Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Wilde marjolein (oregano) is volgens mij niet heel lastig en doet het ook wel in de schaduw. Het trekt echt massa's bijen en zweefvliegen aan. Bloeit lang en kan je gelijk gebruiken voor het koken. Het spreidt wel elk jaar uit als het ruimte heeft.
Marcella schreef:Phacelia is droom bijenvoer en het is een groenbemester.
sasja0705 schreef:Zo of zo mee doen aan het EK tegelwippen.
Zijn wij met ons achtertuintje (was compleet met klinkers) ook begonnen. Langs ons huis en schuur een strook met grind en man wat is dat al een verbetering, qua temperatuur in huis. Tegels en klinkers worden gigantisch warm en geven deze ook af.
Nu plantenpotten op het grind ,wel onderaan open zodat overtollig water kan weglopen( en dus ook weer koeld )
De rest wordt ook nog gewipt en dan moesbakken en misschien n beetje gras of zo.
Persoonlijk vind ik jouw rode muur heel mooi TS, als je daar leuke bakken aanhangt ( zo van dr langwerpige) met bonte bloemen erin is het al een heel ander gezicht
Daphne__ schreef:Voor de muren, google eens op verticale tuin
Roodvos schreef:Ik ben zo blij om te zien dat ik niet de enige ben waar je de bestrating kan maaien...![]()
![]()
Ik ga mee met de adviezen voor klimplanten en meer groen.
Als je kinderen hebt is een loungehoekje maken, of in elk geval het daar in aanleg geschikt voor maken, geen gek idee. Voor pubers kan het dan een mooi hoekje zijn om een beetje uit het zicht van pa en ma te chillen met vrienden/-dinnen.
Als tip voor je moestuin: verhoogde bakken, behalve voor de echte klimmers. Dat scheelt niet alleen voor je rug maar ook aanzienlijk in de slakken.
Voor tuinieren in bakken is er het Makkelijke Moestuin topic:
[HTT] Makkelijke Moestuin topic
En er is ook een Eetbare Tuin topic voor alle soorten moestuinieren, incl. bakken:
[VT] Voedertijd<a href="tel:1919859">1919859</a>
Marcella schreef: