Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Avalanche schreef:Ik raad ook aan de politie te bellen. Zij mag niet in jouw huis zijn zonder jouw toestemming.
Ja op dat moment dacht ik alleen maar aan als zij niet gaat, ga ik. Achteraf gezien had ik beter kunnen blijven zitten en wachten op de politie. Maar dat was voor mij geen optie..
Ik wil ook prima betalen voor de beslissing die ik heb gemaakt, want ik sta er nog steeds achter. Maar dan wil ik ook weten wat ik met deze situatie kan.
Anoniem schreef:tienus63 schreef:De auto stond stil cq geparkeerd en jij voerde een bijzondere verrichting uit.
Normaliter ben jij dan aansprakelijk voor de ontstane schade.
Dat snap ik inderdaad. Maar omdat het om een bewuste blokkade gaat terwijl ik weg moest, vind ik het een gekke situatie.
ista schreef:Wat de omstandigheden ook zijn, als jij een andere auto raakt, dan draai jij op voor de schade. Maar om het een vuil spelletje te maken: kan zij bewijzen dat jij degene bent die de schade heeft verzoorzaakt? Wie eist, bewijst.
Voor de volgende keer: politie bellen dat er iemand ongewenst in jouw huis is en weigert weg te gaan. Dat valt onder huisvredebreuk en is strafbaar. Daar mag je zelfs gerust 112 voor bellen; of je de indringer nou kent of niet. Het gaat potverdorie om je huis... Ook lopend kun je jezelf dan in veiligheid brengen.
Anoniem schreef:ista schreef:Wat de omstandigheden ook zijn, als jij een andere auto raakt, dan draai jij op voor de schade. Maar om het een vuil spelletje te maken: kan zij bewijzen dat jij degene bent die de schade heeft verzoorzaakt? Wie eist, bewijst.
Voor de volgende keer: politie bellen dat er iemand ongewenst in jouw huis is en weigert weg te gaan. Dat valt onder huisvredebreuk en is strafbaar. Daar mag je zelfs gerust 112 voor bellen; of je de indringer nou kent of niet. Het gaat potverdorie om je huis... Ook lopend kun je jezelf dan in veiligheid brengen.
Nee. Hoe wil ze bewijzen dat de schade van mij is. Niemand kan de situatie bevestigen. Nou ben ik echt wel bereid te betalen. Een deel. Maar ik zit inderdaad ook met, hoe wil ze dit bevestigen?
Anoniem schreef:Nee ik heb schriftelijk niks toegegeven. Er waren geen getuigen. Dus ik kan dit idd prima ontkennen, als ik dat wil.
Ik snap dat 112 bellen genoemd wordt. Maar op zo’n moment denk je alleen aan wegwezen. Politie is dus later wel geweest.
IHN schreef:zeg dame, dan is er geen probleem. Behalve je geweten die van jou kennelijk beter ontwikkeld is dan dat van je moeder. Ik zou glashard ontkennen, t is kennelijk ook niet de 1e keer dat ze het flikt. Ook geen deel gaan betalen. Laat haar maar bewijzen. Gewoon ff net zo aso doen als je moeder. Had ze gewoon je grenzen gerespecteerd was er immers helemaal geen probleem.