Welk huismerk/B-merk is net zo goed als een A-merk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:03

Tazzey schreef:
Pas wel op als je kristallen glazen hebt, die worden echt onherstelbaar verwoest door die blokjes. Ik ben terug bij de Sun blokjes, ietsje duurder maar mijn glazen blijven netjes.

Echte kristallen glazen horen sowieso niet thuis in de vaatwasser, alleen al de hoge temperatuur kan (onherstelbare) schade veroorzaken.
Ook kristalglas waarbij men zegt dat ze vaatwasser bestendig zijn.. zijn dat wel , maar alleen op een lage temperatuur en een kort programma.

Wij gebruiken nu tabletten van de Lidl, maar degene waar het folie nog vanaf moet en nu hebben wij geen vaat meer wat soms een "plak/vies" laagje op de glazen achterlaat en glazen minder snel last hebben van corrosie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:29

Brainless schreef:
Echte kristallen glazen horen sowieso niet thuis in de vaatwasser, alleen al de hoge temperatuur kan (onherstelbare) schade veroorzaken.
Ook kristalglas waarbij men zegt dat ze vaatwasser bestendig zijn.. zijn dat wel , maar alleen op een lage temperatuur en een kort programma.

Wij gebruiken nu tabletten van de Lidl, maar degene waar het folie nog vanaf moet en nu hebben wij geen vaat meer wat soms een "plak/vies" laagje op de glazen achterlaat en glazen minder snel last hebben van corrosie.

Mijn kristallen glazen gaan al jaren in de vaatwasser op een laag en kort programma met een blokje van Sun en ze zijn echt als nieuw. Op een setje wijn- en frisglazen na die ik op hetzelfde programma maar met een AH eigen merk blokje in de vaatwasser stopte, die waren echt verwoest. Dat was een dure les, maar de glazen zijn vervangen en sindsdien probeer ik geen andere merken meer uit. Inderdaad de in folie gepakte blokjes zijn niet fijn. Wij hebben een tijdje de Lidl blokjes gebruikt maar die zorgen voor een rare waas over het bestek dus daar zijn we uiteindelijk vanaf gestapt. Hoe die het met kristal doen, durf ik niet te zeggen maar ik ga het ook niet meer proberen ;)

Brainless

Re: Welk huismerk/B-merk is net zo goed als een A-merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:26

Mijn dure kristallen glazen gaan ook echt niet in de vaatwasser.
Die zijn ook minimaal 10-15E per stuk en zijn veel kwetsbaarder.

De "kristallen" glazen van de AH enz die pleur ik er wel in :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:42

Ik wou dat ik voor €15 per stuk uit kwam ;) Ik heb mijn glazen bij de Bijenkorf vandaan. Zoals gezegd, op een kort programma, lage temperatuur en Sun blokjes, dat al jaren helemaal prima. Ze zien eruit alsof ze zo uit de doos komen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:43

De Skyr van de Aldi is hier favoriet. Die van Arla is veel te waterig en zuur naar onze smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:05

Wat grappig om hier meerdere reacties over pindakaas te zien. _O- Ik zeg zelf altijd dat ik alleen Calvé pindakaas en Coca Cola moet hebben. Verder proef ik echt bij geen enkel merk of soort het verschil. :') Als ik eens een A merk koop dan is het vaak bij de Kruidvat. Daar is het altijd enorm goedkoop.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:20

De AH-variant van Alpro kwark met kokos. Scheelt in Belgie een flink centje en ik vind het lekkerder.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:29

Over het algemeen is alles van B merken prima :D Het enige wat ik weiger aan B merk te kopen is ketchup :Y)

Als je van pintjes kan genieten is het huismerk van ah ook zeker aan te raden! Smaakt goed en scheelt een hoop!

Het speciaalbier van de Lidl (en dan met name de blond) is ook erg smakelijk :j

Ik vind trouwens de “chocoprins” van de Lidl de lekkerste koekjes die er zijn! Veel beter dan het a merk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:34

Het enige dat het liefst van een A merk eet is chips ( paprika chips dan vooral)
De calvé pindakaas is hier geen favoriet. Ik heb ( op kantoor) bij een pinda verwerkingsfabriek gewerkt, waar onder andere pindakaas werd gemaakt en ja echt die is zoveel lekkerder dan calvé.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:46

tiwi1969 schreef:
Jumbo Cola komt heel dicht bij Coca Cola en kost ongeveer 0,65 voor 1,5 liter.
Geeft geen nare nasmaak die ik bij andere huis/budget merken wel proef.

Mee eens :j
Ik neem dan de zero/light-variant en die vind ik ook lekkerder dan het origineel.

De sinas light van AH vind ik lekkerder dan Fanta oid.

De cornetto-ijsjes van de AH zijn lekkerder en romiger dan de echte cornetto's.

Borrelnootjes van de AH vind ik lekkerder dan die van Duyvis.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:44

Die Sun tabletten haal ik in grootverpakking bij de action. Net als de Robijn. Scheelt enorm.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 00:06

Cola en pindakaas moeten bij mij ook van Coca Cola en Calvé zijn.

Ik heb overigens altijd Douwe Egberts koffiebonen en ben wel benieuwd of er ook een huismerk is die hier bij in de buurt komt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 00:06

tones schreef:
Die Sun tabletten haal ik in grootverpakking bij de action. Net als de Robijn. Scheelt enorm.

