vinyl vloer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:21

superpony schreef:
Ja, we moeten sws lijmen, want de ruimte is 5 meter breed en 8 meter lang, dus dan moet de naad gelijmd.

Qua voors-en tegens is het ook de reden dat ik ervaringen vraag.

We hebben ervaring met vinyl, maar het is toch ook al jaren niet zo populair, terwijl als je het dus vraagt mensen wel tevreden zijn. Zoals gezegd, meer dan over de hele populaire pvc vloeren.

Tapijt is helaas geen optie. Vind ik zelf nog het mooiste en fijnste, maar is hier geen doen.

PVC (polyvinylchloride) en vinyl zijn hetzelfde. De productopbouw kan per merk en type vloer iets verschillen, maar in de basis is het gelijk. Een goedkope vloer bij de Kwantum vandaan wordt helaas snel slecht.

Kijk naar de laklaagdikte en naar de vering van het product. Laminaat is een stuk harder. Bij beide producten kan je kijken of je wel of geen facet wilt als je planken neemt. Zonder facet heb je namelijk geen diepe naden.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:46

Is er geen vochtbestendig laminaat zonder naad te krijgen? Ik heb nooit iets anders dan (goedkoop) laminaat gehad en in verband met huisdieren ook altijd voor naadloos gekozen.
Ik weet niet hoe vochtbestendig je het moet hebben en of de kwaliteit van het huidige aanbod vergelijkbaar is met dat van twee jaar geleden, maar ik was heel tevreden over de kwaliteit van het goedkope laminaat van Bauhaus. Ik had de Ulme Imola van Logoclic, 7mm dik. Het was heerlijk plankje voor plankje naadloos te leggen en ging twee jaar lang goed met hond (ondanks kots en water morsen met drinken). Ik had met mijn laatste verhuizing bij willen kopen, maar helaas verkopen ze die kleur niet meer, dus ik heb noodgedwongen gekozen voor het goedkoopste laminaat van Hornbach. Die raad sterk ik af. Dit is het slechtste laminaat dat ik ooit heb gehad. De toplaag is aan de randen heel erg gevoelig en daardoor een crime om schadevrij en mooi te leggen. Nu het eenmaal ligt gaat het wel, maar ik ben benieuwd hoe het er over een paar jaar bij ligt.

Webding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:49

Unravelation schreef:
superpony schreef:
Ja, we moeten sws lijmen, want de ruimte is 5 meter breed en 8 meter lang, dus dan moet de naad gelijmd.

Qua voors-en tegens is het ook de reden dat ik ervaringen vraag.

We hebben ervaring met vinyl, maar het is toch ook al jaren niet zo populair, terwijl als je het dus vraagt mensen wel tevreden zijn. Zoals gezegd, meer dan over de hele populaire pvc vloeren.

Tapijt is helaas geen optie. Vind ik zelf nog het mooiste en fijnste, maar is hier geen doen.

PVC (polyvinylchloride) en vinyl zijn hetzelfde. De productopbouw kan per merk en type vloer iets verschillen, maar in de basis is het gelijk. Een goedkope vloer bij de Kwantum vandaan wordt helaas snel slecht.

Kijk naar de laklaagdikte en naar de vering van het product. Laminaat is een stuk harder. Bij beide producten kan je kijken of je wel of geen facet wilt als je planken neemt. Zonder facet heb je namelijk geen diepe naden.

Vloer van de) Kwantum zou ik sowieso nooit aan beginnen. Dit was een 'hoge kwaliteit'. Geschikt voor intensif gebruik en beloop. Dus daar aan kon het ook niet liggen.
Prijsklasse was gelijk aan die van de huidige tegels (volkeramisch en gerectificeerd).
Prijs zegt dus jammer genoeg ook niets...
In ons vorig appartement hebben wij gekozen voor een laminaat van Quickstep met hydroseal. Vlot schoon te maken ook met kitten in huis en oudere poes die wel eens een ongelukje had.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: vinyl vloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:50

Ons klik PVC is van Gerflor, met een toplaag van 0,55 mm.
Nog nooit zo'n slechte vloer gezien.

Vinyl van 0,5 mm altijd prima gelegen.

superpony

Re: vinyl vloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 14:07

Laminaat zonder naad vind ik echt lelijk. Dat ligt nog in de woonkamer van vorige bewoners en is nog nepper dan nep. Wel sterk, want ziet er helaas nog wel goed uit, maar wordt gesloopt.

Bij vinyl zie je soms een naadje erin verwerkt, maar is dan wel "dichter" dan bij het laminaat dat we hadden. Maar die leek dus echt op hout.

Waar het vandaan komt maakt me niet zoveel uit. Ik stond bij Kwantum naar kleurtjes te kijken en stond bij een vak, wees wat aan en bleek vinyl te zijn. Ik ging daar eerst niet vanuit omdat het op zelfde manier daar hangt als pvc en laminaat.
Daar wel verschil in geschiktheid en zal wel garantie op zitten als het dan te snel kapot gaat.

In principe hebben we altijd alles zelf gelegd. Nu las ik bij een paar wel gratis gelegd, maar moet je ook maar mazzel hebben dat ze dat netjes doen.

Ik sta nu regelrecht op het hout nog in de keuken/eetkamer en je ziet duidelijk waar de vloer te lijden heeft. Bij de keuken vooral aan het werkblad met kookplaat en wasbak. Daar wil ik evt toch een loper gaan leggen als ik dat zo zie.