Muur in gelaagd patroon verven, ik maak het mezelf makkelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Muur in gelaagd patroon verven, ik maak het mezelf makkelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:19

Wauw Chanelle dat is werkelijk prachtig geworden!

Ts ik ben enorm benieuwd naar jouw creatie dus ik volg. :D

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:05

Wat leuk! Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. Ik heb dit een aantal jaar geleden ook op onze slaapkamer muur gedaan, door te mengen op dezelfde manier als chanelle, alleen dan met een meer mistiger effect. Ik heb de kleur denk wel 20x donkerder gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 21:28

Afbeelding
Afbeelding

Zo eerste poging is gedaan. Ik merk dat ik nog wel wat creatiever mag worden in de golfvorm :') Maar ik vind de kleur echt geweldig mooi. Moest wel even een ander rollertje pakken want diegene die de verfmevrouw mee had gegeven dekte niet goed. Ik heb even een stukje geoefend met de lijnen, dat is de 2e foto, ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen! Maar ik moet dat heeeeel rustig aan doen, hele kleine stukjes tegelijk. Morgen ga ik weer verder. Misschien wil ik nog wel wat effect toevoegen, want ik ben nog niet hlemaal tevreden :P

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:08

Goed bezig al!
Weet niet hoe je het uiteindelijk echt wilt hebben, maar het is nu nog vrij 'statisch'.
Denk dat als je iets meer verschillen en kleinere details erin maakt het iets realistischer wordt :D

Ik heb letterlijk een potlood gepakt, deze aan een kant op de muur gezet en zonder echt te kijken naar de andere kant van de muur gelopen en wat op en neer gehobbeld met het potlood.
Mogen ook best wel 'scherpe' puntjes inzitten als je echt bergen na wilt bootsen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:22

Earth schreef:
[ En ik ben net aan het schuren geweest, en normaal zou ik niet zo precies zijn, maar nu wel want ik wil het echt strak hebben :P Dus ik heb helemaal lamme armen _O-

Als je ook het schilderwerk strak wil hebben (hangt er van af of je scherpe of zachte overgangen wil tussen de kleuren) zou je kunnen overwegen met grote sjablonen te werken. Zelf knippen/snijden uit stevig karton.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 17:07

Gaaf project! Ik kom volgen, ben heel erg benieuwd wat je er van maakt!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 18:02

Afbeelding

De kleuren zijn echt <3 Maar idd, ik vind de lijnen wat statisch. Ik ben nog aan het experimenteren geweest met sjablonen etc, maar zowel met dun karton als met behang werd dat nog niet zo mooi als ik zou willen. Dus heb ik ook een beits kwastding meegenomen, wat leek op een soort stempel. En deze maakt mooie lijnen! Dus die ga ik gebruiken. Ik ga straks nog wat experimenteren met structuur, als iemand daar nog tips voor heeft? Ik wil wat proberen met de verf verdunnen bijvoorbeeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:03

Je hebt nu gelijke golven boven elkaar, in je voorbeelden zijn het meer bergjes.
Is dit hoe je het wil of meer zoals het voorbeeld, dan zul je meer beweging erin moeten krijgen ipv alleen horizontale golven

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 19:09

Ja ik merk dat ik niet helemaal duidelijk ben, maar ik had even die bergen als voorbeeld gebruikt. Ik wilde meer dit:

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:17

Ik zou die witte streep ertussen niet doen. Dan had je eigenlijk iets van ‘ronde’ afplaktape moeten gebruiken.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt en of het wordt wat je in je hoofd had.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:23

Ik denk dat het mooi wordt ts als je indd de witte strepen weglaat en er nog eens een paar keer overheen gaat, misschien nog iets meer uit je comfort zone en je bent er. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:26

Ik zie in het lichtgroene vlak het zijwaarts liggende silhouette van iemand qua rug en achterwerk :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 21:01

Ik zou proberen nog wat meer te variëren in diktes van de golven en waar ze starten en eindigen. Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding

Een goede maar eenvoudige compositie is zoveel lastiger dan het lijkt! Ik zou je aanraden om eerst een ontwerp te maken en dat te projecteren op de muur.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-22 21:15

Ja ik had dus eerst een tekening gemaakt, en daar was ik na een paar keer veranderen best heel blij mee. Maar nu ik t heb geschilderd, vind ik het jammer. Het witte had ik er tussen gelaten omdat ik het nog even elkaar niet wilde laten raken, maar dat heb ik inmiddels opgevuld. Ik merk wel dat ik de verkeerde roller heb gebruikt, want het dekt toch minder goed dan ik had gewild. Maar goed, een tweede keer er overheen is niet erg. Had toch naar de verfmevrouw moeten luisteren :')
Ik heb de andere wand ook gedaan, met een grote roller ging dat als een speer, die hoef ik waarschijnlijk niet eens een tweede keer te doen! De lichtblauwe is overigens een stuk meer turquoise in 't echt. Ik ben echt superblij met de kleuren!
De lijnen ga ik morgen doen, en dan eens kijken of ik de lijnen nog anders kan doen. Dat wordt het spannende gedeelte :') Maar eerst de onderste twee lagen nog een keer doen :P Ik denk dat ik de beige kleur nog wat naar boven haal, want die turquoise is nu wel heel veel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:09

Knap en creatief TS.

Lekker mosterd naar de maaltijd, maar bojballe voorbeelden is het donkerste onder en naar boven steeds lichter. Jij hebt best veel donker aan de bovenkant.

En mocht t niet bevallen, misschien nog meer ander soortige golven zoals in je laatste voorbeeld. Nog meer out of the box en doe eens gek.

Succes!

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:46

Heb je al meer vorderingen kunnen maken? :D