Jep hier ook. Of de big bazaar.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:34

Er zijn een paar dingen die ik gewoon als A-merk wil en dat zijn:
- Calvé pindakaas
- Coca cola
- chocomelk van nutricia
- lays chips
- mona toetjes
- bepaalde snacks van mora
- remia frietsaus

De rest koop ik als.b merk

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:48

Dat is echt uitproberen maar genoeg dingen waarbij ik geen verschil proef, maar wel duidelijk merk in mijn portemonnee,

Ik kan dure Honig macaroni kopen of de goedkopere grotere zakken, idem met rijst.
Bv Senseo pads van Gewoon (en dan de mokka) vinden wij lekkerder dan die van DE, en zijn ook nog eens heel wat goedkoper.

Producten waar we een B merk van kopen
Senseo pads
Macaroni
Rijst
Nasi kruiden (aldi)
Kwark (aldi)
Yogurt (aldi)
Ontbijtkoek repen (aldi)
Suiker (los, klontjes)

Maar er zijn ook dingen waarbij ik echt het A merk wil, bv pindakaas. Want alle andere vind ik echt smerig.
Maar ook Lays chips (zeker bij paprika en naturel)
Zaanse Mayo

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:53

Even als tegenhanger van alle calvé pindakaas fans... die van de AH met stukjes (gele dop) is de allerlekkerste, sinds ik die geproefd heb vind ik die van calvé echt heel vies en muf smaken. :')

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:15

Ik vind de B-merk chips dus echt een heel stuk lekkerder! Zit een stuk meer smaak aan, Lays vind ik flauwer qua smaak.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:15

Nee ik haat stukjes in bepaald eten.
Yoghurt met stukjes :brr:
En pindakaas met stukjes :brr:

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:32

Wistaire schreef:
Even als tegenhanger van alle calvé pindakaas fans... die van de AH met stukjes (gele dop) is de allerlekkerste, sinds ik die geproefd heb vind ik die van calvé echt heel vies en muf smaken. :')

Neee de helaes pindakaas van de aldi!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:45

Hier normaal eigen merk koffiebonen van de Lidl. Die was laatst een keer dicht toen de bonen op waren dus ik bij de AH een dure zak Douwe Egberts gekocht. Paar dagen later vraagt m’n vriend wat voor smerige goedkope bonen ik heb gehaald want het was net slootwater :') voor de rest hebben we wel redelijk veel b merken in huis van standaard dingen. Zoals rijst, yoghurt, saus, snacks, mueslirepen etc maakt het me bijna nooit uit of er een a merkje op staat of niet.

Waar ik wel altijd a-merk van heb is wasmiddel en wasverzachter. Geen b merk is zo lekker als de echte Lenor <3 en de Johma salades voor op brood. Lidl eigen merk komt nog het meest in de buurt maar voor de rest vind ik alle b merk salades zo ranzig en goedkoop smaken dat ik me er elke keer over verbaas hoe die van Johma zo oneindig veel lekkerder kunnen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:39

Ik begrijp niet dat iedereen Calvé pindakaas as enige echte ziet. De echte is toch gewoon een zak pinda’s in de blender stoppen :Y)
Of bij gebrek aan dat een 100% pindakaas bv van AH eigen merk. Echt zoveel smaakvoller en smaakt tenminste naar pinda’s :9.

Maar goed verder lees ik even mee want ik heb een dure smaak :') vind meestal dingen van de supermarkt al niet heel smaakvol dus koop veel bij speciaalzaken zoals slager, groenteboer, kaasboer en bakker.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:50

Wij halen vrijwel alles bij de lidl, en dat is echt prima :D Behalve ketchup, daar kopen we wel altijd heinz van (ook bij de lidl)

Een paar voorbeelden
Crystal clear -> saskia water
Ben en jerrys -> amerikaanse cookie dough ijs van de lidl
Hagelslag -> hagelslag van de lidl
En ipv de vieze amerikaanse cheddar, de “luxe” versies van de lidl
Skyr van arla en griekse yoghurt -> van de lidl huismerken

En zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan :+ Vleesvervangers zijn ook erg lekker bij de lidl. Wij halen zelf vooral vlees en groenten op de markt tegenwoordig, maar haalden dit hiervoor ook bij de lidl.

En lidl brood, heerlijk!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:02

daantjuhhh schreef:
Cola en pindakaas moeten bij mij ook van Coca Cola en Calvé zijn.

Ik heb overigens altijd Douwe Egberts koffiebonen en ben wel benieuwd of er ook een huismerk is die hier bij in de buurt komt.

Ik had altijd DE koffiepads maar haal nu pads bij de Aldi in Duitslands. Die in Duitsland is Iets sterker dan die van de Aldi in NL en dat is echt prima koffie. Dus wellicht de bonen ook.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:13

De Aldi vind ik echt een vreselijke winkel, daar kom ik nooit meer. De Liddl daarintegen vind ik wel een fijne winkel alleen ligt ie niet op mijn route. Moet ik teveel voor omfietsen. Ik koop bijna altijd huismerken, op een paar producten na.

Mijn man zweert bij Hella curry.
Alleen Coco cola, of de cola van de Liddl.( Alleen pure cola, de light en zero variant van de Liddl vind ik goor.)
Remia fritessaus

Verder maandverband huismerk AH of Kruidvat en Dolce Gusto huismerk AH. Die laatste vind ik lekkerder dan de originele Dolce Gusto en is een stuk goedkoper. Ook zit er een zegel op en bij 10 zegels krijg je €2,00.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:19

Ik vind de pindakaas van eigen merk AH ook echt een stuk lekkerder dan Calvé.
First Choice cola lijkt heel veel op Coca Cola, wij vinden hem zelfs lekkerder. Geen nasmaakje.
En de 85% chocolade van Lindt heb ik vervangen door de 85% van de Lidl.