Apple of Samsung mobiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Apple of Samsung mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:12

Batterij zouden ze bij Apple idd meer aandacht aan mogen geven. :j

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:18

Wat ik vooral fijn vind aan de Nokia is dat die op Android One draait. Zit geen fabrieksschil overheen met allemaal nutteloze door de fabrikant geinstalleerde apps die je niet kunt weggooien. Dat is mijn grootste bezwaar tegen grote merken als Samsung.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:01

Vraag: is je huidige telefoon nog goed? Telefoons gaan vaak veel langer mee dan de looptijd van het abonnement. Je kan dan overwegen een simonly abonnement af te sluiten. Goedkoper en beter voor mens en milieu (er zitten zeldzame metalen in je telefoon, o.a. kobalt, en de winning daarvan is op zijn minst twijfelachtig -O- ).

Ik ben een paar jaar geleden van een Android telefoon (ben het merk vergeten) naar iPhone SE gegaan. Dat was niet omdat ik een iPhone wilde, maar dat was de enige telefoon met een klein formaat en goede specs voor een aanvaardbare prijs. Sinds december terug naar Android, een Sony Xperia. Dat was geen bewuste keuze maar de telefoon was bij het overlijden van mijn moeder nog vrij nieuw en vond het onzinnig om een nieuwe te kopen terwijl ik een goede bijna nieuwe in huis had liggen.

Het grote nadeel van iOS naar Android of andersom is dat je je hele WhatsApp historie kwijt raakt. Alle back-ups en goed bedoelde stappenplannen op internet ten spijt. En sommige apps zitten niet op iOs of Android. Ik kies daarom apps die op meerdere platforms werken.

Mijn foto's zet ik op Google Foto's. Is gratis en werkt ook vanaf een iPhone. Ik kan er dan ook bij met mijn tablet of laptop.

Van het werk heb ik nu een Samsung A12, daarvoor een Sony Xperia.
Ik moet zeggen dat ik meer moeite heb met de overstap van Sony naar Samsung dan dat ik dat had van Android naar iPhone en weer terug nu naar Sony. De Samsung-logica is niet helemaal mijn logica.

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:06

Ik ben zelf een mega Apple liefhebber omdat het voor mijn idee veel fijner in werking is dan samsung.

Heb nu sinds paar weken de iphone 13 en ben er super tevreden over.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:09

Al 12 jaar Apple en nooit meer anders. Denk ik. mijn iPhone 11 Pro Max werkt nog als een zonnetje, wordt 3 jaar in september, maar ik wil gewoon graag een 14 hebben tegen die tijd. Meestal schoof ik mijn telefoon door naar mijn man, maar die heeft zijn 7Plus (die dus van mij was) verkocht en een 12 Pro Max gekocht.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:22

Ik heb privé een Samsung en op het werk een iPhone
Ik vind Apple echt een drama en ik gebruik dat kreng zo min mogelijk.
Hierna wil ik ook geen samsung meer. Ding doet het prima hoor maar ik vind het belachelijk veel geld voor een telefoon.
Onze zoon heeft nu een oppo, heel betaalbaar en een prima toestel.
En als je hem uit je handen laat vallen heb je niet meteen buikpijn als ie wel stuk is.

Voor de Samsung altijd Sony xperia gehad, die vond ik echt geweldig maar ook die vind ik veel te duur

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:49

Ik ben een tevreden Samsung gebruiker. Eenmaal een uitstapje naar een iPhone gehad maar dat beviel absoluut niet. Plus dat dat toestel er na 2 jaar mee stopte. Ik heb nu net een S22 in gebruik na 5 jaar een S8 te hebben gehad. Dus qua levensduur ben ik ook zeer tevreden.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:06

Ik zou met andere merken, wat eerder ook al genoemd is, zoals Chinese merken (oppo) enooorm oppassen met privacy :=

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:10

Ik ben na telefoons van Samsung en Nokia ook overgestapt naar een iPhone. Ik ben nu ook verpest en wil alleen nog maar apple. De gebruiksvriendelijkheid is zó fijn!
Die van mij heeft trouwens ook een uitstekende batterij. Heb een Xr van nu ruim 3 jaar oud en hoef nog steeds alleen 1x 's nachts op te laden, terwijl ik hem redelijk veel gebruik. Hij is ook al meermaals gevallen en doet het nog steeds keurig.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:20

Desireeeee schreef:
Ik zou met andere merken, wat eerder ook al genoemd is, zoals Chinese merken (oppo) enooorm oppassen met privacy :=

Niet alleen bij Chinese telefoons ;)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:24

Ik heb allebei. iPhone voor privé en een Samsung gekregen van mijn werkgever.

Ik zweer echt bij de iPhone. Zo makkelijk te koppelen met iPad en je hebt alles bij de hand. Ik vind de Samsung erg traag al gaat de batterij wel stukken langer mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:33

Ik heb altijd samsung gehad, heb 3 keer een uitstapje gemaakt naar een ander merk, LG, HTC en Iphone en dat waren alleen maar miskopen.

De iphone liep constant vast, was super traag en ik moest hem meerdere keren per dag opladen, terwijl ik gewoon echt niks raars er mee deed :n

Ik zweer dus echt bij Samsung, de telefoons zijn gebruiksvriendelijk, snel, lange levensduur, de batterij is gewoon super goed en ook de oude telefoons blijven updates ontvangen.

