Geschreven postzegel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:56

Ik gebruik het al járen..! Hier in Duitsland al minstens 5 jaar en nu ook al tijden in Nederland. Super makkelijk, daar ik gewoon bijna geen mogelijkheid heb naar het postkantoor te gaan om een postzegel te kopen (openingstijden zijn alleen overdag, als ik onderweg ben) en ik postzegels toch alleen maar kwijtraak :')

oomens

Re: Geschreven postzegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:02

Hoe week je die zelfgeschreven dingen los om ze in een album te doen?
Dat werd al lastiger toen ze zelfklevend werden, maar zo maken ze het wel heel moeilijk.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:03

Naar buitenland werkt ook, van Nederland naar België toch, ik werk bij bpost en zie soms wel zulke zendingen passeren.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:06

Jep, werkt prima. Heb het al een aantal keer verstuurd en ontvangen, altijd goed gegaan. Wel duidelijk schrijven. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 17:35

verootjoo schreef:
Ik doe dat al zeker 2 jaar en mijn post komt altijd aan.
Wist niet dat mensen nog postzegels hebben, zou niet weten waar je die koopt :=

Ja, dat weet ik dan weer......... ;) :D

dieseltje09 schreef:
Even een klein kijkje in de keuken :D

De AI achter de handschrift herkenning van PostNL werkt al jaren fantastisch. Al zeker 45 jaar geleden is hier namelijk een start mee gemaakt. Sinds toen werd de geprinte postcode door de machine “gelezen” en per 4 cijferige postcode gesorteerd. Later werd dat per straat(de letters kwamen erbij)
Dit lezen van de adressen is alleen maar verder ontwikkeld en sinds halvewege de jaren 90 kunnen de machines ook geschreven post adressen uitlezen.

Met pakweg 25 jaar leren van allerlei soorten handgeschreven adressen door de computer is het lezen van de geschreven postzegel een koud kunstje geworden ;)

Dus echt wees gerust, dit werkt perfect!

Ps, heb jaren geleden voor PostNL een IT project gedaan op gebied van AI tech is de systemen hier achter zijn voor de it nerd in mij echt super gaaf om te zien :)

Oke, fijn om te weten! Ik denk altijd, hoe doet zo een machine dat toch? Nu ontvang je nog weinig post, maar voorheen nog wel van oudere familie en ik vond het knap daar wat leesbaars uit te halen soms.

oomens schreef:
Hoe week je die zelfgeschreven dingen los om ze in een album te doen?
Dat werd al lastiger toen ze zelfklevend werden, maar zo maken ze het wel heel moeilijk.

-O- :P :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:26

Ik doe al jaren niks anders meer, zo makkelijk!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 18:53

Ideaal, doe het nu ook altijd. Ttoen ik de eerste keer zo een brief ontving stond ik echt heel raar te kijken, maar nu super fijn.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:17

Gebruik het ook al zeker vijf jaar zeer regelmatig, nog nooit mis gegaan.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:25

Vaak werkt het goed, maar eens per maand krijgen we een melding dat er geen postzegel zou zijn. Gelukkig krijg je een foto van het poststuk en blijkt er tot nu toe altijd een postzegel aanwezig te zijn. Even bellen en het is zo opgelost.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 20:19

Is dat zo'n zelfde kaartje als wanneer je post ontvangt die niet voldoende gefrankeerd is door de verzender? Die gooi ik standaard weg :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 20:25

Dus ze weten ook automatisch wie de afzender is? Ik schrijf nog achterop mn adres

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 21:10

superpony schreef:
Dus ze weten ook automatisch wie de afzender is? Ik schrijf nog achterop mn adres

Je vraagt de code online aan, daarmoet je ook gegevens van jezelf invullen, dus dat hoeft niet lijkt me.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:35

superpony schreef:

De postzegel kan niet altijd gelezen worden, maar jouw gegevens weten ze dan wel weer te vinden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 22:40

Dat is wel fijn voor als hij niet goed aankomt.

Maar ze kennen dit systeem dus in alle landen?

Ben verbaasd hoe lang mensen dit al gebruiken. Ik lees het echt 2 weken geleden voor het eerst, man o man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 22:45

superpony schreef:

Ben verbaasd hoe lang mensen dit al gebruiken. Ik lees het echt 2 weken geleden voor het eerst, man o man.
Nee, hier (Engeland) moet je nog gewoon plakken. :') Héél irritant, hoewel ik wel verbaasd was dat de Royal Mail wel zo modern is dat de postzegels zelfklevend zijn. Ik vind postzegelcodes ideaal!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 22:52

Mkango schreef:
superpony schreef:

Nee, hier (Engeland) moet je nog gewoon plakken. :') Héél irritant, hoewel ik wel verbaasd was dat de Royal Mail wel zo modern is dat de postzegels zelfklevend zijn. Ik vind postzegelcodes ideaal!

Maar als ik naar Engeland stuur, moeten ze iets met mijn code kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 23:26

superpony schreef:
Ja, dat lukt wel. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 01:25

Mkango schreef:
superpony schreef:
Ja, dat lukt wel. :j

Als ze dat gewoon kunnen aflezen zouden jullie het toch zelf ook moeten kunnen gebruiken of ben ik nou heel gek?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 07:25

Ik gebruik het ook al jaren, maar wel een paar keer gehad dat de ontvanger strafport kreeg. Code was wel duidelijk geschreven!
Helaas weet de ontvanger niet altijd dat je kan protesten tegen de strafport.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 09:17

Je hoeft niet in beroep te gaan. Je krijgt er twee keer een kaartje van, als je die weggooit is het daarna klaar.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 10:23

Exitium schreef:
Je hoeft niet in beroep te gaan. Je krijgt er twee keer een kaartje van, als je die weggooit is het daarna klaar.

Jaren geleden hier iets met mee gemaakt. De kleinzoon van mijn toenmalige huisbazin ( zo blij dat ik daar weg ben ) had zijn been gebroken, ergens in augustus.
Dus ik stuur een kaartje naar hem toe op 17 augustus.
Krijg ik 2 dagen een boze vader aan de deur, want ik had een kaart met onvoldoende port gestuurd, kaart was bij postpunt gefrankeerd en gepost. En de strafport kaart zat aan mijn kaart vast. Dus hij duwt dat strafport kaartje in mijn hand, ik kijk er naar en zeg dat is niet van mij. Hij bleef volhouden dat dat wel zo was, dus oké, ik scheur het kaartje kapot. Hij helemaal over de toeter. _/-\o_
Geef ik de gescheurde stukken weer terug en zeg, kijk naar de datum, die staat op 16-8, ik stuur een kaart op 17-8, hoe kan de post nu een strafport al klaarmaken, als ze nog niet eens weten dat ik een kaart stuur. :j
Affijn, de ruzie is nooit meer goed gekomen en gelukkig ben ik daar uit het huis weg. :D
Sorry even off topic.

Maar de code van de geschreven zegel is 5 dagen bruikbaar en je moet als je hem gebruikt een vinkje aanklikken. Dus daarna kun je hem niet meer gebruiken en geloof ook niet dat je hem meerdere keren kan gebruiken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:47

Dit bedoel ik dus.
4e keer dat ik zo'n kaart krijg dus maar weer bezwaar ingediend
Hij is gecontroleerd hè

Afbeelding
Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 13:50

Die kaartjes bedoel ik inderdaad, die kun je gewoon weggooien

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:18

Ik maak gewoon netjes bezwaar dat komt ook altijd goed

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-22 14:24

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat het te zwaar is? Ik denk dat veel mensen niet hun post wegen.