Ik zoek: (goedkope nieuwe) hoes voor topper 160x200 (8cm dik)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 08:07

Froukje schreef:
Als je nou op de nieuwe hoes ook nog een molton onder je hoeslaken gebruikt wordt de nieuwe in ieder geval een stuk minder geel van het zweet.

En je topper elke maand draaien, 2x per jaar is echt veel te weinig.

Ik vind de molton heel interessant, daar was ik eerder deze week ook op uitgekomen! En die kan wél in onze wasmachine, dus dat lijkt me wel fijn :j Degene die nu stuk is, zag idd wel geel, het is er wel uitgewassen maarja, met alle bijkomende miserie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:08

Ja echt een molton doen! Onze toppers is niet zo vies geel van het zweet maar gewoon wit. En die hebben we al 4 jaar. De hoes hoef je dan echt niet te wassen.

En elke maand draaien 2x keer per jaar is veel te weinig.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:09

Ik was hier de molton, hoeslaken en dekbedovertrekken gewoon tegelijkertijd _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 11:48

Froukje schreef:
Ik was hier de molton, hoeslaken en dekbedovertrekken gewoon tegelijkertijd _O-

Hoe groot is jouw wasmachine?

Froukje
Forever young

Re: Ik zoek: (goedkope nieuwe) hoes voor topper 160x200 (8cm dik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 12:25

II heb een 7 kg. Wasmachine

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:55

LWDaisy schreef:
Froukje schreef:
Als je nou op de nieuwe hoes ook nog een molton onder je hoeslaken gebruikt wordt de nieuwe in ieder geval een stuk minder geel van het zweet.

En je topper elke maand draaien, 2x per jaar is echt veel te weinig.

Ik vind de molton heel interessant, daar was ik eerder deze week ook op uitgekomen! En die kan wél in onze wasmachine, dus dat lijkt me wel fijn :j Degene die nu stuk is, zag idd wel geel, het is er wel uitgewassen maarja, met alle bijkomende miserie :')

Heb je vanuit thuis niet meegekregen dat er een molton onder je hoeslaken hoort?
Mag toch aannemen dat je toen je nog thuiswoonde ook wel eens je bed hebt verschoont? (Of deed je moeder dat altijd?)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:08

Er zijn zelfs speciale waterdichte moltons. IKEA heeft ze, dan komt het zweet helemaal niet meer bij het matras.

Kunnen gewoon in de wasmachine, maar slijten wel sneller.

Een 1 persoon 90x200cm is iets van €10.

2 p. Zal wat duurder zijn natuurlijk

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:14

Ik -- mijn man -- draai elke week mijn matras als het beddespul in de was gaat :Y)

Molton onderlaken dekbedhoes

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:19

mvdende schreef:
Er zijn zelfs speciale waterdichte moltons. IKEA heeft ze, dan komt het zweet helemaal niet meer bij het matras.

Nee het zweet komt niet in het matras, dat wordt gewoon een "plasje" in je bed.

Als er dus iets plakt en zweet, zijn het dus die hoezen.

Zolang je geen bedplasser bent, niet gebruiken dus.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 07:16

Marie111 schreef:
LWDaisy schreef:

Heb je vanuit thuis niet meegekregen dat er een molton onder je hoeslaken hoort?
Mag toch aannemen dat je toen je nog thuiswoonde ook wel eens je bed hebt verschoont? (Of deed je moeder dat altijd?)

Het kàn aan mij liggen - maar je toon komt vrij denigrerend over naar mijn "van thuis uit" toe.
Natuurlijk verschoonde ik als tiener mijn bed zelf, dat zat gewoon in onze opvoeding hoor.

Ik begin te denken dat een molton/beschermer misschien meer ingeburgerd is in Nederland? Want in alle eerlijkheid - in BE heeft lang niet iedereen die hoor.
Ik werk als huishoudhulp, ik kom dus heel wat bedden tegen tijdens mijn werk, en verschoon die ook. En nee, daar heeft lang niet iedereen een beschermer onder het hoeslaken liggen. Ik ken het eerder als iets dat gebruikt wordt wanneer er risico is op bedplassen - bij jonge kinderen, zieken of ouderen.

