Handige snufjes en opbergtips voor in de keuken

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:30

Vjestagirl schreef:
Ik heb een keukenlade in gebruik als kruidenlade. Die heb ik allemaal overgegoten in hexagonale potjes.
[ [url=m/yBYiGu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ieder potje heeft een handgeschreven onderkant, en op de deksel heb ik een label uit een labelmaker geplakt. Je kunt ze er heel gemakkelijk uit pakken omdat ze best onderling een beetje ruimte om te schuiven hebben, maar door de vorm verschuiven ze onderling niet als je de lade weer dicht doet. Ik vind het ideaal.

Oooh ik word blij van die hexagonale potjes. Ik heb nu alles in ronde en ik kom ruimte tekort. Ik dacht trouwens dat ik veel kruiden had, maar jij hebt er echt nog wel meer. :')

IMANDRA

Re: Handige snufjes en opbergtips voor in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 12:42

Zijn er ook hexagonale potjes die wel zo'n kruidendekseltje hebben?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:00

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:17

Die hexagonale kruidenpotjes! :oo Geniaal!! Hoe hoog zijn jouw potjes 8nnemiek? Ze lijken wat lager dan de imker potjes waar in dit topic naar gelinkt wordt?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:29

Ik wil nu ook die kruidenpotjes in Hexagonale vorm :wow:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:36

Ik heb ook van die imkerpotjes, die zijn even hoog als zo'n potje uit de supermarkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:19

IMANDRA schreef:
marleen_88 schreef:
Ik ben groot fan van de apothekerskasten in mijn keuken. Die zijn wat mij betreft onmisbaar.

Kan je die nog plaatsen als de keuken al af is?
Ze zien eruit alsof het onderdeel is van de structuur?

Amber_anne schreef:

Oeh hier ga ik even snuffelen!

Geen idee, in mijn keuken zat het al.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:21

Flux schreef:
Die hexagonale kruidenpotjes! :oo Geniaal!! Hoe hoog zijn jouw potjes 8nnemiek? Ze lijken wat lager dan de imker potjes waar in dit topic naar gelinkt wordt?

Die van mij zijn niet zo hoog inderdaad, ze zijn 5cm hoog en 6cm doorsnee. Dus wel iets breder dan de imkerpotjes.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:01

Nu wil ik ook van die kruidenpotjes! Heerlijk, ik houd erg van zulke dingen. Zelf ben ik erg van de bakken/bakjes daar staat werkelijk mijn hele huis vol mee, mocht ik ooit verhuizen ben ik al bíjna helemaal ingepakt :')
Voorbeeld van de bakken die ik gebruik;
Afbeelding
Hier moet ik wel eerdaags weer even doorheen, wordt soms zoals alles een beetje rommelig maar dat is natuurlijk zo weer opgelost

En in de koelkast kleinere bakjes;

Afbeelding
Ik word erg gelukkig van een goed georganiseerd huis waar alles een plekje heeft. Die bakken komen bij IKEA vandaan, was een investering omdat ik er in alle maten wel een stuk of 60/70 heb maar dan heb je ook wel wat

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:14

Luxx :wow: _/-\o_
Je mag wel een weekje bij mij komen logeren :)) :+

Ik heb dankzij dit topic net 4 ruimtebesparende bestekbakken besteld :D.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:29

Je "moet" je broccoli enzo natuurlijk wel in de speciale groentelades doen Lux :P
Heb je een BEKO koelkast...?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:12

Wat een leuke website die soclever! Ik verhuis binnenkort en kan vast ook nog wat dingen gebruiken. Met een sodastream, keukenmachine, Ketelbinkie en kleine nespresso heb ik mijn max bereikt qua aanrechtstockage.

Hexagon potjes gaan hiet ook in het mandje! Heel veel kruiden inclusief eigen mixen die nu overal en nergens staan maar in het nieuwe huis wel georganiseerd moeten zijn

Ook zag ik deze https://www.soclever.nl/rollenhouder-keuken.html ideaal!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:02

Die rollenhouder is echt top! Dat ligt bij mij nu ergens op een plankje wat niet in het voordeel werkt van de opgeruimdheid van het betreffende kastje :+

Maar wat staat er veel op die site zeg, ik zou niet weten waar ik moet beginnen met zoeken...
En heel eerlijk vind ik het allemaal ook nog best wel prijzig :o Maar als dat helpt om het hier in huis een beetje opgeruimd te houden dan moet dat maar :Y)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:06

Wat een leuk topic!

