Het ideale droogrek: wie heeft ‘m?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Het ideale droogrek: wie heeft ‘m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 23:48

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 01:00

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 01:34

Geen droogrek maar een wasdraad (2 draden) in de bergplaats waar de wasmachine staat. Hoog genoeg dus voor lange broeken of jurken aan te drogen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 05:46

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:34

https://www.bol.com/nl/p/metaltex-amste ... androidapp

Mijn man had dit type al toen ik hem leerde kennen. Dat ding moet inmiddels wel bijna 20 jaar oud zijn. Heb nog een poosje zo'n droog toren gehad, maar vond persoonlijk dat de was daar te dicht op elkaar hing een niet altijd even goed droogde daardoor.

Op dat grote rek kan ik in de winter ook prima beddengoed drogen omdat die rekken bijna verticaal omhoog kunnen, ideaal.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:57

leeslampje schreef:
marleen_88 schreef:
Ik heb een Leifheit Pegasus. Mijn vriend is ook 2m en alle kleding in lengtemaat. Hangt en droogt prima op dit rek.

En een gammel Actionding voor erbij. Voor beddengoed en als het 's winters niet zo snel droogt.

Deze: https://www.blokker.nl/leifheit---droog ... 1vEALw_wcB

Deze Leifheit heb ik ook. Dolblij mee. Het verbaast me dat deze niet eerder is genoemd, want ik ken veel mensen met dit ding.

Super stevig/stabiel, lange kleding past er ook goed aan. Fool-proof, geen gedoe met opzetten of inklappen. Als ie niet in gebruik is, leg ik hem onder de bank of onder bed. Ik wil geen andere meer, één van mijn fijnste huishoudspullen _O-

Ik had hem ook al verwacbt. Echt een top rek ja.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:02

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:48

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:39

Ik heb 10 jaar geleden bij ikea een droogrek voor aan het plafond gekocht.
Helaas hebben ze deze niet meer in het assortiment.
Die kun je laten zakken, was aandoen en dan weer ophijsen.
Vind het echt ideaal, ook al is hij niet heel groot, de was hangt mooi hoog en niet in de weg.

Dan heb ik nog een standaard rek aan de balustrade, maar die is alleen nodig als ik veel was moet draaien.

En op mijn waskamer heb ik tussen een kast en de muur een zwarte steigerbuis gemaakt.
Daar droog ik kleding op die aan een hanger gaat, dus blouses, shirtjes en dat soort dingen.
Als deze leeg is kan ik daar ook mijn dekbedovertrek overheen hangen, en anders gaat hij aan het rek aan de balustrade ( is nat te zwaar voor het plafondrek).

Ik heb dus een gruwelijke hekel aan die losse droogrekken die in de weg staan :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:47

_CS_ schreef:
Vind het echt ideaal, ook al is hij niet heel groot, de was hangt mooi hoog en niet in de weg.
Hoe dan :o?
Dan hang je toch ook steeds midden in de was?

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 22:17

marleen_88 schreef:
Ik heb een Leifheit Pegasus. Mijn vriend is ook 2m en alle kleding in lengtemaat. Hangt en droogt prima op dit rek.

En een gammel Actionding voor erbij. Voor beddengoed en als het 's winters niet zo snel droogt.

Ja, deze hebben wij ook. Perfect en blijft heel lang goed bij intensief gebruik!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:44

Fitzroy schreef:
Ik heb gewoon een droogtoren, al jaren. Die blijf ik het fijnst vinden en kun je veel op kwijt.
Deze dus: https://www.coolblue.nl/product/624050/ ... gLKsPD_BwE

Deze heb ik nu ook. Maar ik kan m'n draai niet vinden met lange broeken etc. Hoe doen jullie dat dan? Ik zie hem hier zo vaak genoemd worden, dan denk ik toch dat ik iets fout doe...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:55

Hoe zo niet? Die kun je toch gewoon aan de bovenste ophangen? Het middelste rek bevestig je dan niet. Die gebruik ik sowieso nooit. Alleen de onderste voor sokken, bh’s en dergelijke en de bovenste voor broeken, shirts, truien enz.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:56

xJitskee schreef:
Ik heb een roldrooglijn van Brabantia en een leifheit droogrek binnen. Buiten dan nog een molen, maar die gebruik ik helaas alleen in 't weekend omdat ik anders geen tijd heb om de was op te hangen en op tijd af te halen :')

Ik heb deze, echt een fijn ding. Lekker stevig, neemt wel wat ruimte in maar ik heb daar in het washok natuurlijk weinig last van. :)
Hier kun je makkelijk 2 machines aan was op kwijt.
https://www.bol.com/nl/p/leifheit-droog ... _iphoneapp

Zoiets als deze heb ik ook. En een wasrek boven de trap voor de lange dingen, zoals broeken, grote handdoeken en beddengoed.

