Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Wortels en bieten kan je ook bewaren in een bak/emmer met zand blijven ze ook vrij lang goed. Heb wel het idee dat de smaak ervan achteruit gaat.
Wecken kan ook zoals gezegd in een grote soeppan. Zorg wel dat je een rooster of theedoek op de bodem leg zodat de potten minder lopen te springen met koken.
Kan beter zeggen wat ik niet weck die lijst is een stukje korter;
Prei, wortels, doperwten, mais, paprika en bloemkool gedeelte wecken en gedeelte vriezer.
Maflinger misschien een vriezer erbij.
Moestuin schreef:Ik bedenk mij net dat ik morgen kei veel ging wecken en al mijn nieuwe weckpotten nog in mijn auto staat. Op zich geen probleem, buiten dat wij die met spoed de garage hebben binnengebracht deze avond met motorstoringKak…
Anke98 schreef:Wat ik dacht te weten van wecken is dat je echt specifieke recepten moest volgen en met azijn moest werken maar dat lijkt hier niet echt naar voren te komen. Klopt dit?
lizy29 schreef:Moestuin schreef:Ik bedenk mij net dat ik morgen kei veel ging wecken en al mijn nieuwe weckpotten nog in mijn auto staat. Op zich geen probleem, buiten dat wij die met spoed de garage hebben binnengebracht deze avond met motorstoringKak…
Ik wil morgen pastasaus met gehakt maken en wecken. Maar het gehakt moet ik nog maken en testen qua smaak (nieuwe combi), tomaten hangen nog aan de planten en de weckpotten staan allemaal nog vies te zijn in het opslag hok. Oh en ik moet ook gewoon met peuter op sleeptouw de beesten allemaal verzorgen.....iets zegt me dat mijn plan voor morgen gedoemd is te mislukken...
Oh wacht moet ook mijn kaas nog maken
Suliko schreef:Anke98 schreef:Wat ik dacht te weten van wecken is dat je echt specifieke recepten moest volgen en met azijn moest werken maar dat lijkt hier niet echt naar voren te komen. Klopt dit?
Komt onder meeleessteen vandaan: wat jij bedoelt is fermenteren, dat is anders dan wecken. Maar met beide bereik je producten die lang houdbaar zijn.![]()
Ik heb geen tuin, dus geen eigen producten in overschot, maar wil eigenlijk wel een keer proberen te wecken. Maar als ik het goed begrijp moet je de potten dus 2 uur in kokend water zetten? Dat kost toch enorm veel gas?
Suliko schreef:Anke98 schreef:Wat ik dacht te weten van wecken is dat je echt specifieke recepten moest volgen en met azijn moest werken maar dat lijkt hier niet echt naar voren te komen. Klopt dit?
Komt onder meeleessteen vandaan: wat jij bedoelt is fermenteren, dat is anders dan wecken. Maar met beide bereik je producten die lang houdbaar zijn.![]()
Ik heb geen tuin, dus geen eigen producten in overschot, maar wil eigenlijk wel een keer proberen te wecken. Maar als ik het goed begrijp moet je de potten dus 2 uur in kokend water zetten? Dat kost toch enorm veel gas?
hagelslag"
[quote="Suliko schreef:Anke98 schreef:Wat ik dacht te weten van wecken is dat je echt specifieke recepten moest volgen en met azijn moest werken maar dat lijkt hier niet echt naar voren te komen. Klopt dit?
Anke98 schreef:Yess, ik bedoelde wel wecken. Met het warmtebad. Hoorde ook iets over pressure wecken maar dat schijnt weer iets enorm anders te zijn