Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:14

Spuitbusje lucht heeft niet iedereen in huis. En dan moet je je ook af gaan vragen, bij een printer van 10 jaar oud en niet van het type dat regelmatig onderhouden wordt: is hij de reparatie (door een derde) nog waard? Wat gaat er daarna mee ophouden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:25

Prrrr schreef:
Spuitbusje lucht heeft niet iedereen in huis. En dan moet je je ook af gaan vragen, bij een printer van 10 jaar oud en niet van het type dat regelmatig onderhouden wordt: is hij de reparatie (door een derde) nog waard? Wat gaat er daarna mee ophouden?

Waarom zou je naar een derde gaan? Zo moeilijk zit dat ding niet in elkaar; even Youtube uitknijpen en tien tegen een dat er filmpjes op staan hoe je 'm uit elkaar knutselt, schoon maakt en weer in elkaar zet.

Echt, als je weet hoe het moet, uurtje werk; weet je het ècht, half uurtje.
Nee, dat is ook niet gratis, maar heb je eens uitgerekend hoeveel onderhoud een beetje auto nodig heeft tussen z'n 5e en 15e jaar? Kun je een leuke auto voor kopen. Maar toch doet vrijwel niemand dat; blijkens de hoeveelheid onderhoudsbedrijven voor auto's die er zijn.

Prrrr schreef:

https://www.conrad.nl/nl/p/revell-spuit ... 26715.html
Twee dagen......

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 22:29

Dat klinkt inderdaad makkelijk via Youtube, ware het niet dat ik totaal geen technische aanleg heb. Apparaten moet je me niet uit elkaar laten halen, want die krijg ik niet weer in elkaar. :n

Spuitbusje lucht en originele cartridge zijn nog wel te krijgen inderdaad, dat kan ik nog wel even proberen. Met dat spuitbusje dan gewoon spuiten op wat ik schoon wil blazen ofzo? Heb dat spul niet in huis en ook nog nooit echt gebruikt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:30

Ik heb echt niks nuttigs bij te dragen maar ehm...

Ben ik de enige die een beetje 'the Ring' vibes krijgt van de foto (rechts bovenin, specifiek) in de OP? :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:33

Fortitude schreef:

Ben ik de enige die een beetje 'the Ring' vibes krijgt van de foto (rechts bovenin, specifiek) in de OP? :+

Ach, het zijn niet de blote billen van een medewerker van TS.... }>

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 22:38

Ik heb geen bedrijf en dus geen medewerkers en het gaat om mijn privé printer thuis. Was een internationaal treinkaartje, maar dat komt dus niet uit de printer zoals dat moet. Gelukkig pas in september nodig, maar toch.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:39

ikke schreef:
JPitty schreef:
Blijkbaar wel ja. Dan is het ook niet verwonderlijk dat hij er nu de brui aan gaat geven helaas... Heb nog geprobeerd het reinigingsprogramma te draaien, maar dat vertikt hij ook al. Blijft maar aangeven dat er iets met de cartridge is...

* Gaat kijken of er nog wat in het spaarvarken zit, na eerder al de gsm te hebben moeten vervangen*

Het komt iets meer waarschijnlijk op mij over dat ie ergens slecht contact heeft en daardoor de cartridge niet (goed) detecteert. Spuitbusje lucht zou dat probleem best een op kunnen kossen:

Kom laat je niks wijs maken; natuurlijk is die printer nooit te repareren want dan verkopen ze geen nieuwe printers meer! DAT is de reden en niet dat allemaal zo slecht is; dat valt best wel mee.

Niet dat ik daar verder kennis van heb, heb ook nooit voor een servicedienst van kopieermachines gewerkt of zo, behoorde ook nooit tot de top 5 beste monteurs in NL dus nee, ik heb geen idee waar ik over praat.....

Ik had het knap gevonden als jij die van mij nog aan de praat had gekregen. Ik ben zelf erg technisch en heb alle onderdelen die te vervangen waren vervangen. Daarna weggebracht naar de firma die onze kantoor printers repareert, en nee die verkoopt geen nieuwe maar ook die kreeg hem niet meer aan de gang.

Beetje kort door de bocht die reactie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:57

Tipje. Pas op met ‘originele’ inkt cartridge van Bol.com.
Ik heb daar destijds goedkoper nieuwe gekocht. Kon er exact 10 pagina’s van printen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 23:01

Dank voor je tip Daantjuhhh!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:07

Tazzey schreef:
ikke schreef:
Het komt iets meer waarschijnlijk op mij over dat ie ergens slecht contact heeft en daardoor de cartridge niet (goed) detecteert. Spuitbusje lucht zou dat probleem best een op kunnen kossen:

Kom laat je niks wijs maken; natuurlijk is die printer nooit te repareren want dan verkopen ze geen nieuwe printers meer! DAT is de reden en niet dat allemaal zo slecht is; dat valt best wel mee.