Ik heb wel een droger, maar die is al bijna een jaar kapot en ik heb nog geen tijd/ zin gehad om een nieuwe te bestellen. :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 06:57

Fitzroy schreef:
Hoe zo niet? Die kun je toch gewoon aan de bovenste ophangen? Het middelste rek bevestig je dan niet. Die gebruik ik sowieso nooit. Alleen de onderste voor sokken, bh’s en dergelijke en de bovenste voor broeken, shirts, truien enz.

Denk dat dan idd d3 truc is die ik mis. Ik heb hem opgezet met alledrie de verdiepingen, in het kader van dan kan ik er veel meer op kwijt.
Hij staat bij ons op de camping, geen droger en dus buiten voor een gezin van 4... ik begin nu te snappen waarom ik ook een waslijn vond onder de overkapping. Maar 2 verdiepingen is wel slim met lange dingen!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:35

leeslampje schreef:
marleen_88 schreef:

Deze Leifheit heb ik ook. Dolblij mee. Het verbaast me dat deze niet eerder is genoemd, want ik ken veel mensen met dit ding.

Super stevig/stabiel, lange kleding past er ook goed aan. Fool-proof, geen gedoe met opzetten of inklappen. Als ie niet in gebruik is, leg ik hem onder de bank of onder bed. Ik wil geen andere meer, één van mijn fijnste huishoudspullen _O-

+1, echt een topding. Makkelijk en stevig in alle aspecten. Ik heb hem nu ongeveer een jaar in gebruik en bespeur nog nergens slijtage ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:42

Ik heb ook een droogtoren, zo een als Fitzroy haar link.

Vind ik echt ideaal.

Met broeken of handdoeken gebruik ik alleen de bovenste rekjes, met shirts en truien gebruik ik ze alledrie, past precies, elk shirt/trui over 2 lijntjes dubbel en dan dus in 3 lagen boven elkaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:49

Mijn man had zo'n opklapbaar droogrek en die gebruiken we wel, maar het blijft een sta-in-de-weg vind ik, zo'n ding: https://www.blokker.nl/metaltex-droogre ... 24661.html

Ik heb enkele deuren voorzien van een wegklapbaar droogrekje, en ook de design radiator in de badkamer.
Lekker veel ruimte zo :)

Zoiets vind ik erg handig: https://www.blokker.nl/tomado-gale-droo ... 85066.html
Wij hebben daar deze variant van: https://www.amazon.nl/gp/product/B0094G ... UTF8&psc=1

Aan de achterkant van een deur zie je er niks van, staat niet in de weg, en je kan er best veel op kwijt.

En als ik nu een droogrek zou kopen zie ik deze wel zitten, met zo'n hoge stang er aan, kun je super veel kwijt zo lijkt me +:)+ https://www.brabantia.com/nl/hangon-dro ... att-black/

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 08:42

Roodvos schreef:
_CS_ schreef:
Hoe dan :o?
Dan hang je toch ook steeds midden in de was?

Oeps, vergeten erbij te zetten dat die in het trapgat hangt :+
Dus geen last van de was.
Of is dat niet wat je bedoeld?

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:00

Hier ook een fan van de Leifheit pegasus. Na binnen de kortste tijd een aantal van die goedkopere metalen rekjes te hebben versleten omdat zijn gaan roesten, van die stukjes plastic verloren, verbogen waren of gewoon niet meer uit de knoop te krijgen waren op de Leifheit over gegaan. Gaat nu al 10 jaar mee, wordt ook regelmatig misbruikt als tijdelijke opslagplaats voor volle wasmanden :o, en ziet er nog als nieuw uit.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:35

pmarena schreef:

Zo eentje hebben wij ook, maar dan van de Aldi, geen idee welk merk. Kostte toen nog geen €16, en ik ben er nog steeds heel blij mee. Wij hebben maar 1 deur in het hele huis waar we zoiets aan kwijt kunnen (de rest zijn schuifdeuren), maar er past bijna een volle machine (8 kg was) op. Hij hangt hoog genoeg om de broeken (de langste in huis is 1.80+ m) aan het onderste rek kwijt te kunnen en nog zeker 20 cm naar de vloer over te hebben.

Als deze kapot gaat, ga ik misschien nog wel voor die van Amazon, want die vind ik met zo'n bamboe werkblad ook erg mooi <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 09:43

Voor die van Amazon wel even de reviews lezen hoor ;)

Wij zijn er heel blij mee maar hij is niet perfect.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 10:06

Wat een reacties! :))
Ik ga ze even rustig doornemen. Veel verschillende ervaringen dus.

Voor ons valt het rek voor het trapgat al af, mijn vriend past er al amper door. Laat staan met een droogrek erbij _O-

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 10:28

:wow: Elektrisch verwarmde droogrekken? :wow:
Er gaat een wereld voor me open :D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 11:50

Ik heb deze ideaal

Afbeelding

Heel erg blij mee