nieuwe iPhone 12 wilt niet updaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SjonnieZ

Re: nieuwe iPhone 12 wilt niet updaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:08

De 12 is niet de laatste versie.
Heb je een volledig nieuwe iPhone gekocht of een refurbished model?
Dat laatste is feitelijk gewoon een 2e handsmodel en daar is wel vaker iets mis mee. Dan zul je toch echt terug moeten naar amac.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 13:07

SjonnieZ schreef:
De 12 is niet de laatste versie.
Heb je een volledig nieuwe iPhone gekocht of een refurbished model?
Dat laatste is feitelijk gewoon een 2e handsmodel en daar is wel vaker iets mis mee. Dan zul je toch echt terug moeten naar amac.

Volledig nieuw.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 13:09

Ik laat het aan me ouders over. Ze willen de iPhone niet terugsturen en ik mag ook niet amac of een andere zaak van Apple waar ze me kunnen helpen, omdat dat geld gaat kosten. Heb alles al geprobeerd met het updaten, maar het feit dat die bij de update een onbekende foutmelding aangeeft, zegt eigenlijk al genoeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:13

Gewoon bel simpel bellen, daar heb je hem vandaan .

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:23

Photograph schreef:
Ik laat het aan me ouders over. Ze willen de iPhone niet terugsturen en ik mag ook niet amac of een andere zaak van Apple waar ze me kunnen helpen, omdat dat geld gaat kosten. Heb alles al geprobeerd met het updaten, maar het feit dat die bij de update een onbekende foutmelding aangeeft, zegt eigenlijk al genoeg.

Als hij volledig nieuw is en je dit met een bon kunt aantonen dan kun je hm vast en zeker omruilen. Dus terug naar waar je hm gekocht hebt.

Een nieuwe iPhone van 700,- niet terugsturen omdat het geld kost zoals jij zegt dat jouw ouders beweren is waanzin.
Laatst bijgewerkt door SjonnieZ op 03-04-22 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:23

Kun je eens uitgebreid uitleggen wat je doet, op welk moment hij een foutmelding geeft, en wat er exact in de melding staat?
Heb je een oude telefoon over gezet, of ben je hem leeg aan het installeren? Heb je al ingelogd met je Apple id?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:30

Photograph schreef:

De Apple store is 100% gratis. Het is garantie. Ook als hij bij Belsimpel vandaan komt.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:49

Photograph schreef:
Courses schreef:
Amac is een re-seller dus voeren standaard geen service uit zonder kosten, als de telefoon bij Apple zelf gekocht is dan zou een Apple Store het meest logisch zijn.

Uiteraard kunnen ze wel even meekijken daar, maar weet wel dat er een kans bestaat dat ze nee verkopen :) Als de iPhone bij een andere partij vandaan komt (Coolblue, MediaMarkt) zouden zij in principe service ‘moeten’ verlenen, maar dat krijg ik niet helemaal helder uit je openingspost.

Heb me iphone gekocht bij Belsimpel

Dan lijkt het mij redelijk logisch dat je BelSimpel contacteert voor een oplossing ..?

janderegelaa schreef:
Photograph schreef:

De Apple store is 100% gratis. Het is garantie. Ook als hij bij Belsimpel vandaan komt.

Ligt eraan, als het een hardware probleem is dan ligt het bij Apple (vaak). Software is nog wel eens een ander verhaal :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:54

Lekker Apple Support bellen: 0800-0201 581

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:11

Gewoon laten updaten en aan een lader leggen. Kan soms enorm lang duren.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:47

Vind het eerlijk gezegd ook best kort door de bocht, gewoon 70p euro weggooien. Gewoon langsgaan en niet in het negatieve blijven hangen, kan ook gewoon een maandagmorgen model zijn en heb je pech. Teurg gaan naar belsimpel of Apple en je garantie innen. Updaten kan lang duren. Welke foutcode geeft hij dan aan?

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:54

Bizzybijtje schreef:

Dit idd. Heb paar dagen geleden ook mijn oude iPhone over gezet naar mijn nieuwe iPhone (12 Pro Max) en dit duurde bij elkaar ook zeker wel 2 uur. Gewoon geduld hebben.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 16:10

Emoreoa schreef:
Bizzybijtje schreef:

Dit idd. Heb paar dagen geleden ook mijn oude iPhone over gezet naar mijn nieuwe iPhone (12 Pro Max) en dit duurde bij elkaar ook zeker wel 2 uur. Gewoon geduld hebben.

Nogmaals, hij kon NIET updaten, want dan gaf die een foutmelding aan.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-22 16:14

Update: er zat inderdaad een fout in het systeem. Heb toen iedereen thuis weg was, ff ervoor gezeten en kon me nou ook goed concentreren. Met Apple gechat, blijkt dus dat wanneer je oude iPhone recent de nieuwste iOS versie heeft gehad, de nieuwe iPhone via het snel overzetten geen update kan doen en dan die foutmelding geeft, zoiets.

Uiteindelijk eerst handmatig gedaan, alles op "later doen" gedrukt, de iPhone na hethandigmstjg instellen geüpdate, wat die toen wel deed, toen weer in fabrieksinstellingen gezet. Toen kon ik alles wel overzetten omdat de update al gedaan was. iPhone zei dat ze proberen deze foutmelding bij elke nieuwe iPhone te verhelpen.

Blij dat het nu toch is gelukt, maar wel een heel gedoe

En daarnaast was het zoals aangegeven niet mijn keuze om de iPhone maar te late liggen en niet naar Belsimpel of iets te gaan, maar die van me ouders. Wang zie opmerkingen die daarover naar mij gericht zijn, terwijl ik juist er alles aan probeerde te doen om die iPhone te laten werken. Beter lezen voortaan dus.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:49

Of niet meteen zo dramatisch doen. Het had ook gewoon een productie foutje kunnen zijn. Plus als deze net nieuw is, valt het toch gewoon binnen de garantie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:51

Fijn dat het opgelost is!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:05

Nou een hoop paniek om niks dus weer.