Fijne steelstofzuiger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Fijne steelstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:14

Iemand van jullie ervaring met een Dyson op vloerbedekking? En hoe vooral de hoeken van de kamer dan meegenomen worden?
En welk model zou daar dan het beste voor zijn?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:43

Ik lees even mee. De woonkamer heeft net een nieuwe robotstofzuiger gekregen, de boven verdieping doet het nog met een €30 steelstofzuiger van de Action.

Deze loopt op z'n laatste benen en zal binnenkort vervangen moeten worden. Het mag wel iets meer kosten dan €30, maar z'n €70 is echt wel de max. Deze zal dan óók voor de benedenverdieping gebruikt gaan worden, naast de robotstofzuiger. De "normale" stofzuiger die nu beneden staat, is helaas ook de geest aan het geven..... gevalletje: als je op jezelf gaat, koop je alles in één keer, dus is alles óók in één keer oud en versleten.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:56

Ik heb ook een dyson v8 animal, zou niet meer zonder willen! Heb er €350 voor betaald. Tis een klap geld maar is het zeker waard! Nou hebben wij best
Een klein huis dus kan ik met gemak de hele verdieping stofzuigen, maar met een groter huis zou ik wel een zwaardere accu aanraden.
Ik zou met dieren(met name katten) een robotstofzuiger echt afraden := als je dier overgeeft of een ander ongelukje in huis heeft word dat allemaal lekker uitgesmeerd :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:03

Ik heb een draadloze steelstofzuiger van de Action := Ding overtreft echt onze verwachtingen en doet het meer dan prima.

Alleen filter moet regelmatig verschoond worden. Maar ik kan me echt niet voorstellen hoeveel beter een stofzuiger van 700 euro moet zijn om het prijsverschil te rechtvaardigen :D (die van ons was 60 euro...)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:34

Scum schreef:
Iemand van jullie ervaring met een Dyson op vloerbedekking? En hoe vooral de hoeken van de kamer dan meegenomen worden?

Wij hebben een bigball en een steelstofzuiger van dyson en die laatste werkt het beste op het vloerkleed, echt als een tierelier :j

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:17

Scum schreef:

Met het grote opzetstuk heeft mijn v8 animal bij (langpolige) tapijten wel enige moeite (de borstel moet meer kracht gebruiken opdat die redelijk groot is) en dan is de accu sneller leeg. Op het stukje linoleum ik de gang heeft hij meer moeite omdat die "los" ligt en wat mee omhoog komt en dat gaat echt stroef haha :+ , gewone kortharige tapijtjes in de gang ed, neem ik mee met het vloerstuk en die worden echt geweldig schoon! Maar je hebt ook een kleiner opzetstuk dat dus speciaal voor tapijten/zetels/... is en daarmee gaat het prima. Ben je wel iets langer bezig omdat je minder breedte hebt.
Hij is super wendbaar, de hoeken neem ik eigenlijk best wel goed mee met het gewone opzetstuk voor de vloer, maar plintjes bvb loop ik wel na met een gewoon "zuigtuitje of tuitje met borsteltje" en dan neem ik de hoeken waar ik niet bij kan ineens mee en de trap.

1x per maand komt onze thomas boxer uit de kast haha (gewone stofzuiger met waterfunctie voor reinigen van vloeren en textiel). Om alles een diep te reinigen zeg maar.
Maar met de dyson hou ik alles, inclusief sofa, behoorlijk goed haar en stofvrij.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 10:12

Het lijkt er in ieder geval op dat de meeste bokkers wel blij zijn met hun steelstofzuiger. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:25

Sem_ schreef:
Het lijkt er in ieder geval op dat de meeste bokkers wel blij zijn met hun steelstofzuiger. :D

Absoluut :j echt een van mijn beste aankopen. Ik pak veel sneller even de stofzuiger erbij en een keer in de week pak ik wel mijn snoer stofzuiger om bijv. mijn vloerkleed goed schoon te zuigen i.v.m. kopstuk dat daar beter geschikt voor is. Ook is de zuigkracht van die stofzuiger net iets beter.

