welk merk kokend water kraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:27

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:40

Mijn ervaring is trouwens ook dat de Quooker spettert (bij verschillende mensen gezien). De howat (die wij dus hebben) heeft wat minder druk en spettert daardoor niet.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:08

Quooker!
Bediening is even een handigheidje, die je zo onder de knie hebt, maar totaal niet zwaar of stroef.
Service schijnt ook prima te zijn, mocht er eens iets mee zijn (maar gelukkig geen ervaring mee).

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:09

Hier fan van de Quooker. Mbt het spetteren: mijn vorige Quooker liet ik installeren door degene die de hele keuken installeerde, die Quooker spetterde soms een klein beetje. Die ik nu heb is apart geinstalleerd door iemand die alleen de hele dag Quookers installeert (in bestaande keukens) en die is beter geinstalleerd en spettert niet.

En dat 2x drukken is heel eenvoudig, mijn moeder is niet zo handig maar die had er nooit problemen mee.

Die van ons is 7 liter trouwens, omdat ik warm water en kokend water wilde was dat de enige keuze. Maar ben er superblij mee, hij is nog nooit leeg gegaan.

Ceetje_bokt

Re: welk merk kokend water kraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:41

Ik heb inmiddels mijn tweede quooker. Eerst in huis 1 en nu in huis 2. Stond als een paal boven water dat ik weer een quooker wilde. Spettert idd wel, maar als je met de kokend waterkraan werkt moet je ALTIJD je koppie erbij houden. We hebben een 7 liter voorraadtankje en sinds de hoge gasprijzen, gebruiken we m nog meer: sopje maken? Eerst kokend water en dan aanvullen met koud water. Zag dat ik afgelopen maand 3 m3 minder verbruikt heb dan vorig jaar, geen spektakel maar toch. We hebben zonnepanelen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:53

Ik zou niet meer zonder mijn quooker kunnen, gefilterd, bruis en kokend. Geen gesleep met flessen, theetjes, minuutsoepjes, aiki noedels, ... Ik kook zelfs mijn verse pasta ermee zonder een pot vuil te maken (1 persoons portlie, lukt perfect).

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:04

Dreamybol schreef:
Hebben in het begin de boiler op 95 graden gezet, als het niet heet genoeg zou zijn voor thee, kon ie altijd nog op 98. Maar ik vind het nu heet genoeg. Drink ook vooral kruiden- of groene thee. 100 graden is de verdampingstemperatuur, dat kan dus niet. Uit een waterkoker komt ook damp, maar dat wil ik niet in m'n gootsteenkastje..

Als je in de buurt woont mag je best eens langskomen om hem zelf te testen hoor.

De meeste Thee soorten willen een veel lagere tempertuur.
Zeker groene thee. Groene thee wordt bitter met te heet water.
( maar 30 seconden wachten met thee toevoegen helpt ook )

Groene thee:70-80 graden.
Witte thee: 80-90 graden.
Pu-Erh: 95 graden.
Oolong: 85 graden

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:13

Belsje schreef:
Ik zou niet meer zonder mijn quooker kunnen, gefilterd, bruis en kokend. Geen gesleep met flessen, theetjes, minuutsoepjes, aiki noedels, ... Ik kook zelfs mijn verse pasta ermee zonder een pot vuil te maken (1 persoons portlie, lukt perfect).

Ook een goed alternatief voor de soda stream wellicht?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:20

Eleeke schreef:
Dreamybol schreef:
Hebben in het begin de boiler op 95 graden gezet, als het niet heet genoeg zou zijn voor thee, kon ie altijd nog op 98. Maar ik vind het nu heet genoeg. Drink ook vooral kruiden- of groene thee. 100 graden is de verdampingstemperatuur, dat kan dus niet. Uit een waterkoker komt ook damp, maar dat wil ik niet in m'n gootsteenkastje..

Als je in de buurt woont mag je best eens langskomen om hem zelf te testen hoor.

De meeste Thee soorten willen een veel lagere tempertuur.
Zeker groene thee. Groene thee wordt bitter met te heet water.
( maar 30 seconden wachten met thee toevoegen helpt ook )

Groene thee:70-80 graden.
Witte thee: 80-90 graden.
Pu-Erh: 95 graden.
Oolong: 85 graden

Voor de thee erin zit is het water toch wel kouder dan die 95. Zo snel ben ik niet met mijn kreupele lijf. :+
Vriendin van mij claimt dat ze het proeft als het water geen 100 graden is. Ik vind dat onzin.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:42

Als je het uit een afgeslagen waterkoker giet, is t ook al geen 100 graden meer.

Voor mijn groenr thee vul ik glas net niet helemaal met kokend water iit de Quooker en doe er een scheutje koud bij en hang dan mn theezeefje erin.

