Alleen internet thuis, geen TV meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:34

Wij hebben ook al jaren geen tv of tv abonnement meer. Ik mis het geen moment.
We kunnen nog via het account van mijn ouders via Ziggo-Go tv kijken als we dat zouden willen. Enige wat we in de afgelopen jaren daarop hebben gekeken is een oudejaarsconference.
Verder kijken we wel eens nieuwsuur en Lubach, en programma's als Zembla en Keuringsdienst van waarde.. Dat is allemaal NOS, dus gratis te bekijken via internet.
Dat kijken we dan op de laptop, of via de beamer die mooi weggewerkt zit tegen het plafond.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:36

Hier al een jaar of 6/7 geen tv meer.
We hebben wel Netflix, Amazon Prime en HBO.

Ook maken we veel gebruik van YouTube.

Ik heb het nooit gemist, als ik soms bij anderen die stomme reclames voorbij zie komen ben ik weer blij dat wij dat thuis niet hebben.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:38

Ik heb al 3 jaar geen tv aansluiting meer. Bevalt prima, heb wel netflix, prime en HBO.
Heb heel veel Youtube aanstaan als achtergrondmuziek

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:41

elnienjo schreef:
Cioccolato schreef:
Ik zou nog niet zonder kunnen. Sws de beleving op een tv scherm vind ik veel beter dan op een flut schermpje van een laptop oid.

Ook dat idd!
Zou liefst nog een groter scherm hebben, maar daar heb ik geen ruimte voor. Maar met ouder wordende ogen is een fatsoenlijk scherm toch echt wel noodzaak. Er zijn dingen uit Belgie die ik op de laptop kijk, maar zou die ook veel liever op tv kijken.

Ik neem overigens altijd alles op (via serieopname dus geen omkijken naar) zodat ik reclames kan doorspoelen.

Je kunt je laptop aan de tv hangen met een Hdmi kabel, even zoeken welk 'videokanaal' je moet hebben maar dan kun je alles wat je op je laptop doet op je tv zien. :)
Ik kijk op die manier series/films etc.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Alleen internet thuis, geen TV meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:45

Het verschil bij ons met of zonder tv is maar 8,5 euro.
Wij hebben dus geen streamingsdiensten en kijken alleen maar tv.
En door op te nemen of terug te kijken hebben we ook genoeg te kijken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:49

Wij hebben ook geen tv-zenders meer. Het enige wat we echt op tv kijken is dodenherdenking. Maar dat is ook gewoon via livestream te volgen.

Mijn collega’s vinden dat echt heel raar.
Maar ik ben gek op mijn streamingdiensten: Netflix, prime, Disney, hbo, etc :D
We hebben een vrij nieuwe tv waar we de streamingdiensten gewoon als app op hebben staan. Ideaal.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:58

Hier ook geen tv abbo. Netflix, videoland en disney+ icm chromecast in de tv (hoef je niet moeilijk te doen met een laptop).

Denk wel dat we wel een tv abbo doen als ons zoontje wat ouder is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:01

Relaxed schreef:
Cioccolato schreef:
Ik zou nog niet zonder kunnen. Sws de beleving op een tv scherm vind ik veel beter dan op een flut schermpje van een laptop oid.

Verder kijk ik wel meer Netflix (etc) dan echte tv. Maar af en toe voor de afwisseling vind ik gewone tv erg leuk. Nieuws, eens en quiz of een film die er toevallig op is. De reclames tussendoor vind ik nog wel fijn voor een plas pauze ofzo _O-
Maar tv via online kijken kan ook gewoon. Dus. Ja.

