Vintage Kip caravan opknappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Vintage Kip caravan opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:20

Wat een project zeg!
Ik was nog blijven hangen in de fase dat jullie wilden emigreren, maar blijkbaar is dat dan van de baan?
Ik vind het vooral leuk om te volgen, dat bed is gewoon groter dan het bed dat wij hier thuis nu hebben, groter past ook niet in onze slaapkamer :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 09:53

Roodvos schreef:
Wat een project zeg :wow: .
Het is slecht in te schatten met die platen en ducttape, hoe lang is de caravan?

Douche/toilet en keuken zijn denk ik wel de relatief zware onderdelen van de inrichting? Deze in het midden, boven de assen, plaatsen is qua balans dan wel een goed idee.
Anders heb je dadelijk een Kiep caravan ipv een Kip caravan :Y) :+.

Binnenin is hij 5.20 meter lang, met dissel komen we ergens rond de 6,5/7 meter uit.

Nee, Kippie moet zeker geen Kieppie worden :+ Niet over nagedacht, wel een goede om rekening mee te houden. Goh, misschien hebben ze dat bij Kip 50 jaar geleden :wow: ook wel gedaan :))

Achterom schreef:
Wat een project zeg!
Ik was nog blijven hangen in de fase dat jullie wilden emigreren, maar blijkbaar is dat dan van de baan?
Ik vind het vooral leuk om te volgen, dat bed is gewoon groter dan het bed dat wij hier thuis nu hebben, groter past ook niet in onze slaapkamer :')

Nee hoor, dat staat nog op de baan, wel de iets langere baan (3-7 jaar), de centen moeten er wel zijn om te verhuizen en we hebben gemerkt dat we toch liever iets langer hier blijven wonen en dan langer sparen zodat we gelijk een betere woning kunnen kopen. Uiteindelijk wonen we ook hier redelijk uniek.

De caravan kan dan mooi als ontdekkingstocht voertuig gebruikt worden tijdens onze zoektocht, eventueel als tijdelijke woning bij onze nieuwe stek als we daar een nieuw huis zouden willen bouwen of als verhuur object.

Haha we hebben nu een 180x210 bed, kleiner is voor mijn man gewoon niet fijn in de lengte, en 140 is qua breedte net te krap. Met 160 is het prima, en dan hebben we toch nog 20 cm gewonnen tov bijvoorbeeld het design van Glaravan, die hebben een rond zit van 180. Nu kan de keuken net weer wat groter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:09

En nog geklust met het warme weer?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 21:40

Nee, althans niet aan de caravan. Alleen gezorgd dat de tent goed dicht is met oog op de komende onweersbuien.

Vandaag hebben we de 'schuilstal' aka tiny House/mijn kantoor in wording even leeg geruimd zodat we boktor kunnen laten bestrijden en daar ook mee aan de slag kunnen voor de winter.

Ik begin op 14 september met de cursus voor de caravan :)

Ik had nog wat foto's gevonden van toen we de hoes er even af gehaald hadden. We hebben nog meer spullen dan wat er in de caravan lag, maar dat ligt nu even in een container.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat we vandaag gedaan hebben:
Rechts in de hoek zithoek, links tussen de ramen komt de potkachel
Afbeelding

Rechts in de hoek komt een keukenblok en links aansluitend een douche toilet ruimte
Afbeelding

Slaapkamertje, links onder het raam komt waarschijnlijk een kleine wasbak oid.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:03

Wat grappig! Ik dacht dat een Kip caravan klein was. Maar dit is een superkip!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 00:08

Suzanne F. schreef:
Wat grappig! Ik dacht dat een Kip caravan klein was. Maar dit is een superkip!

Het is echt een joekel van een ding inderdaad :=

Vind het wel fijn hoor, zoveel ruimte. Mochten we er dan echt een keer een tijd in moeten wonen, dan kan dat gewoon.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:56

Inderdaad echt huge :wow:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:07

Wat een groot ding zeg! Heerlijk. Hoe breed is ie van binnen?

En goed bezig met klussen zo te zien. Wat een stof, maar ook weer een mooie ruimte om te zien!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 10:17

Hij is ongeveer 2,20/2,25m breed van binnen.

We hebben de grond laten keren bij de schuilstal aan één kant, vandaar dat er heel veel fijn zand naar binnen gelopen wordt. Moeten we ook ooit nog wat mee doen.

Er lag ook nog een duif, helemaal uitgedroogd, die is ergens binnen gekomen en niet meer eruit :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:20

Jullie doen een hoop tegelijkertijd denk? Heerlijk klussen

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:23

Leuk project! Al zou ik er niet aan moeten denken :')

Let inderdaad wel goed op het gewicht en de inrichting daarbij. Stiekem gaat het gewicht snel omhoog.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:27

Wat een enig project! ik volg graag haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:31

Oh die breedte is echt ideaal, dat is perfect om een bed voor lange mensen in die richting te maken. Heerlijk.

Ah die domme duif :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 10:45

NathalietjeB schreef:
Jullie doen een hoop tegelijkertijd denk? Heerlijk klussen

Mijn man is daar heel goed in inderdaad :P Hij houdt van afwisseling :')

Dus nu hebben we de caravan (beetje mijn project), de schuilstal > kantoor/Tiny House, er staat nog een tunnelkas waar nog folie op moet, dan die nog inrichten.

