foxy80 schreef:Marije, ik heb graag cruise control, geen adaptieve functie.
Alleen kan ik bij de MG geen cruise control hebben zonder die adaptieve regeling, waardoor hij dus te pas en onpas remt.
Ik besef idd dat het een hulp is, maar het functioneert gewoon niet naar behoren.
Soms ziet hij dingen zo groot als een huis totaal niet, daarnaast durft hij alles dicht te smijten op een lege baan.
Bovendien betaal je niet voor een auto met allerlei functies die ronduit gevaarlijk zijn.
En cruise control vereist standaard dat je zelf meerijdt, of je schakelt niet tijdig terug in snelheid.
Cruise control zorgt er wel voor dat je niet per ongeluk sneller gaat rijden dan toegelaten
De adaptieve cruise control werd mij trouwens aangeraden om file mee te rijden. Of dat nu in een dorpskern of autostrade is maakte weinig uit, aldus de dealer.
Jawel, dat kun je uit zetten, zeker weten!
Ga naar de dealer en zeg dat ie het uit moet zetten, punt uit!
De meeste funkties zijn gewoon schakelbaar in de software maar dat is niet toegankelijk voor de gebruiker.
Als jij namelijk een auto zonder bepaalde funkties koopt, wordt die funkties er echt niet uit gehaald; men schakelt gewoon die funktie uit in de software en dan is het niet meer toegankelijk voor de gebruiker. Moeilijker is het echt niet.