Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Spuitbusje lucht heeft niet iedereen in huis. En dan moet je je ook af gaan vragen, bij een printer van 10 jaar oud en niet van het type dat regelmatig onderhouden wordt: is hij de reparatie (door een derde) nog waard? Wat gaat er daarna mee ophouden?
Prrrr schreef:Spuitbusje lucht heeft niet iedereen in huis. En dan moet je je ook af gaan vragen, bij een printer van 10 jaar oud en niet van het type dat regelmatig onderhouden wordt: is hij de reparatie (door een derde) nog waard? Wat gaat er daarna mee ophouden?
ikke schreef:JPitty schreef:Blijkbaar wel ja. Dan is het ook niet verwonderlijk dat hij er nu de brui aan gaat geven helaas... Heb nog geprobeerd het reinigingsprogramma te draaien, maar dat vertikt hij ook al. Blijft maar aangeven dat er iets met de cartridge is...
* Gaat kijken of er nog wat in het spaarvarken zit, na eerder al de gsm te hebben moeten vervangen*
Het komt iets meer waarschijnlijk op mij over dat ie ergens slecht contact heeft en daardoor de cartridge niet (goed) detecteert. Spuitbusje lucht zou dat probleem best een op kunnen kossen:
Kom laat je niks wijs maken; natuurlijk is die printer nooit te repareren want dan verkopen ze geen nieuwe printers meer! DAT is de reden en niet dat allemaal zo slecht is; dat valt best wel mee.
Niet dat ik daar verder kennis van heb, heb ook nooit voor een servicedienst van kopieermachines gewerkt of zo, behoorde ook nooit tot de top 5 beste monteurs in NL dus nee, ik heb geen idee waar ik over praat.....
Tazzey schreef:ikke schreef:Het komt iets meer waarschijnlijk op mij over dat ie ergens slecht contact heeft en daardoor de cartridge niet (goed) detecteert. Spuitbusje lucht zou dat probleem best een op kunnen kossen:
Kom laat je niks wijs maken; natuurlijk is die printer nooit te repareren want dan verkopen ze geen nieuwe printers meer! DAT is de reden en niet dat allemaal zo slecht is; dat valt best wel mee.
Niet dat ik daar verder kennis van heb, heb ook nooit voor een servicedienst van kopieermachines gewerkt of zo, behoorde ook nooit tot de top 5 beste monteurs in NL dus nee, ik heb geen idee waar ik over praat.....
Ik had het knap gevonden als jij die van mij nog aan de praat had gekregen. Ik ben zelf erg technisch en heb alle onderdelen die te vervangen waren vervangen. Daarna weggebracht naar de firma die onze kantoor printers repareert, en nee die verkoopt geen nieuwe maar ook die kreeg hem niet meer aan de gang.
Beetje kort door de bocht die reactie.
JPitty schreef:Van diverse kanten heb ik tips gehad, hier en per PB. Ben iedereen dankbaar, heb de tips uitgeprobeerd. En er is mijn intussen 1 ding opgevallen: deze nukken van mijn printer blijkt hij alleen te hebben als ik kies voor printen in "beste kwaliteit". Printen in "normale kwaliteit" doet het wel gewoon zonder problemen... Zit er dan toch een "bug" in het systeem? En hoe krijg ik die er dan weer uit?
JPitty schreef:Heb toevallig net vandaag nog weer een software-update gedaan. Helaas werkt die ook niet. Wil eventueel nog een originele cartridge proberen, maar volgens mij houdt het dan wel op, of niet?
JPitty schreef:Die service manual maak ik mij geen zorgen om, die zal Google wel hebben. Maar mijn totaal-niet-technisch zijn is een groter probleem... Kan heel goed apparaten uit elkaar halen. Maar krijg ze vervolgens nooit meer in elkaar...
Fortitude schreef:Ik heb echt niks nuttigs bij te dragen maar ehm...
Ben ik de enige die een beetje 'the Ring' vibes krijgt van de foto (rechts bovenin, specifiek) in de OP?