Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:25

fokfanaat schreef:
Isabel schreef:
Uitvaartverzekering is trouwens zo duur niet? Ik betaal nog geen €5 per maand. Dat is €6000 in mijn hele leven als ik 100 word.

en hoeveel keren ze uit bij je overlijden?

Ik meen €4000.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:27

Ibbel schreef:
Paardenverzekeringen houden 9 van de 10 keer op als een paard 18 is, dat weet je hè? Maw, een oud paard verzekeren tegen de dood kan over het algemeen niet. Ik zou even controleren of je niet betaalt voor een verzekering die als puntje bij paaltje komt niet thuis geeft...

Deze gaat echt door tot de dood gelukkig. Anders had ik inderdaad al heel wat euro's we gegooid.

Bedrag wat ze uitkeren is alleen wel naar beneden gezet nadat ze de 18 passeerde.

Is ook puur verzekert bij dood, niks medisch.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 19-12-22 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:28

Mijn moeder is in december overleden en de uitvaartverzekering was toch wel fijn moet ik zeggen en vlot van betalen.
Wij hebben ook een uitvaart, inboedel, rechtsbijstand en aansprakelijkheidsverzekering.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:29

Ik heb een overlijdens-, zorg-, aansprakelijkheids-, rechtsbijstand-, inboedel-, aanhangwagen-, doorlopende reis en annuleringsverzekering. Verzekering van mijn leaseauto gaat via werk.

Paarden heb ik niet verzekerd. Daar spaar ik iedere maand een vast bedrag voor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:34

fokfanaat schreef:
Isabel schreef:
Uitvaartverzekering is trouwens zo duur niet? Ik betaal nog geen €5 per maand. Dat is €6000 in mijn hele leven als ik 100 word.

Hier Dela, 2 x meegemaakt en alles netjes vergoed.

Geen uitvaartverzekering is wel echt asociaal als je zelf geen potje hebt, ook niet voor de rest.
Er roeptoetert hier iemand uit mijn nalatenschap, nou die krijg je pas 1,5 a 2 jaar later kan ik je vertellen.
Tot dan moet je alle kosten uit eigen zak voorschieten, dan praat je over het afwikkelen van uitvaart, afwikkelen kosten en erfenis al gauw over € 12.500 tot € 15.000. (Mits alle simpel en vlekkeloos gaat)
Ik praat uit ervaring...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:34

Ik heb zelf een zorgverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering

Mijn vriend heeft daarnaast nog de auto, elektrische fiets en een overlijdensrisicoverzekering

Mijn vader is begin dit jaar overleden en had geen verzekering. Je hoort altijd dat een uitvaart onzettend duur is maar het ligt er echt aan wat je wilt. Er is gekozen voor een budget optie en die was mooi en simpel.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:37

@listiglistje; Ook dat ligt aan hoe je het regelt. Als je een potje hebt op een en/of rekening kan de persoon met wie je dat hebt er meteen bij en van die rekening de uitvaart betalen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:39

Crematie van mijn moeder was 8000 euro oid, en dat kon ik gewoon zelf betalen zonder er een boterham minder om te eten.
Nalatenschap was trouwens ook echt geen 2 jaar later, bankrekeningen van mijn moeder waren binnen een week op mijn naam gezet (en daar stond trouwens ook genoeg op om die crematie te betalen). Enige wat daarvoor nodig was is het overlijdenscertificaat en de erfverklaring.

Femke_Tweety

Re: Welke verzekeringen vindt jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:44

Brand
Wa
Inboedel
Zorg
Rechstbijstand
Avp

Horsepride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:47

listiglistje schreef:
fokfanaat schreef:

Geen uitvaartverzekering is wel echt asociaal als je zelf geen potje hebt, ook niet voor de rest.
Er roeptoetert hier iemand uit mijn nalatenschap, nou die krijg je pas 1,5 a 2 jaar later kan ik je vertellen.
Tot dan moet je alle kosten uit eigen zak voorschieten, dan praat je over het afwikkelen van uitvaart, afwikkelen kosten en erfenis al gauw over € 12.500 tot € 15.000. (Mits alle simpel en vlekkeloos gaat)
Ik praat uit ervaring...