Een topper hier heeft wel een laken/beschermer, en daar bovenop dan gewoon een hoeslaken. Daar zit lang niet altijd standaard nog een molton tussen, als ik naar de bedden kijk die ik verschoon. Ik zeg niet dat ik het nooit tegenkom, maar standaard zou ik het zeker niet noemen, daar kom ik het niet genoeg voor tegen.

In mijn ervaring beschermt het hoeslaken de beschermer die om de topper heen zit.
Aan mijn kant van het bed blijkt dat voldoende te zijn, mijn vriend zweet echter meer dus ja, een molton mag er hier nog wel bij.

Froukje dat is lekker ruim haha. Ik weet eigenlijk niet hoeveel kg de onze aankan - een paardendeken kan nog wel :') De vliegen-, stal- en eczeemdeken dan toch, winterdekens doe ik niet aan mee, dus dat heb ik nog niet moeten proberen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:47

Geen idee maar ik ken eigenlijk niemand zonder molton. Het is ja super vies als het in je matras trekt dat zweet?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:58

Marie111 schreef:
mvdende schreef:

Nee het zweet komt niet in het matras, dat wordt gewoon een "plasje" in je bed.

Als er dus iets plakt en zweet, zijn het dus die hoezen.

Zolang je geen bedplasser bent, niet gebruiken dus.

Nooit gehad.

Die ik heb zijn dan ook gewoon van stof aan de bovenkant, dus neemt gewoon vocht op net als een normale molton. Aan de onderkant zit een laagje spul wat voorkomt Day vocht in het matras trekt. Niet geschikt voor bedplassen, want niet helemaal waterdicht, maar geeft genoeg bescherming tegen zweet.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/grusnarv-waterdichte-matrasbeschermer-40522125/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:01

Ik weet ook niet beter of er ‘hoort’ een molton in het bed. Om het matras een hoes, dan de molton en dan het hoeslaken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 21:29

Spenk schreef:
Geen idee maar ik ken eigenlijk niemand zonder molton. Het is ja super vies als het in je matras trekt dat zweet?

Vandaag een blik geworpen op mijn klant zijn bed! :D

Van boven naar onder zien jullie het blauwe hoeslaken dat over de witte topper getrokken is (dus enkel de bovenkant van de topper is beschermd door een hoeslaken) - met daaronder de matras die in een rits-hoes zit. Meer niet :)

Afbeelding

Wij hebben iets meer: onderaan matras die in een beschermer met rits zit - daarboven topper in rits-hoes - daarboven hoeslaken.

Suzanne F. ik ken het niet zo, eerlijk waar niet. Nu ik gezien heb dat mijn vriend wat meer zweet, gaat er uiteraard een molton tussen, maar echt, als ik om me heen kijk zijn wij lang niet de enigen die géén molton hebben.

Spenk tuurlijk is dat vies! Maar dat is bij ons niet het geval - zowel de topper als het matras hebben een beschermer (boven- en onderkant, met rits), dus onze topper en matras zijn echt spierwit en brandschoon. De beschermer van de topper was wel "bezweet" zal ik maar zeggen, maar die kun je dus wassen (als je wasmachine groot genoeg is haha). Onze beschermer (zowel degene die nu dood is als de nieuwe) zijn van Bamboo en echt kwalitatief, daar is niks doorheen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:31

Die beschermhoes is een deel van je matras dat is een deel van de stevigheid. Ja die kun je wassen maar onze beddenwinkel gaf aan dat dat totaal niet handig is.. Molton erop en dan hoeft dat niet. Je beschermer blijft dan fris en schoon.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 21:33

Spenk schreef:
Die beschermhoes is een deel van je matras dat is een deel van de stevigheid. Ja die kun je wassen maar onze beddenwinkel gaf aan dat dat totaal niet handig is.. Molton erop en dan hoeft dat niet. Je beschermer blijft dan fris en schoon.

Ja nu ik gezien heb dat de beschermer van de topper idd bezweet was, wil ik er ook een molton tussen, ik vond het meteen al niet handig dat ding te wassen, veel te groot door de dikte daarvan.