Welke wasmachine in huis met houten vloeren? Asko??

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uhhhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:30

herr_balou schreef:
Uhhhm schreef:
Ik had hetzelfde probleem bij mijn LG wasmachine. Uit bed trillen en vanaf de benedenverdieping leek het soms alsof het plafond naar beneden ging komen. :x Mijn wasmachine ging zelfs aan de wandel door het getril van de vloerplanken bij centrifugeren.
Bij mij was de oplossing om er een tegel onder te doen. Gewoon een grote 60x60cm tuintegel. Stuk minder last van trillingen en geluid. Gaat alleen soms nog met tegel en al aan de wandel, maar dan schuif ik hem weer terug. :P

Dan staan niet alle voetjes stevig genoeg op de grond.

Ja hij staat zeker met alle voeten aan de vloer en waterpas. Probleem is dat de vloerplanken los van elkaar bewegen bij centrifugeren.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 21:12

Komende maandag komt onze nieuwe Asko wasmachine. Meteen de zwaarste besteld, want volgens mijn man is meer massa.....(en toen kwam er nog een verhaal achteraan wat ik niet meer kan navertellen :+ :D ).

We zullen het zien. Ik ben in elk geval erg benieuwd.

De "oude" Miele, gaat naar de garage en daar gaan we nog eens kijken of die nou echt defect is, of dat het eraan ligt omdat ik niet meer op volle toeren kon centrifugeren. en anders blijf ik hem op de manier gebruiken hoe ik het de afgelopen maanden heb moeten doen: klepje voren openmaken en het water aflaten en dan nog eens nacentrifugeren in de tijd dat ik boven nog bezig was. Elke keer wel een wasbakje of 2 water vol. Maar dan gebruik ik hem dus voor de dekens van de dieren (hond, cavia's en heel af en toe een dunne paardendeken).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:23

oek een sop internet, misschien is het iets banketstaaf bij een Miele.
Ik had nog nooit van het merk Asko gehoord :o?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 21:41

chanicha schreef:
oek een sop internet, misschien is het iets banketstaaf bij een Miele.
Ik had nog nooit van het merk Asko gehoord :o?

Ik ook niet, maar als je googelt op wasmachine houten vloer, dan kom je daar vanzelf op uit. En dan blijkt dat ze daar in Zweden, met al die houten huizen, er allang iets voor hebben gevonden: Schokbrekers :D .

Ik heb vele reviews gelezen en de meeste zijn veelbelovend. Uiteraard staat er ook wel eens eentje tussen die zegt dat het machine nog steeds aan de wandel gaat. We zullen het meemaken. En als het niet de gewenste werking heeft, dan gaat hij gewoon weer retour.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:34

Geweldig toch, hoop dat je er veel plezier van hebt!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 12:00

Blij met mijn nieuwe Asko wasmachine.
Al hoor ik de lamp in de woonkamer nu nog steeds (zeer licht) rinkelen.

Ik centrifugeer nu ook niet op de hoogste stand, maar wel harder als met de Miele.
Nu op max. 800 toeren en dan trilt het minimaal. Maar de was komt er dan toch goed droog uit (terwijl ik max. 1400 toeren zou kunnen centrifugeren).
De Miele deed ik max. 600 toeren en dan trilde het hele huis alsnog.

Het helpt dus wel degelijk deze machine, maar het is niet helemaal verholpen. Maar als dit alles is, dan kan ik er mee leven :D .
De machine heeft ook geweldig veel was opties, teveel om op te noemen.
Ik denk ook niet dat ik die ooit allemaal ga gebruiken.
Je kunt bij elke standaardoptie (bijvoorbeeld beddengoed of antimijt) zelf nog veranderingen aanbrengen, zoals het toerental voor centrifugeren. En als je tevreden bent met die instelling kun je die als favoriet ingeven.

Zo is er ook een standje om met stoom een wasje wat eigenlijk niet vuil is maar even gedragen, op te frissen. Dat wil ik ook nog wel eens proberen.

jokari

Re: Welke wasmachine in huis met houten vloeren? Asko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:23

Ik lees dat je de Asko al hebt, anders wou ik je adviseren om er een echte, stevige drummat onder te leggen. Is misschien nog een idee om het trillen van de plafondlamp tegen te gaan ?