In welke zin assosciaal? 15k is niet veel, als je doodgaat en je bezit dit bedrag niet op je rekening of in waarde van je huis dan is er iets n niet goed gegaan.

Zelf verzeker ik het liefst zo min mogelijk en heb ik het liever het potje in eigen beheer zonder strijkstok of mensen die er aan moeten verdienen.
Laatst bijgewerkt door Horsepride op 19-12-22 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:48

Mijn biologische vader die iknooit zie heeft geen uit aartverzekering.
Ook geen geld op zijn rekening.
Kan de gemeente bij mij aankloppen als hij dood is.
Ik weiger te betalen.

Ik hoop dat hij eerder dood gaat dan zijn vrouw.
Dan is het haar probleem.

Heb zelf een uitvaartverzekering.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:51

Ik heb geen uitvaartverzekering. Even cru gezegd, als ik morgen dood ga, kunnen ze ruimschoots mijn begrafenis betalen, compleet met sushi in een luxe tent (ik word van weinig dingen zo hangerig/mistroostig als de aanblik van een kop koffie met een plak cake in een rouwcentrum). Ik heb voldoende geld om 6 maanden van te kunnen leven als ik morgen zonder werk zit (ik heb de erfenis van mijn vader gehad). Dus ook voldoende dat ze morgen mijn uitvaart kunnen betalen als ik vandaag onder een bus kom.

Wat ik heel belangrijk vind, en wat ik weinig dertigers zie regelen, is hun testament. Dat kun je al regelen vanaf je 16e. Daar ben ik nu mee bezig (nog niet bij een notaris geweest). Ik heb geen kinderen (kindvrij), mijn cavia's zullen sowieso 5 jaar na mijn overlijden dood zijn (en zij hebben dus weinig onderhoudsgeld nodig. Wie voor ze zorgt en van welk geld ze dit moeten doen, kun je trouwens laten vastleggen in je testament!) en mijn broer zit er echt goed bij, dus ik ga legaten (een 'bewijs' dat je aan iemand geld of goederen nalaat) laten maken voor stichtingen en mijn vrienden.

Overigens, hebben de Bokkers met een Gmailaccount al geregeld wie toegang heeft tot hun e-mailaccount nadat ze overleden zijn? Ik heb ingesteld dat als mijn e-mailaccount 6 maanden niet gebruikt is door mij gekozen mensen 3 maanden lang toegang hebben. Om dit te regelen ga je naar je account, dan naar Gegevens en privacy, en dan naar Inactiviteitsvoorkeuren. Daar kun je je plan beheren.

Een doorlopende reisverzekering (of kortlopende for that matter) vind ik ook niet nodig, zoveel ga ik niet in het verre buitenland op vakantie. Again, ik kan prima een hotel voor een paar dagen langer verblijf betalen als ik morgen in Polen een been breek.
Auto of ander motorvoertuig heb ik niet.

Natuurlijk wel zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en inboedelverzekering.

Ik overweeg rechtsbijstandsverzekering, lid worden van de vakbond en het afsluiten van een lijfrenteverzekering. Weten jullie hoeveel pensioengeld jullie per maand van je werkgever krijgen als jullie straks met pensioen gaan? Ik werk 16 uur met een aanvullende Wajong en ik krijg straks €30 per maand van mijn werkgever (mensen met een Wajongverzekering hebben alleen recht op AOW, dus daar krijg ik nu extra's van). Dus die lijfrenteverzekering is nodig om straks geen armoedeval te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 19-12-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:53

Horsepride schreef:
listiglistje schreef:

Ik praat uit ervaring...

In welke zin assosciaal? 15k is niet veel, als je doodgaat en je bezit dit bedrag niet op je rekening of in waarde van je huis dan is er iets n niet goed gegaan.

Zelf verzeker ik het liefst zo min mogelijk en heb ik het liever het potje in eigen beheer zonder strijkstok of mensen die er aan moeten verdienen.

Pfoe beetje respect en niet zo denigrerend. 15.000 is hartstikke veel geld voor heel veel mensen. Je leven kan prima zijn zonder dat op je rekening te hebben hoor en niet iedereen heeft een eigen huis ;)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:06

Amado7 schreef:
Teveel gedoe gezien met een uitvaartverzekering. Dus die heb ik niet en hoef ik ook niet.

