Live hack gezocht: hondenharen in de wasmachine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Live hack gezocht: hondenharen in de wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:00

Ik was alles van de huisdieren in waszakken.
Na het wassen de zakken binnenstebuiten keren en uitkloppen, alle haren maar ook zaagsel, hooi etc zit dan in de zak.
Daarna de spullen los in de droger, wat dan nog achter is gebleven vangt het filter op. :)
En tussendoor werk ik met kleefrollers en blaas ik de honden regelmatig uit met de waterblazer (heel krachtige föhn voor dieren).

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:58

Nado schreef:
Blinnii schreef:
Ik heb een poosje geleden de tip gelezen om een nat microvezeldoekje onderin de machine te leggen en de was er bovenop. Het werkt! Haren blijven aan dat doekje hangen en mijn was komt er inmiddels (nagenoeg) haarvrij weer uit :D Wel het doekje echt goed natmaken en aan de trommel plakken, anders gaat het tussen je was meedraaien.

Dit klinkt goed, en makkelijk te testen, dank je wel!

Microvezel is echt heel slecht voor het milieu. Bij het wassen komen er nanodeeltjes, nanoplastics, vrij. Die worden niet afgevangen in de afvalwaterzuivering en gaan rechtstreeks het milieu in. En komen dan weer terecht in vissen en ander leven en dus uiteindelijk ook weer in ons.

Liesje89 schreef:
Ik volg dit topic ook maar even. Volgens mij werkt een droger nemen het beste :') Ik kreeg laatst ook de tip om inderdaad een pantykousje mee te wassen.. nou na 3 rondjes draaien lag het pantykousje te chillen tussen de rubbers van de deur en kwam er van haren vangen niks meer terecht. Tot zo ver die tip :')
Mijn moeder had altijd een bovenlader, dan heb je dat probleem niet. Maar ik herken het, die wasballetjes liggen ook in no time bij de deur.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:19

Bowo schreef:
https://www.agrishop.nl/6x-wasballen-te ... dwQAvD_BwE

Ik weet dat er dit soort ballen bestaan, maar geen idee hoe goed dat werkt

Ik hoorde hier gemengde verhalen over, ik ga ze toch proberen want onze wasmachine is echt een ontzettend fijn en zeer compleet ding maar dat filter zit razendsnel vol.

Totaal off topic maar die nagels op de productfoto zijn echt geen reclame. :')

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:22

Bij mijn gaat alles met hondenharen eerst in de droger, daarna in de was en dan weer in de droger. Ik heb eigenlijk nooit haren aan de rest van de was zitten.
Ik was het wel apart.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:28

meintje schreef:
Bij mijn gaat alles met hondenharen eerst in de droger, daarna in de was en dan weer in de droger. Ik heb eigenlijk nooit haren aan de rest van de was zitten.
Ik was het wel apart.

Gaat je droger daar niet heel erg van ruiken?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:29

Tazzey schreef:
Bowo schreef:
https://www.agrishop.nl/6x-wasballen-te ... dwQAvD_BwE

Ik weet dat er dit soort ballen bestaan, maar geen idee hoe goed dat werkt

Ik hoorde hier gemengde verhalen over, ik ga ze toch proberen want onze wasmachine is echt een ontzettend fijn en zeer compleet ding maar dat filter zit razendsnel vol.

Totaal off topic maar die nagels op de productfoto zijn echt geen reclame. :')

Als je een voorlader hebt kan je het vergeten. Na 3 omwentelingen liggen ze bij de deur het wasprogramma uit te wiegen.

Harige was eerst stofzuigen is effectiever.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:36

Hmmm dan twijfel ik toch weer, het is maar een paar euro maar als het niet werkt is het ook weer plastic afval. Eerst stofzuigen is hier zowat niet te doen, dat hebben we al geprobeerd. Daar komt bij dat de stofzuiger ook heel erg onhandig opgeborgen staat omdat die echt nooit gebruiken, we hebben een robot voor dagelijks stofzuigen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:57

Tazzey schreef:
meintje schreef:
Ik was het wel apart.

Gaat je droger daar niet heel erg van ruiken?

Nee, hoezo? Filters goed schoonhouden dan is er niks aan de hand.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 11:00

meintje schreef:
Nee, hoezo? Filters goed schoonhouden dan is er niks aan de hand.

Nu ja, je gooit toch een vies product met honden haren in een droogtrommel, dat kan in mijn optiek niet heel fris ruiken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:05

Harige was eerst flink met een mattenklopper bewerken is voor mij de oplossing

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:06

Yessy schreef:
Die balletjes werken inderdaad totaal niet, het enige wat daar in blijft hangen zijn mijn lange haren. De katten spelen er wel graag mee dus ze hebben hier in elk geval nog een soort van nut. Ik lees even mee voor de (hopelijk) gouden tip.

