Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamybol schreef:Hebben in het begin de boiler op 95 graden gezet, als het niet heet genoeg zou zijn voor thee, kon ie altijd nog op 98. Maar ik vind het nu heet genoeg. Drink ook vooral kruiden- of groene thee. 100 graden is de verdampingstemperatuur, dat kan dus niet. Uit een waterkoker komt ook damp, maar dat wil ik niet in m'n gootsteenkastje..
Als je in de buurt woont mag je best eens langskomen om hem zelf te testen hoor.
Belsje schreef:Ik zou niet meer zonder mijn quooker kunnen, gefilterd, bruis en kokend. Geen gesleep met flessen, theetjes, minuutsoepjes, aiki noedels, ... Ik kook zelfs mijn verse pasta ermee zonder een pot vuil te maken (1 persoons portlie, lukt perfect).
Eleeke schreef:Dreamybol schreef:Hebben in het begin de boiler op 95 graden gezet, als het niet heet genoeg zou zijn voor thee, kon ie altijd nog op 98. Maar ik vind het nu heet genoeg. Drink ook vooral kruiden- of groene thee. 100 graden is de verdampingstemperatuur, dat kan dus niet. Uit een waterkoker komt ook damp, maar dat wil ik niet in m'n gootsteenkastje..
Als je in de buurt woont mag je best eens langskomen om hem zelf te testen hoor.
De meeste Thee soorten willen een veel lagere tempertuur.
Zeker groene thee. Groene thee wordt bitter met te heet water.
( maar 30 seconden wachten met thee toevoegen helpt ook )
Groene thee:70-80 graden.
Witte thee: 80-90 graden.
Pu-Erh: 95 graden.
Oolong: 85 graden
Achterom schreef:Belsje schreef:Ik zou niet meer zonder mijn quooker kunnen, gefilterd, bruis en kokend. Geen gesleep met flessen, theetjes, minuutsoepjes, aiki noedels, ... Ik kook zelfs mijn verse pasta ermee zonder een pot vuil te maken (1 persoons portlie, lukt perfect).
Ook een goed alternatief voor de soda stream wellicht?
Dreamybol schreef:Wij hebben een howat. Beste aankoop ooit! Qua energie zijn we minder gaan verbruiken sinds we hem hebben (ruim een half jaar nu). Boiler is 2,4 liter. Heb hem nog niet leeggedronken met bezoek ofzo.
Ik vind de bediening simpel en veilig. Mijn moeder (76) vindt deze fijner bedienen dan de Quooker bij mijn broer. Als ik een pan wil vullen zet ik die gewoon in de gootsteen en til ik hem eruit als ik hem vol genoeg vind.
Wij zijn voor deze gegaan ivm de gunstige prijs en het feit dat je alles aan monteren en onderhoud gewoon zelf kunt doen.
Hebben in het begin de boiler op 95 graden gezet, als het niet heet genoeg zou zijn voor thee, kon ie altijd nog op 98. Maar ik vind het nu heet genoeg. Drink ook vooral kruiden- of groene thee. 100 graden is de verdampingstemperatuur, dat kan dus niet. Uit een waterkoker komt ook damp, maar dat wil ik niet in m'n gootsteenkastje..
Tink89 schreef:verootjoo schreef:Dat de kraan warm/heet wordt na gebruik is logisch toch?dat is bij alle zo neem ik aan.
Nee, mijn kokendwaterkraan wordt niet gloeiend heet. Wel warm, maar niet dat je je eraan kunt branden zegmaar. Hij geeft ook meteen koud water als ik wissel van kokend naar koud.
PSvanLot schreef:Wat voor filter mis je?