Ik zorg dat ik genoeg op mijn rekening hou om mijn uitvaart te betalen.

Wel inboedel, aansprakelijkheid, WA en zorgverzekering.

Hoe zorg je er dan voor dat je nabestaanden bij die rekening kunnen? Daar heb ik juist gedoe mee gezien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:30

WA voor 2 auto's en 1 motor
Opstal
Inboedel
Zorg
AVP
Arbeidsongeschiktheid
Rechtsbijstand verkeer
Rechtsbijstand overig
Levensverzekering
Reisverzekering
Annuleringsverzekering
Speciale aansprakelijkheid voor andermans paarden uitbrengen op wedstrijden
Alleen mijn man heeft uitvaartsverzekering

En inderdaad daarnaast lid van de vakbond voor juridische bijstand voor arbeidsconflicten.

Uitvaartverzekering had mijn man al en die hebben we door laten lopen, omdat hij al bijna 20 jaar had betaald. Maar liever op willen zeggen, voor veel moet toch nog extra betaald worden en het geld hebben we toch. Bovendien al meermaals meegemaakt dat de persoon vanuit de uitvaartverzekering niet de fijnste persoon is voor de familie, en overgegaan wordt naar een andere buiten de verzekering.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:05

Je hoeft bij een uitvaartverzekering niet perse alles door de verzekering te laten regelen hè, ik heb er ook voor gekozen dat ze het verzekerde bedrag eenmalig volledig uitkeren en de familie daarna zelf een uitvaartverzorger zoekt en alles zelf regelt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:22

Naast de verplichte verzekeringen zoals auto verzekering, zorgverzekering.

Heb ik ook nog een inboedelverzekering, en uitvaart verzekering.
Na het overlijden van mijn vader (was zelf 18) heb ik gelijk een verzekering afgesloten ervoor.
Nu had mijn vader een ook een uitvaartverzekering maar dat was maar de helft van alle kosten. Gelukkig hebben wij hele fijne familie die de overige kosten opzich hadden genomen maar anders hadden ik en mijn broer dat echt niet op kunnen hoesten.
Om te voorkomen dat in de toekomst mijn broer of eventuele partner en kinderen in de zelfde situatie komen heb ik dus wel voor een uitvaartverzekering gekozen.

Lees veel die zeggen hebben wr een potje voor, maar je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd. Wat als je gaat scheiden of ziek word waardoor dat potje langzaam leeg loopt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:42

Klopt Froukje, hadden wij ook bij onze moeder en hebben dat zelf ook zo geregeld.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:47

Auto’s
Woon en inboedel (huren via de woningbouw dus geen idee of een woon verzekering eigenlijk dan nodig is?)
Aansprakelijkheid
Huisdieren
Uitvaart

Wij hebben wel bewust voor een uitvaartverzekering gekozen. Hoop dat tegen de tijd dat wij 80 jaar zijn voldoende geld hebben opgebouwd om onze kinderen wat na te kunnen laten. Momenteel ben ik nog maar 28 en hebben mijn vriend en ik echt nog geen grote spaarpot achter de hand. Ik zou het verschrikkelijk vinden om mijn vriend en moeder op te zadelen met hoge kosten voor mijn overlijden naast al het verdriet ze dan al hebben.

Ook zou ik mijn 2 kinderen graag een mooi bedrag willen nalaten en niet dat ze dat geld vervolgens moeten gebruiken om mijn of mijn vriend zijn uitvaart te moeten betalen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:50

Horsepride schreef:

Autch, pijnlijke post dit.

Vriendin van mij heeft in 2020 zelf een eind aan haar leven gemaakt. Omdat we niet wisten of zij schulden had (ze had geen naasten, bijna geen inkomen en al langer problemen) is ook niks van haar overge-erft. Er was ook geen uitvaartverzekering. Ze heeft dus een hele sobere uitvaart gehad, is uitgestrooid en er is nu geen spoor meer van haar (geen graf, geen plaatje, wat dan ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:53

magicmist schreef:
Rechtsbijstand vind ik zelf wel een hele belangrijke.
We hebben deze al meerdere malen nodig gehad ( na val van bijrijder en 2x conflict met werkgever van mijn man).

