Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarjanB schreef:Ja zo’n poolauto heb ik nog gehad met de oude bijtelling. Scheelde echt enorm.
Maar goed het gemak van leasen is voor mij idd ook een pluspunt. Niet nadenken over onderhoud winterbanden oid. Gewoon rijden en tankenheb idd ook een internationale tankpas. Ideaal!
tjakka123 schreef:Oh man, ik mis mijn lease auto! Ik zou altijd kiezen voor een lease auto over prive auto.
De tankpas, het gemak als er iets stuk is, de (betere) service.. Ik zou nooit zo'n zelfde auto prive als zakelijk rijden en dan in prive goedkoper uit zijn.
Over het opbouwen van schadevrije jaren; dit kun je expliciet aangeven in je contract. Heb ik toen ook gedaan en kreeg een verklaring toen ik helaas een auto zelf moest kopen en lease moest inleveren.
Ik kon kiezen uit klasse C en lager, dus gewoon een trekhaak eronder mee in het leasebudget. Wat ik toen per maand betaalde, kan ik nu alleen nog maar van dromen.
Citaat:Ongeacht occasion, voor dergelijke auto
wegenbelasting €58 per maand
Benzine volle tank? €65 per maand
Verzekering €50 per maand
Onderhoud? €30
Afschrijving €50
Totaal € 253
Marcella schreef:Citaat:Ongeacht occasion, voor dergelijke auto
Onderhoud? €30
Afschrijving €50
Totaal € 253
Kia Picanto van 16 jaar oud
Wegenbelasting - 21,33 per maand
Benzine - 50 euro in de maand
Verzekering - 22,19 per maand
Doe denk ik wat fout dan.![]()
TS ik zou heel persoonlijk niet snel voor een lease auto kiezen om privé te rijden.
MarjanB schreef:Marcella schreef:Kia Picanto van 16 jaar oud
TS ik zou heel persoonlijk niet snel voor een lease auto kiezen om privé te rijden.
Had t over een iets grotere auto station die 1700kilo mag trekken
Lioony schreef:[
Ik krijg het idee dat de mensen die nog nooit zakelijk geleasd hebben en het wel prima vinden om een klein ouder autootje te rijden het afraden. Beetje vreemd. Als je veel kilometers maakt en dus een comfortabele auto wilt rijden met genoeg ruimte is een auto via werkgever echt altijd voordeliger als er sprake is van een degelijke leaseregeling. Als ik mijn leasebudget zou laten uitbetalen houd ik daar netto vrij weinig van over en nu staat er een fijne trekauto voor de deur incl Europese tankpas voor 190 euro aan bijtelling per maand. In geen miljoen jaar dat privé voor mij voordeliger is, zou dat bedrag alleen al bijna kwijt zijn aan diesel per maand
Marcella schreef:Citaat:Ongeacht occasion, voor dergelijke auto
Onderhoud? €30
Afschrijving €50
Totaal € 253
Kia Picanto van 16 jaar oud