Wij hebben een combi-flex met een 7 l boiler.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:09

Achterom schreef:
Belsje schreef:

Ook een goed alternatief voor de soda stream wellicht?

Als je daar alleen bruiswater mee drinkt zeker wel! (de bruis kan je wel niet instellen, dus dat moet net je smaak zijn). Ik gooi er wel eens een smaakje door en dat vind ik ook lekker.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 12:24

Dreamybol schreef:
Wij hebben een howat. Beste aankoop ooit! Qua energie zijn we minder gaan verbruiken sinds we hem hebben (ruim een half jaar nu). Boiler is 2,4 liter. Heb hem nog niet leeggedronken met bezoek ofzo.
Ik vind de bediening simpel en veilig. Mijn moeder (76) vindt deze fijner bedienen dan de Quooker bij mijn broer. Als ik een pan wil vullen zet ik die gewoon in de gootsteen en til ik hem eruit als ik hem vol genoeg vind.

Wij zijn voor deze gegaan ivm de gunstige prijs en het feit dat je alles aan monteren en onderhoud gewoon zelf kunt doen.

Dank je wel, lief aanbod :) Woon in ZO Groningen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 12:26

Ik heb bijv naar de Franke gekeken, maar heeft momenteel geen RVS kraan op voorraad zag ik.

Best wisselende reacties alsnog.

Ze zijn in de showrooms toch best weinig aanwezig of 1 merk. Aangesloten nog niet tegen gekomen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:34

Nu ben ik dus online Quookers aan het shoppen in plaats van pauze houden :D
Veel verschillende versies.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:45

Wij hadden vorig jaar een vakantiehuisje met quooker, ideaal! Is wellicht ook een leuke optie om te kunnen testen ;) . Huisje was alleen in Zuid-Limburg dus wel een eindje rijden.

Ik zou alleen de bruiswateroptie erbij willen en dan wordt het wel erg duur. Of zijn er andere merken die dit aanbieden?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 01:25

Iedereen bedankt. We hebben vanwege de bediening toch voor Grohe gekozen. Mooie kraan en doet het goed.

Ik ga alleen nog mailen, want;
Hij blijft erg druppelen
De kraan zelf wordt wel behoorlijk warm
En er zit geen filter bij, dus we gaan kijken of die optie nog van meerwaarde is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 06:25

Wat voor filter mis je?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:59

Dat de kraan warm/heet wordt na gebruik is logisch toch? :o dat is bij alle zo neem ik aan.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:15

verootjoo schreef:
Dat de kraan warm/heet wordt na gebruik is logisch toch? :o dat is bij alle zo neem ik aan.

Nee, mijn kokendwaterkraan wordt niet gloeiend heet. Wel warm, maar niet dat je je eraan kunt branden zegmaar. Hij geeft ook meteen koud water als ik wissel van kokend naar koud.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:27

Ik lees ook even mee. Wij willen ook een kokend water kraan, maar wel een uittrekbare. Is Quooker de enige die dat in het assortiment heeft of zijn er ook andere merken?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:43

Let wel dat bij Quooker flex enkel de gewone (warm/koudwater) kraan flexibel is.
Wanneer je de slang uittrekt terwijl je kokend water tapt, stopt het water en als je de slang uitgetrokken hebt en dan kokend water wil tappen krijg je ook niets.
Is beveiliging dat je geen kokend water in de rondte kunt spuiten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:17

Dat vinden we geen probleem :)
Het is vooral fijn om de wasbak/pannen etc. even schoon te kunnen maken met de uittrekslang.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:45

Tink89 schreef:
verootjoo schreef:

Nee, mijn kokendwaterkraan wordt niet gloeiend heet. Wel warm, maar niet dat je je eraan kunt branden zegmaar. Hij geeft ook meteen koud water als ik wissel van kokend naar koud.

Nee eraan branden niet nee, maar je voelt wel goed dat je kokend water hebt gebruikt.
Ik krijg idd ook gelijk koud als ik daarna koud water pak.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 11:52

PSvanLot schreef:
Wat voor filter mis je?

Er zit helemaal geen filter bij en dacht dat het standaard was, dus ga even navragen.

De kraan zou niet heet worden en ik verbrand me er niet aan, maar je kan de kraan niet vasthouden.

Wij hebben geen flex. Heb in vorige huis 8jr een flex kraan gehad en nu ruim een jaar, maar gebruik die toch amper tot nooit.

Hij wisselt goed en lekt bij kokend water niet na, alleen bij koud en warm.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 17:19

upendo schreef:
Ik lees ook even mee. Wij willen ook een kokend water kraan, maar wel een uittrekbare. Is Quooker de enige die dat in het assortiment heeft of zijn er ook andere merken?

Dat is degene waar wij ook naar kijken nu.
Lijkt me super handig.