Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 07:59

Doubtless schreef:
Een paard vind ik nog niet zo spannend... een paard (of een paar), dikke auto, groot huis, luxe vakanties... dan ben ik wel benieuwd wat voor werk die mensen doen :D

littlexannie schreef:
Zitten er niet veel te weinig uren in één dag bij iedereen als je ook nog energie moet steken in man/vriend en eventueel kinderen? :=

Met de komst van ons kind was mijn tijd voor een paard op. Misschien dat dat later weer lukt, maar inderdaad met fulltime werken, man, huishouden, hond, sociaal leven en paar keer per week (verplicht) fitness is mijn tijd echt op.

Precies dit inderdaad, ik studeer en heb ook een paard, gaat in principe prima, ik moet er we bij zeggen, zolang ik studeer betalen mijn ouders mijn zorgverzekering, ouders betalen ook studie, paard betaal ik zelf. Ik moet er inderdaad alleen wel dingen voor laten, ik zou inderdaad niet elke week op kroegentocht kunnen
Maar ik vraag mij inderdaad af hoe mensen naast een paard ook nog een mooie dure bmw of Mercedes kunnen hebben, en meerdere keren per jaar op een luxe/dure vakantie kunnen, en dan ook nog regelmatig uit eten in de luxere restaurants

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:01

Ik werk fulltime en mijn vriend ook. Wij hebben geen kinderen, doen verder niks geks.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:01

LiannePuthzy schreef:
Maar ik vraag mij inderdaad af hoe mensen naast een paard ook nog een mooie dure bmw of Mercedes kunnen hebben, en meerdere keren per jaar op een luxe/dure vakantie kunnen, en dan ook nog regelmatig uit eten in de luxere restaurants

Een goed salaris hebben. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:02

Misschien DINKies. Als je allebei een goede baan hebt, kan er veel. Auto kan ook van de zaak zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:03

Mijn paard staat aan huis en kost zo’n 50 euro per maand. Dat is goed te doen met een gewone baan.

MarjanB

Re: Paarden zijn duur, waar doet iedereen het toch van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:05

Ik werk 36 uur en mijn vriend werkt ook fulltime. Al zijn de paarden kosten voor mij omdat het mijn hobby is.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:06

Werken.. en het paard delen met mijn zusje. Scheelt een hoop kosten en tijd. Met 2 kids is het anders voor mij geen doen. Sinds kort een bijrijder, maar die betaald niet, maar neemt wat taken over. Gaat prima zo :).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:14

Werken, weinig andere dingen doen ( oa geen / weinig dure kleding, vakanties uit eten) en ze staan aan huis waar flink geklust is ( veel zelf gedaan wat kosten weer drukt)Op pension zou ik nooit 3 paarden kunnen houden

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:22

Geluk hebben met goedkope stalling, hierdoor al sinds mijn studie 2 pony's gehad. Wel altijd gewerkt naast de studie en weinig uitgeven aan stappen en kleding.

Volgende optie: net over de grens gaan wonen: voor de prijs van een rijtjeshuis in NL heb je hier een dubbele woning met grond. Je woont dan buitenaf (heerlijk), alles is 'ver weg' maar de paarden staan in de achtertuin.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:36

Ik heb een paard, mijn vriend een auto hobby. We gaan ook elk jaar op vakantie. Ik werk parttime mijn vriend werkt fulltime. Hoe dit kan? Geen kinderen!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:41

8nnemiek schreef:
Mijn paard staat aan huis en kost zo’n 50 euro per maand. Dat is goed te doen met een gewone baan.

50 euro is bij ons ong het hooi per paard. Af en toe nieuw lint, zand bijvullen, mest afvoeren (ook een eigen meststrooier moet aangeschaft worden en uitrijden kost diesel) ;) wij zeggen altijd, wij hebben meerdere paarden voor de kosten van 1 of 2 in pension, maar 1 meer heb je de voorzieningen dan al voor :D

Edit: goed punt hieronder, wij hebben wel 3 kinderen, dus extra vaste lasten (en extra pony's) :+
Laatst bijgewerkt door Santos_05 op 18-03-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:45

Kuggur schreef:
Emigreren naar IJsland en in the middle of nowhere gaan wonen drukt de kosten aanzienlijk.

Moet je wel van Ijslandse paarden houden, die van ons mogen niet mee.

Wij hebben er 2, allebei in volpension. Wij drukken vooral in onze woonkosten. Wij zouden best groter kunnen gaan wonen, maar dan houden we per maand minder geld over. En een baan die goed betaalt helpt ook mee :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:50

Hier het geluk met lage woonlasten en dat we eventueel kunnen leven van 1 salaris. Dus ik werk parttime en in theorie kan dat in z’n geheel naar m’n fjord. (Wat ook gebeurt :+ ) En we leven verder vrij relaxt, doen waar we zin in hebben maar kunnen daarnaast nog prima sparen.
Maar we hebben geen kinderen of andere dure hobby’s.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:51

Oh ja, geen kinderen hebben scheelt ook. Een megadure auto hoeft van mij niet, mijn Golf is voldoende en vind ik luxe zat. Vakantie kan gewoon, uit eten ook, al hoeft dat niet elke week. En over 2 jaar met zeer vervroegd pensioen, ik kan dan nog steeds een paard betalen en dan heb ik er ook nog alle tijd voor :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:51

Wij werken beiden fulltime, paarden staan in eigen beheer. Wij gaan eens in de 2 jaar een weekje naar de zon. Maar dan betaalbaar, daar sparen we ook voor. We wonen vrij groot. Verder doen we weinig geks. Af en toe uit eten of een daagje weg. 2 paarden op volpension zou ik ook niet kunnen. Maar zo in eigen beheer gaat dat wel. Kost alleen ook veel tijd en werk. Dat zijn de concessies :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:53