Je hebt die apps gewoon op je TV, dus niks flut schermpje :')

Dat zeg ik toch ook? :') zou tv scherm niet willen missen zoals in het topic door sommige wordt gezegd als tv zenders niet meer hoeven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:08

Ik heb hiernaar gekeken maar kreeg bij Ziggo standaard tv erbij? Heb het goedkoopste gedaan en ik kon toen niet vinden dat zonder tv een optie was en nog goedkoper.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:18

Hier ook. Wel een TV-scherm maar voor de rest al 5 jaar enkel internet. We kijken netflix en als we echt tv programma's willen zien doen we dat via de app's van de tv-zenders en dan casten we naar het scherm via de chromecast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:19

Jildau schreef:
Ik heb hiernaar gekeken maar kreeg bij Ziggo standaard tv erbij? Heb het goedkoopste gedaan en ik kon toen niet vinden dat zonder tv een optie was en nog goedkoper.

Als ik particulier kijk zie ik die optie inderdaad ook niet, bij zakelijk kan ik het wel uitzetten.. Maar zie dus nu dat, door TV erbij te nemen, ik langer 50% korting krijg waardoor het met TV op jaarbasis zelfs goedkoper is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:20

BaileyMix schreef:
Jep, ik heb ook al jaren geen tv meer. Gewoon tv-scherm en Chromecast. NPO, Videoland en Netflix. Overige series stream ik.

Mis het totaal niet, tv is toch vooral reclame en zappen voor programma's die je eigenlijk geen reet boeien.

Hier ook.
Ik had een tv kastje, maar toen de welkomstkorting er af ging vond ik het eigenlijk veel te duur. Ik heb toen de tv opgezegd en geen seconde gemist. Ik stream wat ik wil kijken en ben veel goedkoper uit. :)) NPO start en videoland kost samen maar €8 per maand, netflix en amazon prime delen we.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:24

Ik heb 3 tv’s in m’n huis, 1 woonkamer en 1 slaapkamer en 1 logeerkamer. Ik heb kpn tv, in een app. In woon en slaapkamer smart tv. Ik kijk wel weinig tv en veel Netflix enzo maar abbo zonder tv maakte niet echt uit qua tv dus ik laat het voor nu zo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:26

ik heb ook al even geen tv meer, kijk enkel netflix en disney.
Ik heb wel de goplay en vtm go apps (belgie) waar je gratis kan streamen, maar ik gebruik die zelden eigenlijk.
Ik mis enkel het feit dat je de tv niet random kan aanzetten en die gewoon speelt terwijl je andere dingen doet (bezig zijn in huis of op de telefoon). Dan ging ik nl soms wel eens gaan zappen en bleef hangen bij iets interessants. Nu moet ik al bewust gaan kijken zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:27

Ik heb al jaren geen tv abonnement meer. Heb wel een Chromecast en een abonnement op NLziet zodat als ik een specifiek programma toch wil zien dat het kan. Maar ik kijk maar heel zelden tv. Vaak tijdens het eten YouTube en soms een periode dat ik wat van Netflix kijk maar dat is nu ook alweer even geleden :P

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:29

Ik was in de vakantie ook rond gaan kijken voor een nieuw internet abonnement zonder tv. Wij kijken namelijk ook amper tv, en wat we willen kijken dat kan ook gratis via apps van de zenders. Helaas kwam ik er achter dat je ESPN niet apart kunt afnemen maar enkel bij de tv provider. Gezien mijn vriend wekelijks voetbal kijkt kunnen wij voorlopig de tv aansluiting nog niet opzeggen helaas.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:31

Wij hebben wel een tijdje Netflix gehad, maar daar waren we eigenlijk zo op uitgekeken := Hier dus geen enkele streaming dienst.
Apple tv+ heeft wel een serie die ik heel leuk vind, dus als die uit is pak ik een maandje een abonnement en dan zeg ik em meteen weer op :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:36

Ik heb al jaren geen tv, kijk af en toe interactief op de tablet (nieuws, soms een programma/docu) verder netflix en gebruik een kleine beamer (vooral tijdens sporten).

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:37

Hier zouden we best de tv willen opzeggen, maar ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om BBC te streamen, want dat kan je alleen maar krijgen via een abonnement met buitenland pakket. Op zondagochtend worden mijn favoriete programma's herhaald, en dat is dus het enige moment dat hier gekeken wordt.
Netflix delen we met m'n zus, en dat keken we ook niet veel (ja nu wel, Star Trek, kan met m'n grote scherm eindelijk lezen wat er op de computers staat :+)).

