij gemaakt hebben. Als ik niet douche klap ik hem weg tegen de muur.
Ik heb ook een wasbak op dezelfde plek als die van jou. Met een vaste wand zou ik de badkamer niet meer in kunnen.

Afbeelding

Afbeelding