Vraag ik te veel van een wekker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:24

Volgens mij is het probleem niet je wekker maar je telefoon gebruik. Misschien kan je daar tips om vragen want de wekker die je zoekt bestaat niet. :+ Hoe wil je een wekker kopen die alleen jou wakker maakt en niet je vent?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Vraag ik te veel van een wekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:28

Een wekker die alleen trilt zou kunnen, ik word daar wakker van, mijn vriend niet.

Aan de andere kant, als ie wel wakker wordt, dan draait ie zich nog een keer om en slaapt verder.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:43

fleurtjeuh schreef:
Ineke2 schreef:
Beperkte schermtijd geven op je telefoon. Schermtijd op? Dan gaat je telefoon op slot :+

Dat heb ik geprobeerd.
Dan ontgrendel ik hem gewoon weer.
'ik was nog even iets aan het lezen, daarna leg ik mn telefoon weg'
Nee dus... :')

Misschien moet je jezelf even een schop onder de kont geven dan? Ipv weer overal geld aan uitgeven en moeilijke oplossingen bedenken die niets met jouw slaapgedrag te maken hebben?

Als mensen oplossingen aandragen en jouw antwoord is altijd "ja maar dit..." dan moet je het probleem eerst even bij jezelf opzoeken :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:12

Dan pak je een oude telefoon zonder internet en zonder spelletjes oid en gebruik je die als wekker. Klaar, opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:19

Kennelijk heb je wekkers die je op je stopcontact aansluiting kan plaatsen :P

Zou zelf eerder een plankje nemen voor 't geld. Maar je kan hem wel aan de muur hang en t ziet er wel gaaf uit opzich :+ Verder nog nooit een wekker gezien die je aan de muur kan hangen, of je moet creatief zijn met een plantenhanger ofzo (als je geen plankje/schroeven wil.)

https://www.bol.com/nl/nl/p/technisat-d ... w9EALw_wcB

https://www.reichelt.nl/nl/nl/merten-da ... IHEALw_wcB

Geen idee alleen of de schermen dimbaar zijn. Verder komt het wel in de buurt van je eisen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:35

Heb je al aan een wekker voor dove mensen gedacht?

Kun je (maar is dus ook niet de bedoeling :D) niet aan de muur hangen maar voldoet volgens mij wel aan je wensen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 05:55

Je heb een smartwatch lees ik, dan leg je die toch naast je kussen als wekker ipv je telefoon of denk ik nu te simpel? Horloge hoeft niet om je pols te zitten. Of wat andere zeggen klein plankje aan de muur boven je bed en daar een wekker opzetten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:33

Knuppel in het hoenderhok: je vindt het blijkbaar niet vervelend genoeg dat je zo weinig slaapt, anders had je er vast al iets aan gedaan. Zo te lezen is het een gebrek aan discipline en voornamelijk gemakzucht... Tsja, daar is geen wekker/horloge oid tegen bestand.

Genoeg prima opties hier in het topic en ik lees alleen maar: ja, maar...... nee, want......

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 08:10

marleen_88 schreef:
Knuppel in het hoenderhok: je vindt het blijkbaar niet vervelend genoeg dat je zo weinig slaapt, anders had je er vast al iets aan gedaan. Zo te lezen is het een gebrek aan discipline en voornamelijk gemakzucht... Tsja, daar is geen wekker/horloge oid tegen bestand.

Genoeg prima opties hier in het topic en ik lees alleen maar: ja, maar...... nee, want......

Uiteraard heb ik niet nagedacht over hoe ik dit probleem kan oplossen. En verzin ik alleen maar smoesjes en heb ik dit topic aangemaakt voor aandacht en heb ik niet gekeken naar de oplossingen die bij mij in huis kunnen werken :roll:

Voor de anderen met echte suggesties, dank daarvoor! Ik ga er in de komende dagen eens naar kijken :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:15

fleurtjeuh schreef:
marleen_88 schreef:

Uiteraard heb ik niet nagedacht over hoe ik dit probleem kan oplossen. En verzin ik alleen maar smoesjes en heb ik dit topic aangemaakt voor aandacht en heb ik niet gekeken naar de oplossingen die bij mij in huis kunnen werken :roll:

Voor de anderen met echte suggesties, dank daarvoor! Ik ga er in de komende dagen eens naar kijken :)

En hoe moeilijk is het precies om je telefoon in de woonkamer te laten liggen en een oude telefoon als wekker te gebruiken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:17

Goof schreef:
En hoe moeilijk is het precies om je telefoon in de woonkamer te laten liggen en een oude telefoon als wekker te gebruiken?

Mee eens. Geef jezelf een schop onder je kont en laat die telefoon in de woonkamer.
Verder vooral in oplossingen denken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:34

Indd een oudere telefoon zonder sim en wifi als wekker gebruiken.
Of anders, je man oordoppen laten dragen als hij last heeft van jouw wekker. Mijn man staat ook veel eerder op, hij is nogal van het snoozen (ik heb het opgegeven na 15 jaar daar nog wat aan te doen) dus slaap tegenwoordig gewoon met oordoppen. Voordeel voor mij, ik hoef er niet uit als mijn zoontje snachts eens wakker wordt, want dat hoor ik toch niet :)) dus dat moet mijn man dan, waarna hij zo vaak kan snoozen als hij wil :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 08:36

Goof schreef:
fleurtjeuh schreef:

Zoals ik al zei, de andere opties zal ik gaan nakijken voor mogelijkheden.
Zoals zoeken of ik nog een oude telefoon heb liggen.

