Heeft iemand ervaring met slimme verlichting (van oa. Calex)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Heeft iemand ervaring met slimme verlichting (van oa. Calex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:19

Hebben jullie bij hue dan ook die bridge? Kunnen tot 50 lampen op, maar ik begin maar met 5.. wat is de handigheid en het voordeel van dat ding?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:30

Relaxed schreef:
Hebben jullie bij hue dan ook die bridge? Kunnen tot 50 lampen op, maar ik begin maar met 5.. wat is de handigheid en het voordeel van dat ding?

Dat je ook scenario’s etc kan instellen.
Ik heb er op staan dat bepaalde lampen aan gaan met zons ondergang etc.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 04:27

Kmbrly schreef:
Relaxed schreef:

Dat je ook scenario’s etc kan instellen.
Ik heb er op staan dat bepaalde lampen aan gaan met zons ondergang etc.

Mijn vriend bedient verder de handige verlichting. Maar er is veel ingesteld dat automatisch en met zonsondergang gaat. Dus ik denk dat we dat hier ook hebben.

conejo

Re: Heeft iemand ervaring met slimme verlichting (van oa. Calex)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 05:43

Wij hebben ook Philips heu lampen. Hier voor paar andere goedkopere slime lampen geprobeerd en heu werkt hier het beste. Hebben nog 2 lampen van de goedkope merk idd omdat heu zo duur is. Doen we elke keer stap voor stap vervangen. Mijn man heeft via de computer (openHAP) allerlei senes gemaakt als slapen, speelgoed, woonkamer, slaapkamer, keuken. En dan gaat een groep lampen een of uit. Hebben nog steeds ook echte knoppen idd voor als de internet verbinding weg valt.

Voor openHAP moet er wel een pc aan staan hier heeft hij een apparte pc voor waar ook films en series en zo op staan. (Word hier de server genoemd).

Nog niet alles lampen in huis zijn slim, maar bijna allemaal wel. In juli voor de verjaardagen geld gevraagd zodat we een heu buitenlamp met sensor konden kopen voor in de tuin (wat ook onze voordeur is) en werkt erg. Overwegen nu ook een sensor voor binnen zodat als we naar de wc gaan (die is beneden) dat de groep lampen plassen aan gaan, zodat je niet hoeft te vragen of via app hoeft te doen. Dit is voor de kinderen ook fijner (zijn 6 en 8 en kunnen al heel goed via Google de lampen aan en uit zetten)