Ik lees dat velen geeb uitvaart hebben.
Hoe gaat jullie familie het bekostigen? Gewoon een intresse vraag, want een uitvaart kost al gauw 9000,-

Wij vinden sparen heel belangrijk dus er gewoon ruim voldoende op de spaarrekening om zelfs als we beide met een ongeluk om zouden komen 2 uitvaarten van te betalen.

Waarom zou je iets verzekeren waar het geld gewoon voor is?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:15

Wij hebben natuurlijk verplicht zorgverzekering en 2 auto's. Huis opstal was verplicht bij hypotheek ooit, net als arbeidsongeschiktheid toen is geregeld en een levensverzekering. Hebben een basic inboedel verz.
WA 2x nodig gehad voor iets kleins, maar wel makkelijk. Rechtsbijstand nooit nodig, maar het is niet heel duur ( voor ons dan ).

Wij hebben wel een uitvaart verzekering en schrik ook van de reacties dat je maar genoeg op de bank moet hebben of iemand het stoer even uit eigen zak kon betalen. Al heeft onze zoon het morgen 10x, wil ik niet dat hij het betaald, dat heb ik toen ik 18 was zelf geregeld en kost amper iets.

Mijn vader had geen verzekering en ik vond het in 1996 toen flink tegenvallen wat het kostte. Mijn broer was goed verzekerd, alles verliep soepel, maar vanwege enkele speciale wensen of noodzaak zoals een speciale kist onder andere, moest er toch bijbetaald worden. Met liefde, maar je moet het wel hebben en dat is echt niet overal zo.

Paarden verzekeren we niet. Ooit gedaan, maar een potje werkt voor ons beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:19

Kost amper iets?! Wij hebben er toen naar gekeken het was minimaal 10 euro per persoon per maand. Dat noem ik niet amper iets :=

Dat is €120 per jaar. Als je dat 60 jaar zou betalen is dat €7200 p.p. Dus je betaald het gewoon zelf. Wat vind je raar aan een spaarrekening voor zulke zaken hebben als ik vragen mag?

Wij hebben géén kinderen en naast de goed gevulde spaarrekeningen ook een huis die verkocht kan worden met veel overwaarde. Dus ik zie echt niet in waarom we dan zoveel geld opzij zouden zetten voor een verzekering. Je verzekert wat je niet betalen wil of kan.

Komt ook bij dat we er zelf geen waarde aan hechten en mensen de goedkoopste kist en alles mogen uitzoeken :) . Maar ook als mensen wel er een heel feest van zouden willen maken is dat geld er gewoon.

Zo gaat het in onze families ook al jaren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-12-22 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:21

Spenk schreef:
Kost amper iets?! Wij hebben er toen naar gekeken het was minimaal 10 euro per persoon per maand. Dat noem ik niet amper iets :=

Dat is €120 per jaar. Als je dat 60 jaar zou betalen is dat €7200 p.p. Dus je betaald het gewoon zelf.

Ik ben op mn 18e begonnen en dan blijft je maandbedrag uiteraard lager dan als je later begint.

En ja, je betaald het zelf, maar ik had ook op mn 20e onder een bus kunnen komen en was het wel gedekt.

Het lastige van doodgaan is dat je meestal niet weet wanneer dat gaat gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:23

superpony schreef:
Spenk schreef:

Dat is €120 per jaar. Als je dat 60 jaar zou betalen is dat €7200 p.p. Dus je betaald het gewoon zelf.

Ik ben op mn 18e begonnen en dan blijft je maandbedrag uiteraard lager dan als je later begint.

En ja, je betaald het zelf, maar ik had ook op mn 20e onder een bus kunnen komen en was het wel gedekt.

Het lastige van doodgaan is dat je meestal niet weet wanneer dat gaat gebeuren.

Dit was op 18e dat je dat betalen moest. Misschien dat het vroeger niks kostte nu dus wel.

Ja maar ook als wij morgen onder de bus komen samen is het geld er zat? Wat is daar je probleem precies mee?