Niet dat ik daar verder kennis van heb, heb ook nooit voor een servicedienst van kopieermachines gewerkt of zo, behoorde ook nooit tot de top 5 beste monteurs in NL dus nee, ik heb geen idee waar ik over praat.....

Ik had het knap gevonden als jij die van mij nog aan de praat had gekregen. Ik ben zelf erg technisch en heb alle onderdelen die te vervangen waren vervangen. Daarna weggebracht naar de firma die onze kantoor printers repareert, en nee die verkoopt geen nieuwe maar ook die kreeg hem niet meer aan de gang.

Beetje kort door de bocht die reactie.

Draai het eens om: iemand heeft wat gedaan aan een, best ingewikkeld, apparaat; ding doet het niet en dan mag jij het oplossen. Dat kun jij, strik genomen, wel oplossen maar je weet niet wat die ander precies gedaan heeft.

Dat deed ik ook niet als een dealer er weer eens een puinhoop van gemaakt had. Dan mocht ie het ook zelf oplossen. Ik vertelde 'm wat ie moest doen, maar hey, als mijn naam op de bon staat, is het mijn garantie en ik kan niet weten wat voor puinhoop die ander precies aangericht heeft.

Het punt is dus waarschijnlijk geen onwil geweest maar als het wel gelukt was maar hij had iets niet gezien wat jij wel verkeerd gedaan had en dat komt later alsnog aan het licht, loopt hij het risico dat jij garantie op de reparatie gaat claimen!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:49

Ik snap je punt maar dat was hier niet het geval. Het was een vriendendienst, ik had hem met iets geholpen en hij keek mijn printer na. Dus niets geen gezeur met claims en dergelijke. Printers gaan nu eenmaal stuk en iets vaker door slechte inkt/toner.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 15:35

Van diverse kanten heb ik tips gehad, hier en per PB. Ben iedereen dankbaar, heb de tips uitgeprobeerd. En er is mijn intussen 1 ding opgevallen: deze nukken van mijn printer blijkt hij alleen te hebben als ik kies voor printen in "beste kwaliteit". Printen in "normale kwaliteit" doet het wel gewoon zonder problemen... Zit er dan toch een "bug" in het systeem? En hoe krijg ik die er dan weer uit?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:15

JPitty schreef:
Van diverse kanten heb ik tips gehad, hier en per PB. Ben iedereen dankbaar, heb de tips uitgeprobeerd. En er is mijn intussen 1 ding opgevallen: deze nukken van mijn printer blijkt hij alleen te hebben als ik kies voor printen in "beste kwaliteit". Printen in "normale kwaliteit" doet het wel gewoon zonder problemen... Zit er dan toch een "bug" in het systeem? En hoe krijg ik die er dan weer uit?

Wellicht je driver updaten?
(garantie tot de deur)

Ik zou me in theorie nog kunnen voorstellen dat de cardridge dat niet snapt omdat ie er niet geschikt voor is. Kans acht ik vrij klein maar soms was het onderscheid alleen een nokje op de cardridge. Zowel Canon als HP hadden daar een handje van zodat de uitwisselbaarheid niet op ging, ook tussen de merken (onderhuids waren HP en Canon printers identiek en dat is volgens mij nog steeds zo)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 17:31

Heb toevallig net vandaag nog weer een software-update gedaan. Helaas werkt die ook niet. Wil eventueel nog een originele cartridge proberen, maar volgens mij houdt het dan wel op, of niet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:36

JPitty schreef:
Heb toevallig net vandaag nog weer een software-update gedaan. Helaas werkt die ook niet. Wil eventueel nog een originele cartridge proberen, maar volgens mij houdt het dan wel op, of niet?

Ja, in de zin dat we dan echt in de techniek gaan duiken en het is de vraag of je Google zo hard kunt knijpen dat ie een service manual uit poept :D

Ik kan een poging wagen......

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 18:00

Die service manual maak ik mij geen zorgen om, die zal Google wel hebben. Maar mijn totaal-niet-technisch zijn is een groter probleem... Kan heel goed apparaten uit elkaar halen. Maar krijg ze vervolgens nooit meer in elkaar...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:06

JPitty schreef:
Die service manual maak ik mij geen zorgen om, die zal Google wel hebben. Maar mijn totaal-niet-technisch zijn is een groter probleem... Kan heel goed apparaten uit elkaar halen. Maar krijg ze vervolgens nooit meer in elkaar...

Nou, dat valt dus tegen na een half uurtje Google pesten.

CH376A is een HP-code voor de printer maar ook dat gaf niet echt bevredigende resultaten.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-22 18:27

In het klepje van de printer staat product nummer CH376B en het het modelnummer J610A. Heb je daar eventueel nog wat aan?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:46

Fortitude schreef:

Zou ik best spannend vinden… ware het niet dat ik dezelfde foto op mijn uitgeprinte NS ticket had gisteren. (Mijn vader vroeg of ik dat was, want hij vond de tanden niet kloppen met de mijne :') )

Maar verder kan ik alleen maar leren van de tips in dit topic en niets bijdragen. Ik heb ook vaak ruzie met de printer…