fokfanaat schreef:Isabel schreef:Uitvaartverzekering is trouwens zo duur niet? Ik betaal nog geen €5 per maand. Dat is €6000 in mijn hele leven als ik 100 word.
en hoeveel keren ze uit bij je overlijden?
Ik meen €4000.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Paardenverzekeringen houden 9 van de 10 keer op als een paard 18 is, dat weet je hè? Maw, een oud paard verzekeren tegen de dood kan over het algemeen niet. Ik zou even controleren of je niet betaalt voor een verzekering die als puntje bij paaltje komt niet thuis geeft...
fokfanaat schreef:Isabel schreef:Uitvaartverzekering is trouwens zo duur niet? Ik betaal nog geen €5 per maand. Dat is €6000 in mijn hele leven als ik 100 word.
listiglistje schreef:fokfanaat schreef:
Hier Dela, 2 x meegemaakt en alles netjes vergoed.
Geen uitvaartverzekering is wel echt asociaal als je zelf geen potje hebt, ook niet voor de rest.
Er roeptoetert hier iemand uit mijn nalatenschap, nou die krijg je pas 1,5 a 2 jaar later kan ik je vertellen.
Tot dan moet je alle kosten uit eigen zak voorschieten, dan praat je over het afwikkelen van uitvaart, afwikkelen kosten en erfenis al gauw over € 12.500 tot € 15.000. (Mits alle simpel en vlekkeloos gaat)
Ik praat uit ervaring...
Horsepride schreef:listiglistje schreef:
Hier Dela, 2 x meegemaakt en alles netjes vergoed.
Geen uitvaartverzekering is wel echt asociaal als je zelf geen potje hebt, ook niet voor de rest.
Er roeptoetert hier iemand uit mijn nalatenschap, nou die krijg je pas 1,5 a 2 jaar later kan ik je vertellen.
Tot dan moet je alle kosten uit eigen zak voorschieten, dan praat je over het afwikkelen van uitvaart, afwikkelen kosten en erfenis al gauw over € 12.500 tot € 15.000. (Mits alle simpel en vlekkeloos gaat)
Ik praat uit ervaring...
In welke zin assosciaal? 15k is niet veel, als je doodgaat en je bezit dit bedrag niet op je rekening of in waarde van je huis dan is er iets n niet goed gegaan.
Zelf verzeker ik het liefst zo min mogelijk en heb ik het liever het potje in eigen beheer zonder strijkstok of mensen die er aan moeten verdienen.
Amado7 schreef:Teveel gedoe gezien met een uitvaartverzekering. Dus die heb ik niet en hoef ik ook niet.
Ik zorg dat ik genoeg op mijn rekening hou om mijn uitvaart te betalen.
Wel inboedel, aansprakelijkheid, WA en zorgverzekering.
Horsepride schreef:In welke zin assosciaal? 15k is niet veel, als je doodgaat en je bezit dit bedrag niet op je rekening of in waarde van je huis dan is er iets n niet goed gegaan.
Zelf verzeker ik het liefst zo min mogelijk en heb ik het liever het potje in eigen beheer zonder strijkstok of mensen die er aan moeten verdienen.
magicmist schreef:Rechtsbijstand vind ik zelf wel een hele belangrijke.
We hebben deze al meerdere malen nodig gehad ( na val van bijrijder en 2x conflict met werkgever van mijn man).
Ik lees dat velen geeb uitvaart hebben.
Hoe gaat jullie familie het bekostigen? Gewoon een intresse vraag, want een uitvaart kost al gauw 9000,-
Spenk schreef:Kost amper iets?! Wij hebben er toen naar gekeken het was minimaal 10 euro per persoon per maand. Dat noem ik niet amper iets
Dat is €120 per jaar. Als je dat 60 jaar zou betalen is dat €7200 p.p. Dus je betaald het gewoon zelf.
superpony schreef:Spenk schreef:Kost amper iets?! Wij hebben er toen naar gekeken het was minimaal 10 euro per persoon per maand. Dat noem ik niet amper iets
Dat is €120 per jaar. Als je dat 60 jaar zou betalen is dat €7200 p.p. Dus je betaald het gewoon zelf.
Ik ben op mn 18e begonnen en dan blijft je maandbedrag uiteraard lager dan als je later begint.
En ja, je betaald het zelf, maar ik had ook op mn 20e onder een bus kunnen komen en was het wel gedekt.
Het lastige van doodgaan is dat je meestal niet weet wanneer dat gaat gebeuren.