Verder vooral online streamen, dus misschien toch eens kijken voor een chromecast. Want serieus, gewoon tv kijken is hier echt niet meer aan de orde :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 11:48

Ik zou BBC First missen, weet iemand of dat online te kijken is?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:03

al ruim 10 jaar geen tv meer, mis het echt niet, heb betere dingen te doen. Kijk ook geen netflix oid, geen behoefte aan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:09

8nnemiek schreef:
Wij hebben wel een tijdje Netflix gehad, maar daar waren we eigenlijk zo op uitgekeken := Hier dus geen enkele streaming dienst.
Apple tv+ heeft wel een serie die ik heel leuk vind, dus als die uit is pak ik een maandje een abonnement en dan zeg ik em meteen weer op :+

Ik wissel de streamingdiensten, momenteel heb ik disney+ en HBO max, hbo hou ik want levenslang 50% korting zolang je niet tussentijds opzegt oid.
Heb ook Netflix gehad maar hoor daar nu zoveel gedoe over wb prijsstijgingen, reclames etc dat ik die wsl niet opnieuw neem.
Videoland was ik in no time op uitgekeken, primevideo ook dus dat neem ik af en toe een maand of twee.
Ik heb een vast budget voor abonnementen waarmee ik 2-4 abonnementen per maand kan betalen afhankelijk vd kosten.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:09

Ik heb al een jaar of 6 geen tv abonnement meer. Bevalt hier uitstekend. Er staat nog wel een tv voor de PlayStation en als ik echt iets wil zien stream ik het naar de tv. Heb wel een gedeeld Amazon Prime en HBO abonnement, maar ik ben echt veel goedkoper uit op deze manier.

Netflix en Disney+ heb ik niet omdat ik dat aanbod slecht vind. Een keer per jaar neem ik een maand of twee Disney en dan kijk ik alle StarWars terug.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:21

Blue_Eyes schreef:
Ik zou BBC First missen, weet iemand of dat online te kijken is?

Dat is ook de reden dat ik het nog niet heb opgezegd, naast dat het nauwelijks uitmaakt qua prijs.

Verder kijk ik weinig tv. Af en toe het nieuws. Ik heb netflix, maar dat gebruik ik ook heel weinig. Iedere keer dat ik bedacht heb dat ik iets wil kijken, blijkt het er niet op te staan. Ik denk dat ik het maar eens ga opzeggen. Het irritante is wel dat je bij streamingsdiensten niet kunt zien wat het aanbod is voor je je aanmeldt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 12:30

Wij hebben ook al jaren geen tv-abo meer!

In het begin (lees: de eerste 2 weken) was dat even wennen. Maar het went echt heel snel, en dan besef je dat je eigenlijk altijd maar troep gekeken hebt :')

Wij hebben Netflix, Disney+ en Prime (allemaal gedeelde abo's, dus kost amper wat op die manier) en dat vind ik echt veel fijner. Prime gebruik ik niet echt, te veel Franse films naar mijn zin, maar op Netflix en Disney+ vind ik altijd wel mijn ding. Ik hou vooral van de National Geographic afdeling op Disney+ en de kookwedstrijden op Netflix haha. Oorlogsfilms kijk ik ook graag, en die vind ik ook wel altijd. Oeh, en The haunted haha!

Enkel Netflix geraken wij ook snel beu gezien. We hebben het ook een tijdje niet gehad, maar nu met het gedeelde abo zeggen we niet meer op. We wisselen gewoon af, en dan raak je er niet zo snel op uitgekeken :)

Verder kijk ik regelmatig een programma op VTM Go.

En heel veel kan je ook gewoon op Youtube vinden - alle afleveringen van Kitchen Nightmare ed.

Nee, ik mis mijn tv-abo al heel lang niet meer :)