Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik doe dat al zeker 2 jaar en mijn post komt altijd aan.
Wist niet dat mensen nog postzegels hebben, zou niet weten waar je die koopt
dieseltje09 schreef:Even een klein kijkje in de keuken![]()
De AI achter de handschrift herkenning van PostNL werkt al jaren fantastisch. Al zeker 45 jaar geleden is hier namelijk een start mee gemaakt. Sinds toen werd de geprinte postcode door de machine “gelezen” en per 4 cijferige postcode gesorteerd. Later werd dat per straat(de letters kwamen erbij)
Dit lezen van de adressen is alleen maar verder ontwikkeld en sinds halvewege de jaren 90 kunnen de machines ook geschreven post adressen uitlezen.
Met pakweg 25 jaar leren van allerlei soorten handgeschreven adressen door de computer is het lezen van de geschreven postzegel een koud kunstje geworden![]()
Dus echt wees gerust, dit werkt perfect!
Ps, heb jaren geleden voor PostNL een IT project gedaan op gebied van AI tech is de systemen hier achter zijn voor de it nerd in mij echt super gaaf om te zien
oomens schreef:Hoe week je die zelfgeschreven dingen los om ze in een album te doen?
Dat werd al lastiger toen ze zelfklevend werden, maar zo maken ze het wel heel moeilijk.
superpony schreef:Nee, hier (Engeland) moet je nog gewoon plakken.Dat is wel fijn voor als hij niet goed aankomt.
Maar ze kennen dit systeem dus in alle landen?
Ben verbaasd hoe lang mensen dit al gebruiken. Ik lees het echt 2 weken geleden voor het eerst, man o man.
Mkango schreef:superpony schreef:Nee, hier (Engeland) moet je nog gewoon plakken.Dat is wel fijn voor als hij niet goed aankomt.
Maar ze kennen dit systeem dus in alle landen?
Ben verbaasd hoe lang mensen dit al gebruiken. Ik lees het echt 2 weken geleden voor het eerst, man o man.Héél irritant, hoewel ik wel verbaasd was dat de Royal Mail wel zo modern is dat de postzegels zelfklevend zijn. Ik vind postzegelcodes ideaal!
Exitium schreef:Je hoeft niet in beroep te gaan. Je krijgt er twee keer een kaartje van, als je die weggooit is het daarna klaar.