Ik vind vooral het gemak waarop je een steelstofzuiger pakt en daarbij, in mijn geval, de lampjes op het kopstuk die precies (confronterend) laten zien waar het vuil is, echt ontzettend fijn. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:47

Sem_ schreef:

Zeker! Ik stofzuig de trap nu ook veel meer. Je pakt hem veel sneller en hij is licht en wendbaar.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:56

BillyJ schreef:
Scum schreef:

Met het grote opzetstuk heeft mijn v8 animal bij (langpolige) tapijten wel enige moeite (de borstel moet meer kracht gebruiken opdat die redelijk groot is) en dan is de accu sneller leeg. Op het stukje linoleum ik de gang heeft hij meer moeite omdat die "los" ligt en wat mee omhoog komt en dat gaat echt stroef haha :+ , gewone kortharige tapijtjes in de gang ed, neem ik mee met het vloerstuk en die worden echt geweldig schoon! Maar je hebt ook een kleiner opzetstuk dat dus speciaal voor tapijten/zetels/... is en daarmee gaat het prima. Ben je wel iets langer bezig omdat je minder breedte hebt.
Hij is super wendbaar, de hoeken neem ik eigenlijk best wel goed mee met het gewone opzetstuk voor de vloer, maar plintjes bvb loop ik wel na met een gewoon "zuigtuitje of tuitje met borsteltje" en dan neem ik de hoeken waar ik niet bij kan ineens mee en de trap.

1x per maand komt onze thomas boxer uit de kast haha (gewone stofzuiger met waterfunctie voor reinigen van vloeren en textiel). Om alles een diep te reinigen zeg maar.
Maar met de dyson hou ik alles, inclusief sofa, behoorlijk goed haar en stofvrij.

En in aanvulling hierop, hoe doet hij het met haren die "in" het laagpolige tapijt gaan zitten? Onze ene kat heeft een soort van gegolfd haar wat echt door de lussen van de vloerbedekking heen trekt ofzo iets onmogelijks.
Ik krijg er echt de takkepleuris van, ik zuig nu "gewoon" met onze (dure) Miele-met-snoer en 1x per week/2 weken moet ik echt op mn knieen die haren uit de vloerbedekking schrobben met het kleine mondstuk van de stofzuiger. Ik háát stofzuigen en krijg er echt een sik van...... Zou dit hiervoor krachtig genoeg zijn?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:56

https://www.miele.nl/e/snoerloze-steels ... 11805990-p
Wij hebben deze van Miele, alleen een ander kleurtje. Zit wel een aardig prijskaartje aan. Ben er echt mega tevreden over, het is inderdaad veel makkelijker hem even kort erbij te pakken dan de hele stofzuiger! Past zich automatisch aan aan de vloersoort, dus bij ons vloerkleed en de voordeurmat gaat hij automatisch harder :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:58

Sodera schreef:
Ik krijg er echt de takkepleuris van, ik zuig nu "gewoon" met onze (dure) Miele-met-snoer en 1x per week/2 weken moet ik echt op mn knieen die haren uit de vloerbedekking schrobben met het kleine mondstuk van de stofzuiger. Ik háát stofzuigen en krijg er echt een sik van...... Zou dit hiervoor krachtig genoeg zijn?

Dat kleine zuigmondje van de Dyson zou daar heel geschikt voor zijn. Die met het roterende borsteltje.
Daar zuig je alles mee op op laagpolig tapijt of stof.

Edit: hij heet mini turbo zuigmond

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:01

Sem_ schreef:
Fijn zoveel ervaringen! Mijn interesse is op dit moment vooral gewekt door de Philips en Dyson steelstofzuigers. Nu zag ik ook de Samsung Jet 75 Complete voorbij komen, die heeft ook wel goede recensies. Iemand hier ervaring mee? Enige nadeel is dat deze niet zo lang mee gaat op de hoogste stand (qua accu), ik heb alleen geen idee of ik die stand veel nodig zal hebben.

Ik lees ook wel dat de zuigkracht snel achteruit gaat. Dat is natuurlijk zonde bij zo'n duur apparaat. Meer mensen hier last van?

Ik heb de Samsung steelstofzuiger nu iets meer als een jaar. Heel erg blij mee. Destijds actie met gratis extra accu, maar komt zelden voor dat ik dat nodig heb. Ik vind het een aanrader

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:04

Ik heb zowel Black+Decker en een Rowenta (normaal) en beide zijn echt top. Raad deze merken zeker aan

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:15

Wij hebben al jaren een Dyson, ook gekocht tijdens zo’n Moederdag-actie bij de Mediamarkt. Echt een aanrader, elke cent waard, ik zou willen dat ik hem eerder had gekocht :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 14:16

Ik zit nu te kijken naar de Philips SpeedPro Max series 8000 XC8049/01 ivm de lange accuduur of de Samsung Jet 75 Complete, alleen ik ben bang dat de normale stand niet genoeg is om alle dierenharen op te zuigen en dan gaat de Samsung wel kort mee qua accu. Over de Philips las ik weer dat die langs de plinten minder goed meepakt. Zoveel keus, maakt het niet makkelijker. :))

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:36

Is een steel stofzuiger niet zwaar?
Je zeult toch zelf de motor en stofbak mee zeg maar.