Mijn schoonvader heeft bijvoorbeeld nog steeds mijn S7+ in gebruik, die nog steeds heel fijn werkt, terwijl ik al aan mijn S22 Ultra zit :))

Mijn samsung koppelt ook super fijn met mijn Samsung tablet en mijn horloge, dus ook dat is geen probleem :n

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:36

amen schreef:
grote verschil is android/ ios werking..

als je nu iig een mob tel koopt, kijk dan of ie geschikt is voor 5g..

want vele mob tel van 2019 of ouder zijn er niet geschikt voor.

Oprechte vraag, waarom is dat belangrijk?
Ik heb een telefoon die 5G ondersteund, maar ik vind 4G snel zat en heb daarom geen 5G abbo :') (en ik doe echt veel met mn telefoon, ook filmpjes en foto's versturen etc).

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:38

Ik ben in februari privé geswitched naar een refurbished iPhone 12 omdat het super makkelijk te syncen is met de iPads op het werk. Het heeft zijn voordelen, maar ik mis bepaalde “simpele” functies van een Android zeer zeker.

Nu heb ik een Samsung A52S gekregen van m’n nieuwe werkgever en daar ben ik opzich wel tevreden mee. Simpel, doet wat het moet doen. Privé gebruik ik de iPhone nog steeds.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:39

L_iek schreef:
Ik heb allebei. iPhone voor privé en een Samsung gekregen van mijn werkgever.

Ik zweer echt bij de iPhone. Zo makkelijk te koppelen met iPad en je hebt alles bij de hand. Ik vind de Samsung erg traag al gaat de batterij wel stukken langer mee.

Het zal vast aan de instellingen liggen maar hier gaat de accu van de 8+ minstens 2x zo lang mee als de Samsung. Als ik de Apple 2x per week op moet laden, is dat veel. De Samsung redt net 2 dagen......

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:58

Mijn Apple moet minimaal 1x per dag geraden worden hoor. 11 pro.
Ligt er ook aan wat je allemaal doet natuurlijk.
Maar nogmaals. Voor de batterij hoef je geen Apple te kopen. Die kan (en moet eigenlijk) echt veel beter imo.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:02

Needje schreef:
Mijn Apple moet minimaal 1x per dag geraden worden hoor. 11 pro.
Ligt er ook aan wat je allemaal doet natuurlijk.
Maar nogmaals. Voor de batterij hoef je geen Apple te kopen. Die kan (en moet eigenlijk) echt veel beter imo.

Zelfde probleem met de 11 pro. Toestel is 3 jaar oud.

Maar ik zweer het bij een iPhone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:03

Wat betreft Apple, gebruik de oude SE en daar ben ik nog steeds heel blij mee. :D
Ben wel voor de nieuwe SE aan het sparen. Ik hou het bij een los toestel en apart een abo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:03

De batterij van mijn iPhone 12 mini gaat behoorlijk lang mee vind ik. Ik laad hem 's morgens tot 80% (beter voor de levensduur) en aan het eind van de dag komt hij bijna nooit onder de 20%. Mijn schermtijd zegt dat ik em gemiddeld 3 uur per dag gebruik. Dat vind ik netjes!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:09

Ik ben van Android (Samsung, Motorola) overgegaan op iPhone SE2, vooral ivm levensduur en privacy. Kwa gebruiksvriendelijkheid vind ik beide eigenlijk prima, ik vond het leuk dat je met Android meer vrijheid had maar ben ook snel aan de iPhone gewend. Denk maar net wat je gewend bent, bij mij moest ik met de Androids alleen elke keer na 2 a 3 jaar een nieuwe omdat ze niet meer geupdate werden en geheugen vol raakte etc en daarom nu eens iPhone geprobeerd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:17

Ik ben van de S10e naar de S21 gegaan en ik ben er heel tevreden over. :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:24

Gewoon een Mii telefoon. Prima telefoon voor weinig geld en kan evenveel als duurdere merken

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:48

Ik heb toevallig een maand geleden mijn S9 van 4 jaar oud vervangen door een S21 en ik ben er helemaal blij mee.

Supersnel, sterk toestel. Wel de 256gb variant, omdat ik dan niet ma hoef te denken over cloud storage of wat dan ook. De batterij gaat lang genoeg mee, heel soms moet ik hem bijladen, maar ik gebruik hem dan ook echt heel veel (oeps :o ). Op dagen dat ik hem weinig gebruik gaat hij zeker meer dan een dag mee.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:48

Ik heb een Samsung S21 en ik heb nog nooit zo'n fijne telefoon gehad met zo'n goede camera.

Wat ik nog wel even wilde zeggen: je kan echt behoorlijk afdingen met abonnementen! Ik heb van omgerekend 36 euro per maand naar 26 afgedongen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:54

Ik ga toch voor Samsung. Een aantal jaar terug de overstap van Android naar Apple gemaakt en toen een paar iPhones gehad. Maar ik vond het heel irritant dat je geen extern geheugen kon gebruiken en ik moest vaak zoeken waar bepaalde instellingen zaten. Daarna weer terug gegaan naar Samsung en daar ben ik heel tevreden mee. Ik vind Apple echt overrated.

Overigens vind ik het zonde van m'n geld om het hipste model te nemen. Dus ik kijk altijd wat er bij belsimpel als beste uit de bus komt in het midden segment.