Die kruiden potjes, wat leuk! Ik gebruik nu de Ikea kruiden potjes en die staan weer in een lade in een Ikea bak.
Ik gebruik heel veel van die witte Ikea bakken, ideaal. En ben nu fan van de curver dozen van de Action. Wil daar eigenlijk een hele lade mee vullen. Heb nu glazen weckpotten maar die zijn rond dus kunnen er minder in een lade.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:15

prompter schreef:

Deze! Wij krijgen in september een nieuwe keuken, heb nu mijn kruiden op een dienblad in een bovenkastje, maar heb straks een lade voor de kruiden. Dan ga ik zeker deze bestellen.
Vind die hexagon potjes prachtig maar heb wel voorkeur voor een strooideksel. Dus deze lijken mij perfect!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:19

pmarena schreef:
Je "moet" je broccoli enzo natuurlijk wel in de speciale groentelades doen Lux :P
Heb je een BEKO koelkast...?

Ja die zijn gekraakt :')

Afbeelding

Afbeelding
Op zich niet heel slim want daar zit een speciale blauwe lamp achter die 'iets' doet voor de groente, maar als compensatie heeft ze een nat jasje en ik denk dat dat blauwe licht ook wel daar komt

Afbeelding
Het is inderdaad een Beko koelkast

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:04

Ja precies! Als het goed is zit er ook een systeem dat de groente bevochtigd waardoor die langer goed blijft in die lades. Bij onze Beko blijven de groentes ook wel ontzèttend lang goed er in hoor, veel langer dan in oude koelkast het werkt wel goed dus volgens mij :=

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:15

Voor ts misschien te laat, nu de keuken L besteld is. Maar wij hebben gekozen voor alleen maar lades en geen kastjes. Ik hoef dus nooit op m’n knieën achterin een kastje te kruipen, heerlijk!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 13:35

san4nie schreef:
Voor ts misschien te laat, nu de keuken L besteld is. Maar wij hebben gekozen voor alleen maar lades en geen kastjes. Ik hoef dus nooit op m’n knieën achterin een kastje te kruipen, heerlijk!

Hier ook gekozen voor vooral (extra diepe) lades, maar bewust óók voor wat kastruimte. Dit ivm glaswerk wat anders elke keer tegen elkaar rammelt en dan snel lelijk wordt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 00:02

san4nie schreef:

Dat is eigenlijk een hele slimme ja! Al hebben we denk ik een mooie verdeling tussen kast en lade dus komt vast goed. En een trapkast waarin alles makkelijk kan :j

Die koelkastbakken zijn een goede! Daar ga ik eens naar snuffelen (volgende week maandag komen ze de keuken installeren dus dan kan ik mooi ff kijken wat erin past :D)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 00:15

Op netflix is net het tweede seizoen van 'the home edit' gestart. Die moet je echt kijken <3

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:24

Ik heb nu dus hexagonale potjes in mijn mandje zitten voor de kruiden. Dan gaan ze ook supermooi in hoogte passen in mijn keukentrolly van ikea waar ik een bamboe bovenblad voor heb. Nu past het dus net niet.

Deze bedoel ik

https://www.ikea.com/nl/nl/p/hogsma-sni ... -90446619/
Met wat voor stift schrijven jullie op de onderkant?

Ook was ik aan het kijken naar voorraadbussen voor rijst, noten en pasta etc maar ik schrok eigenlijk wel van de prijzen op soclever. Nog tips voor betaalbare voorraadbussen?

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 08:54

Ander idee voor de kruiden

Afbeelding

Afbeelding

Gebruik sap flessen van 500ml, dan past er een lepel door de deksel om het eruit te halen en de groot verpakking kruiden past precies in 1 fles.
https://honingmagazijn.nl/sap-of-sausfl ... ksel-goud/
Labels aangebracht met een label writer. Ze passen qua hoogte exact in de la onder mijn inductie plaat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:49

Hoeveel kruiden gebruik jij!?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:42

Hier geen hexagonale potjes maar ronde. Wel magnetisch, dus hier hangen ze op de koelkast :)

Afbeelding