In eerste instantie wilde de dealer niet meewerken, want dan had ik maar garantie erbij moeten nemen, terwijl dat bij de koop niet als op optie werd gegeven toen ik daarnaar vroeg omdat het een relatief goedkope auto was.
Hierop heb ik een melding gemaakt via Klachtenkompas waar de dealer echt niet blij mee was. Maar toen kon er ineens wel van alles gebeuren, zolang ik die melding maar zou verwijderen. Helaas voor de dealer was dit niet mogelijk maar kon hij wel zelf een reactie onder de melding plaatsen hoe het was opgelost.
Uiteindelijk heeft de dealer de auto weer opgelapt voor een gereduceerde prijs maar de auto is nooit echt een dijenkletser geweest en na 2 jaar heb ik hem laten ophalen door de sloop omdat hij op geen enkele manier door de APK zou komen. Onderdelen die los moesten zitten zaten vastgeroest en wat vast moest zitten, zat los. Achteraf gezien bleek het een gevaar op de weg te zijn en mocht ik blij zijn dat er nooit iets is misgegaan.
Moraal van het verhaal: Als de dealer echt niet wil meewerken, dan kon er nog weleens stront aan de knikker zijn. Maar Klachtenkompas is een uitkomst als Rechtsbijstand niks voor je kan betekenen.