santie schreef:Er is gewoon wet en regelgeving. En daarbij is het zo dat bij een all in prijs er tussendoor dus niet verhoogd mag worden, ook niet voor de energie prijs omdat dat niet te controleren is. Dat komt bij de afrekening als het huurcontract op de juiste wijze opgemaakt is. Dat betekent dus ook gesplitst qua kosten, dat je weet wat de kalender huur is, de service kosten en het voorschot voor de nutsvoorzieningen. Dan kan er bij de afrekening 1 keer per jaar eventueel verhoogd worden als het verbruik hoger is geweest. Dat moet een verhuurder wel aan kunnen tonen en uitleggen. Die verhoging van servicekosten enzovoorts moet ook wel voor bepaalde datum, 1 juli, met dus onderbouwing waarom het verhoogd wordt. Als het dus uitgesplitst is in die 3 bedragen. All in huurprijs kan dat dus niet bij, dan moet ts eerst vragen om de huurprijs te splitsen en moet de verhuurder dus bewijs aanleveren waarom bepaalde dingen hoger worden. Dus een afrekening van energiemaatschappij. En dat betekent ook dat er bij een te hoog voorschot terugbetaald moet worden
Ik vind jouw reactie veel bizarder. Je gaat zo uit je stekker dat iemand zich moet schamen, terwijl de verhuurder zich niet aan de wet en regelgeving houdt.
Als het echt all in huur is is dat al fout 1. Dat mag al niet en een verhoging daarbij ook niet. Als het geen echte all in is, omdat de bedragen wel ergens gesplitst staan mogen die servicekosten ook 1 keer per jaar verhoogd worden als blijkt bij de eindafrekening dat je te weinig betaald hebt. Niet tussendoor voor de afrekening
Huurverhoging mag maar 1 keer per jaar in principe
Er staat nl helemaal niets in de wet mbt dit soort excessen!
Het is geen huurverhoging, het is een energieverhoging. Daarbij hebben veel verhuurders ivm corona al 2 jaar geen huurverhoging doorgevoerd, wij iig niet. Wij doen deze verhoging ook omdat wij de jaarrekening hebben ontvangen en de nieuwe maandbedragen verdrievoudigt zijn. Hoe dat bij ts zit is mij ook onduidelijk. Wij doen alles gewoon netjes, maar ik ben niet van plan om de energierekening voor een ander te gaan betalen en gelukkig hoeft dat ook niet.
Maar... Mensen die vinden daarop recht te hebben, omdat het de wet zou staan moeten zich gewoon schamen. Gewoon betalen wat je gebruikt en dat niet bij de verhuurder in de schoenen schuiven. Maar dat vind ik en niet alleen als verhuurder.[/quote]
Dan moet de verhuurder zijn zaakjes goed regelen. Ik heb eerder ook zo'n contract gehad, ik had niet eens een eigen meter. Succes met onderbouwen hoe hoog het verbruik van 1 woning is.
Als verhuurder moet je je zaken op orde hebben, klaar. Simpeler wordt het niet. Het contract op zich mag al niet en de verhoging ook niet.
Jij hebt je contracten blijkbaar op orde, prima dan toch? Zo'n flapdrol die nog te beroerd is om uit te zoeken hoe een contract opgesteld moet worden snijdt zichzelf in de vingers. Heb jij geen last van, want als jouw contracten kloppen kun jij legaal verhogen volgens de regeltjes.