Voor mensen Hardenberg serieuze optie? Wat vind jij?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:08

rien10 schreef:
Yessy schreef:
Die balletjes werken inderdaad totaal niet, het enige wat daar in blijft hangen zijn mijn lange haren. De katten spelen er wel graag mee dus ze hebben hier in elk geval nog een soort van nut. Ik lees even mee voor de (hopelijk) gouden tip.

Voor mensen Hardenberg serieuze optie? Wat vind jij?

Wat bedoel je Rien10?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:09

Bij ons werkt een tennisballetje in een pantykousje fantastisch.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 15:11

Dat het lange mensen haren uit de was oppikt en verzamelt? Ik vind ze terug in het deurrubber.

Ha ha. Mensen Hardenberg. Mensen haren moet dat zijn.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 23:42

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 23:56

*life hack :+ .

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 07:37

Ook ik volg. Doe nu ook veel eerst af met de kleding roller maar vind dat eigenlijk wel zonde.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:48

Nado schreef:
poes schreef:
Aangezien het er zonder haar in gaat en uit komt met: hoe vaak maak je de filter schoon en laat je de machine leeg draaien?

Ik bedoelde dat als er nog kleding is zonder haren voor het wassen, dan verplaatst het haar zich van andere kleding zich daar ook naar tijdens het wassen :

Daarom gooi ik dat niet tesamen in de wasmachine, werkkleding die netjes moet blijven wordt hier apart van onze vrije tijds kleding gewassen. Wasmachine af en toe op het 90 graden reinigingsprogramma, azijn en/of soda.
Na het wassen de machine uitblazen met de waterblazer van de honden en de rubbers goed schoon/droog maken.

Moet je je voorstellen dat mijn man donkerblauwe werkkleding heeft :+ het eerste wat die doet als hij thuiskomt is andere kleren aantrekken, voordat ie de rest van het huis ingaat bij de honden.

En voor de hondenspullen, dekens e.d. staat er hier een 2e wasmachine, gelukkig hebben we daar plek voor.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 08:58

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:04

Niet de goedkoopste oplossing, maar ik heb een aparte wasmachine voor de harige spullen. Qua kleding, voor het in de wasmachine gaat wordt dat goed uitgeklapt. Thuis gaat goede kleding ook direct uit zodat daar geen hondenhaar op komt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:14

Nadat ik spullen van de dieren gewassen heb, laat ik de wasmachine opdrogen en haal ik de haren eruit. Eens per twee weken draai ik een kookwas met azijn en soda. En ik doe bij onze was zo’n geel vaatdoekje, dat vangt veel haren op. Weet niet welk van deze drie dingen helpt, maar ik heb op deze manier weinig last van haren aan de kleding.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:14

rien10 schreef:
Dat het lange mensen haren uit de was oppikt en verzamelt? Ik vind ze terug in het deurrubber.

Ha ha. Mensen Hardenberg. Mensen haren moet dat zijn.

Haha ik zat me ook al af te vragen waar je mijn mening precies over wilde :D Maar ik zou ze ook voor lange mensenharen niet aanschaffen, misschien scheelt het de helft maar dan moet je voor de andere helft nog steeds die rubbers leeghalen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:22

Apart wassen klinkt goed, maar als je dagelijkse kleding al onder zit na een aanraking met de hond valt er niet meer zoveel apart te wassen :+
Ik doe zwarte kleding op een koud programma kort in de droger na het wassen, dat tackled het meeste wel.
Buiten laten drogen en goed uitschudden na het wassen.. en verder gaat de robotstofzuiger elke dag door het huis. Dat houdt het dragelijk :))
Wij hebben een kortharige witte... Vreselijk die haartjes

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 21:19

Macs schreef:
Apart wassen klinkt goed, maar als je dagelijkse kleding al onder zit na een aanraking met de hond valt er niet meer zoveel apart te wassen :+
Ik doe zwarte kleding op een koud programma kort in de droger na het wassen, dat tackled het meeste wel.
Buiten laten drogen en goed uitschudden na het wassen.. en verder gaat de robotstofzuiger elke dag door het huis. Dat houdt het dragelijk :))
Wij hebben een kortharige witte... Vreselijk die haartjes

Ja, precies dat!

Iedereen bedankt voor de ideeën en ervaringen tot nu toe!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 07:54

Ik schop dit topic weer even omhoog.

Wij lopen nu tegen bijna hetzelfde probleem aan… Echter, bij ons zijn het lichtgrijze kattenharen die zeer zichtbaar zijn op de zwarte was. De haren zitten over het algemeen al óp de kleding als het de wasmachine in gaat. Katten knuffelen, haren op de grond die op je sokken zitten etc.

Balletjes met klittenband gaat ‘m niet worden, er zitten kledingstukken in die daardoor flink beschadigd kunnen worden. Microvezel doekje ga ik proberen, die hebben wij nog liggen. Anderen nog een hack?!