We hebben nog een oude schuur van 5x7 die we gaan 'renoveren' lees nieuw zetten van hout uit ons eigen bos.

Hij wil nog een zweethut gaan bouwen.

De zwemvijver hebben we (gelukkig) maar even op pauze gezet :+

Waar hij de energie vandaan haalt soms, geen idee, want hij werkt ook 5-6 dagen in de week. Maar goed, hij is gelukkig als hij de hele dag kan klussen en dingen kan doen, ik vind het wel best. Als ik energie heb werk ik mee en anders niet :) En dat is ook prima. Ik loop anders toch maar in de weg vaak :')

_coquette_ schreef:
Leuk project! Al zou ik er niet aan moeten denken :')

Let inderdaad wel goed op het gewicht en de inrichting daarbij. Stiekem gaat het gewicht snel omhoog.

Ja, daarom vind ik het fijn dat we mee gaan doen aan die cursus. Een stiekem deel van mij hoopt dan ook dat mijn man een beetje geremd wordt in zijn hobby van overal extra schroeven voor de stevigheid :))

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:59

Afbeelding

Rechts in de hoek komt een keukenblok en links aansluitend een douche toilet ruimte
Afbeelding

Maar huh? Is dit de binnenkant van een Kip? Wat een plofkip! Met steunpalen die op beton staan?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 11:14

gonniee schreef:
[ [url=m/g3mPsz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F0v3fb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar huh? Is dit de binnenkant van een Kip? Wat een plofkip! Met steunpalen die op beton staan?

Haha haha haha nee dit is zeker niet de kip :')

Dit is één van de andere projecten :)) Maar ik zal die verder buiten dit topic houden voor de duidelijkheid ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:43

Maar wel graag het topic “ klussen, maar niet aan de Kip” starten.
:D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:53

Ik heb vroeger ook zo'n kip gehad.
Ben benieuwd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 14:31

rien10 schreef:
Maar wel graag het topic “ klussen, maar niet aan de Kip” starten.
:D

:')

Ik ben al niet zo goed in het bijhouden van topics haha. Ik kan ook dit topic laten om dopen als meer mensen het interessant vinden wat we (lees mijn man :+) allemaal aan het knutselen zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:44

Ik volg! Leuk. Ben ook voor een “klussen maar niet aan de kip” topic. Smullen altijd dit soort verhalen. Heel veel succes! Wat ga je leren op de caravan cursus vanaf 14 september?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:30

Hannanas schreef:
Ik volg! Leuk. Ben ook voor een “klussen maar niet aan de kip” topic. Smullen altijd dit soort verhalen. Heel veel succes! Wat ga je leren op de caravan cursus vanaf 14 september?

Als er minimaal 8 mensen graag een apart topic willen volgen over onze andere avonturen zal ik dat ook openen. En als je dan reageert, graag ook even een goede topic naam noemen want anders krijg ik gelijk kortsluiting :+

Ik ga deze cursus doen:
https://www.mooivakonderwijs.nl/vakscho ... -module-1/

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:40

Hannanas schreef:

En de topic titel roept vraagtekens op. Ik hou daarvan.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:13

[/quote]
Haha haha haha nee dit is zeker niet de kip :')

Dit is één van de andere projecten :)) Maar ik zal die verder buiten dit topic houden voor de duidelijkheid ;)[/quote]

Gelukkig maar, ik dacht al dat ik gek werd ;) Maar omdat er zoveel mensen zich verbaasden over de grootte van de kip... Het is inderdaad meer een thanksgiving kalkoen. En wat leuk om een cursus te doen en gelijktijdig aan je project te kunnen werken. Ik vind de klustopics op bokt altijd leuk om te lezen, dus een verbouw-je-niet-kip-topic zal ik komen volgen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:21

Wil je er persé een douche en/of toilet in? Wij hebben dat nooit gehad namelijk en vonden dat ook niet nodig/fris. Scheelt je in gewicht en je hebt meer slaap-/leef-/eet-/kookruimte.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:33

Shenavallie schreef:
Wil je er persé een douche en/of toilet in? Wij hebben dat nooit gehad namelijk en vonden dat ook niet nodig/fris. Scheelt je in gewicht en je hebt meer slaap-/leef-/eet-/kookruimte.

Een toilet is wel heel erg fijn en praktisch. Als je onderweg bent of 's nachts.

Douche zit tegenwoordig wel vaker ingebouwd in caravans, maar dan in de toiletruimte. Ik ken niemand die dat gebruikt, want het is krap en het wordt een enorme natte knoeiboel.
Mijn broer heeft een nieuwe caravan, en die had het erover om de waterleiding door te laten trekken naar de buitenkant met een kraantje/tappunt (weet ik veel, ik zit altijd in hotels). Zodat je aan de buitenkant daaraan een campingdouche kan monteren en dan met zo'n camping douchecabine.
Nu zijn kinderen nog meegaan staat hij altijd op campings met sanitair, maar als die niet meer meegaan wil hij wel richting Scandinavië. En omdat daar niet altijd voorzieningen zijn is een eigen douche wel handig dan.

Hij heeft trouwens ook een ingebouwde watertank, geen gehannes meer jerrycans, pompjes ontluchten en andere ellende. Daar zou ik zeker naar kijken of dat mogelijk is.