Santos_05 schreef:
8nnemiek schreef:

50 euro is bij ons ong het hooi per paard. Af en toe nieuw lint, zand bijvullen, mest afvoeren (ook een eigen meststrooier moet aangeschaft worden en uitrijden kost diesel) ;) wij zeggen altijd, wij hebben meerdere paarden voor de kosten van 1 of 2 in pension, maar 1 meer heb je de voorzieningen dan al voor :D

Ik heb gelukkig net genoeg gras dat ik in de zomer nauwelijks hooi hoef bij te voeren. In de winter zit ik ook aan dik 50 euro per maand aan hooi. Mest gaat op de moestuin, maar ik koop wel wat kunstmest en kalk voor de wei elk jaar.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:55

Bij mij kosten de paarden meer aan tijd dan aan geld, ik huur een ha land met stallen bij een boer en doe alles zelf. Het al meer dan 30 jaar 2x daags naar de paardjes toe gaan begint me nu wat op te breken, ik overweeg ze ergens in pension te zetten maar dan ben ik echt veel duurder uit en ze hebben het ergens anders nooit zo fijn met grote inloopstallen en het hele jaar door gras. Dus ik ploeter nog maar even door :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:56

Wij hebben 1 kind, waar dus 1 van de paarden van is :') maar ja dat krijg je als je er zelf ook druk mee bent. Dikke kans dat je ze aansteekt.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:56

Ik werk fulltime en verdien daar een fijn salaris mee en heb een lease auto, dat scheelt enorm in de maandelijkse kosten. Het meeste geld dat ik overhou na mijn vaste lasten gaat naar m'n dieren (of de spaarrekening die voor m'n dieren is bestemd). Voor mijzelf spaar ik vooral en beperk ik de uitgaven aan mijzelf, ik woon ook niet duur en heb geen kinderen. Uitjes en weekendjes weg betaalt mijn vriend vaak, grotere vakanties doen we samen en spaar ik voor.
Soms denk ik wel eens, is het niet zonde dat zoveel geld naar paarden gaat. Ik zou best wel lekker kunnen sparen als ik ze niet had. Maar ik zou het voor geen goud willen missen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:57

Wij hebben een kind en dus geen paard. Alleen de eigen kosten voor de opvang van ons kind is al evenveel als een gemiddelde pensionstal. En dat voor maar 3 dagen in de week en gemiddelde inkomens. Geen kinderen hebben scheelt dus al ontzettend.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:58

Daihyo schreef:
Wij werken beiden fulltime, paarden staan in eigen beheer. Wij gaan eens in de 2 jaar een weekje naar de zon. Maar dan betaalbaar, daar sparen we ook voor. We wonen vrij groot. Verder doen we weinig geks. Af en toe uit eten of een daagje weg. 2 paarden op volpension zou ik ook niet kunnen. Maar zo in eigen beheer gaat dat wel. Kost alleen ook veel tijd en werk. Dat zijn de concessies :D

Ik dacht heel even te lezen; we doen weinig aan seks ...
Wat heeft dat er mee te maken :?
Maar toen ik beter keek stond dat er helemaal niet _O-

Ik heb normale woonlasten, geen kinderen, koop alleen kleding als het nodig is (ik geef er niet om) op vakantie gaan doe ik ook maar 1 keer in de zoveel jaar (enkele dagen stedenreis is voor mij voldoende, ben niet van de zonvakantie of verre reisbestemminen) ik koop niet de EJ/ Divoza leeg, ik ga wel met enige regelmaat uit eten, maar dan normaal.

Verder heb ik weinig andere hobby's, boeken lezen en films kijken.
En ik sta op een doe het zelfstal, zelf voeren en zelf mesten.
Laatst bijgewerkt door Onali op 18-03-22 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:01

Hier werken we beiden fulltime (sinds een half jaartje, hiervoor werkte manlief fulltime en ik 24 uur) en ik sta op een doe-het-zelf/samen stal. Sinds we beiden fulltime werken is het financieel wel iets ruimer gelukkig.

Tot een half jaar geleden werkte ik 24 uur ivm ons zoontje, dat was soms best puzzelen maar we konden gewoon alles doen wat we wilden, incl vakantie.

Wij gaan dus wel gewoon op vakantie e.d. maar ik geef gewoon mijn geld wat bewuster uit. Niet elke maand nieuwe schoenen en kleding, geen onzin aankopen enz enz.

Voor ons zoontje kwam had ik zelfs 2 paarden. toen ik er 1 moest in laten slapen heel bewust de keuze gemaakt om het maar bij 1 te houden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:02

Ik werk fulltime en heb ernaast nog een bijbaantje gehad toen ik veel met medische kosten zat. Niet dat je dat er snel uit hebt maar het scheelde iig een paar honderd per maand.
En ik woon in een schattig appartement. Voor ik dat kon kopen had ik nog geen paard.
Maar ik heb promotie gehad en paard gaat de laatste tijd heel goed dus ik zit nu een stuk ruimer gelukkig

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:02

Onali schreef:
Daihyo schreef:

Ik dacht heel even te lezen; we doen weinig aan seks ...
Wat heeft dat er mee te maken :?
Maar toen ik beter keek stond dat er helemaal niet _O-

_O- :+ _O-

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 09:03

We werken beide fulltime, ons huis is niet gekocht tegen de max van de mogelijke hypotheeklast, en het allerbelangrijkste, geen kinderen.