Mijn gewone Dyson is na jaren ook echt aan vervangen toe.
En twijfel wat te kopen nu.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:55

Hier ook een Philips, een SpeedMax Pro Aqua waardoor ik er ook mee kan stofzuigen en dweilen in 1 :)
Hebben hier ook 2 katten waarvan 1 er soms nogal een zooitje van maakt met kattengrind maar kan er vrijwel altijd onze hele huis (intensief) mee stofzuigen :) heb wel expres voor 1 gekozen met een grotere accu, geloof dat ie 75min mee gaat op de normale stand. Op de turbo is dat (uiteraard) wat korter :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:02

Ik wilde ook nooit het geld uitgeven voor een Dyson, maar ik moet toch bekennen dat-ie het dubbel en dwars waard is. Ik heb de V11. Wat een zuigkracht heeft dat ding, is echt niet normaal. De borstel ziet zelf wat voor ondergrond er onder zit en past zich daarop aan. Ik zuig dus zonder enkele moeite een kleed dat op het laminaat ligt. De zuigkracht en de stand van de borstels past zich automatisch aan waardoor je gewoon door kunt blijven gaan. Ook voelde ik me de eerste week dat ik 'm had echt een smeerlap :'). Ik zoog echt wel genoeg, maar doordat ik ineens een zakloze transparante bak heb waarin je dus álles ziet zitten, voelde ik me echt een smeerlap haha. Dierenharen zijn ook geen probleem, daarvoor zet ik wel de turbostand even aan en pak ik voor de bank vaak even het kleine turbo-zuigmondje.

Edit: Ik heb een laagpolige droogloopmat in de gang en 2 hoogpolige in de woon- en eetkamer en daar doet-ie het bij allebei goed op. Alleen de turbostand op de hoogpolige tapijten gaat niet lekker omdat de haren van de kleden te lang zijn en die dan te ver in de zuigmond komen waardoor de borstel stopt met draaien. Op eco en normale stand geen problemen overigens.

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:08

Hier ook Dyson v8 dus qua prijs ça va nog.
Zeeeer tevreden terwijl toch 2 katten en 1 hond in huis. Werkt nog prima na een goed 2 jaren

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:05

@ Sodera, Op laagpolig tapijt, werkt het met de borstel echt als een tierelier. Hier zowel langharige als kortharige honden.
Ik gebruik het bvb ook op onze stoffen zetel, dan wel het kleinere opzetstuk met roterend borsteltje of de zuigmond met "rode strip".

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:42

Ons valt het tegen. Wij hebben een Bosch Unlimited en ik vind de zuigkracht echt niet te vergelijken met een gewone stofzuigen. Verder vind ik een slang van een stofzuiger veel wendbaarder om even snel eraf te klikken en kleine hoekjes te pakken. Accu is toch te snel leeg (en steeds sneller leeg). Dierenharen draaien helemaal vast om de borstel elke keer weer. Wij hebben drie langharige honden en twee langharige katten en een kortharige kat. Ow ja en kattenbakkorrels heeft die erg veel moeite mee, die blijven vooral hangen in het bakje en als je hem dan ophangt valt het er weer uit.
We hebben nu toch weer een gewone stofzuiger gekocht en daarnaast hebben we nog een Roomba robotstofzuiger welke wel ideaal is en een stuk beter zuigt dan de steelstofzuiger.
Geen ervaring met anderen, maar gezien de prijs van de Bosch valt het mij tegen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:05

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook een steelstofzuiger gekocht, geen dyson, ik kon het nog niet aan om zo'n smak geld uit te geven, maar eentje van nog geen 100 euro van de Aldi, een Quigg cvc10. En ik ben om, ook al is het geen dyson, het ding is uitstekend! Ik kan met gemak mijn huis doen, turbo is niet nodig. Erg handig en ik pak hem veel sneller uit de kast. Ook ideaal voor de trappen wat mensen hier al schreven. En ik had altijd een hekel aan de zolder omdat ik mijn zware stofzuiger dan helemaal mee moest sleuren, de steelstofzuiger is ideaal!