Cayenne schreef:
Goof schreef:

Mee eens. Geef jezelf een schop onder je kont en laat die telefoon in de woonkamer.
Verder vooral in oplossingen denken.

Als die schop nou zo makkelijk was geweest, dan had ik dat al gedaan. Ik heb daar moeite mee dus zoek op dit moment een andere oplossing.
Ik heb moeite met zelf discipline dus zoek ik iets dat wel werkt.
Hoezo is dat dan niet in oplossingen denken? Omdat het antwoord andere mensen niet aan staat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:05

Omdat je zo ongeveer alles wat aangedragen wordt afschiet en loopt te sneren in een ander topic dat mensen die mee willen denken niet helpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:10

_San87_ schreef:
Omdat je zo ongeveer alles wat aangedragen wordt afschiet en loopt te sneren in een ander topic dat mensen die mee willen denken niet helpen.

Serieus? Dat had ik nog niet eens gezien.
Edit: Nu wel. Jeetje, dan blijf ik absoluut bij mijn punt. Denk in oplossingen en loop niet te sneren naar andere mensen die proberen te helpen en meedenken.
Heel bijzonder..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 09:22

Ja maar als ik vraag om iets specifieks en mensen komen met heel iets anders aan, zouden jullie daar niet moe van worden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:27

Nou ik word vooral moe van jouw excuses. :D
Je geeft bv aan dat je geen watch om wil, maar je kan die dingen prima naast je neerleggen of hangen en voldoet dus wel degelijk aan je eisen dan.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:42

fleurtjeuh schreef:
Ja maar als ik vraag om iets specifieks en mensen komen met heel iets anders aan, zouden jullie daar niet moe van worden?

Ik heb net even 5 minuten gezocht, maar omdat ik zag dat je lelijk tegen iedereen deed, niet meer mee verder gegaan, want heb geen zin om in het ergenissen topic te lezen dat ik dingen aandraag waar je niets aan hebt....

Want er zijn gewoon niet veel wekkers die aan ALLE wensen voldoen.

Wekkers die ophangbaar zijn, zijn er al niet veel.
Dus misschien moet je daar een oplossing voor zoeken. (Klein plankje ophangen zoals eerder geopperd is?) Dan heb je ineens veel meer keus.

Daarnaast google is je beste vriend.

Deze heeft bijvoorbeeld veel van je eisen, maar net niet allemaal. (niet ophangbaar)
https://www.amazon.nl/Projectiewekker-g ... 3FDP8&th=1

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:51

Wij hebben idd ook een Google Nest Hub.
Als je ipv wekker aan de muur wel een klein plankje kan op hangen is dit ideaal!
Wekker net zoals op de telefoon.
S nachts kan ik de tijd aflezen.

En wij kunnen met de Google onze lampen en alles bedienen. Dus ik ben er helemaal blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:59

fleurtjeuh schreef:

Omdat wat jij zoekt niet bestaat.

Een wekker waar vriendlief niet wakker van wordt want stél je voor.

Ik zou niet zo op mijn tenen willen lopen zeg.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:03

Spenk schreef:
fleurtjeuh schreef:

Omdat wat jij zoekt niet bestaat.

Een wekker waar vriendlief niet wakker van wordt want stél je voor.

Ik zou niet zo op mijn tenen willen lopen zeg.

Nou, als ik om vier uur mijn nest uit moet probeer ik toch ook echt of ik mijn vriend door kan laten slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:05

Ja maar jeetje die kan dan toch oordoppen indoen? Of gewoon zich omdraaien en verder slapen? Jullie gaan ook snachts niet eens naar de wc ofzo dan? Dat hoor je toch ook.

De oplossing ervoor wil ts niet. Een horloge om die alleen trilt dan hoort hij niks.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:14

Wordt je vriend ook echt wakker van jouw wekker of ben jij bang dat hij wakker wordt van jouw wekker? En zie je dus beren op de weg die er helemaal niet zijn?

Mijn man en ik slapen al ruim 16 jaar in dezelfde slaapkamer. Zijn wekker gaat ergens tussen 3u en 6u. Die van mij pas om 7u. In die 16 jaren dat wij samen zijn ben ik hooguit tien keer wakker geworden van zijn wekker. Alle overige 3.670 keer ben ik gewoon door zijn wekker heen geslapen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:20

Gemakzucht van de mens..

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:22

fleurtjeuh schreef:

Nee, het is juist attent dat mensen denken 'hey, een smartwatch kan ze omdoen/aan een haakje hangen/onder of naast haar kussen leggen'. Anders krijg je nooit goede suggesties die misschien werken, want wat jij van een reguliere wekker vraagt is inderdaad wat enthousiast. Je zoekt een oplossing voor een probleem en als je zelf in de goede richting zat te denken dan had je het waarschijnlijk al gevonden. :)

Ik denk dat je met je opmerkingen een aantal mensen hebt afgeschrikt die anders echt wel bereid waren om mee te zoeken.