Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Ppfff als het nou nooit nodig was!
Inleven schijnt moeilijk te zijn Onali.
Onali schreef:chanicha schreef:Ppfff als het nou nooit nodig was!
Het probleem is geld, is op te lossen door een vaste baan (die TS niet heeft, zegt ze zelf in OP)
Hoe moet ik me verder inleven?
Ik geef advies; zorg ervoor dat je financieel niet afhankelijk bent van de overheid door een vaste baan te zoeken.
Klaar. De hartjes en omarming mag je er zelf bij bedenken.
Wat dat betreft voeg ik meer toe aan dit topic dan jij
Onali schreef:chanicha schreef:Ppfff als het nou nooit nodig was!
Het probleem is geld, is op te lossen door een vaste baan (die TS niet heeft, zegt ze zelf in OP)
Hoe moet ik me verder inleven?
Ik geef advies; zorg ervoor dat je financieel niet afhankelijk bent van de overheid door een vaste baan te zoeken.
Klaar. De hartjes en omarming mag je er zelf bij bedenken.
Wat dat betreft voeg ik meer toe aan dit topic dan jij
Evelyne79 schreef:Je kunt een waardebepaling /taxatie van je huis laten doen.
Dan met een hypotheekadviseur bespreken wat de mogelijkheden zijn, wat is de overwaarde, wat krijgt de een mee als de ander hem/ haar uitkoopt.
Je kunt tegenwoordig hypotheken met maatwerk krijgen. Dan kun je net wat meer lenen dan de standaard. Dan wordt er berekend op basis van je inkomen wat de maximale hypotheeklasten per maand voor je mag zijn.
Dat jij kunt blijven wonen en het huren van je ex lijkt mij een onwaarschijnlijke mogelijkheid.
Je ex zal misschien wel dat huis kunnen betalen, maar hij moet zelf natuurlijk ook nog een onderkomen hebben, een caravan of dergelijke kan voor tijdelijk maar het lijkt me niet dat hij in een caravan blijft wonen zodat jij in een huis kunt blijven wonen en hij daardoor dus niks anders kan aangaan.
Als het huis verkocht wordt en er zit overwaarde op dan wordt dat gedeeld, maar je moet er natuurlijk ook iets anders voor terug zien te krijgen.
Met het eigen huis kun je natuurlijk wel een beetje elkaar tegemoet komen maar het moet wel reëel zijn, anders komt de bank en belastingdienst wel in protest .
Ik wens je veel sterkte en succes
fokfanaat schreef:als je man een geode baan heeft moet hij toch ook voor jou alimentatie betalen? Kan je geen PGB krijgen voor hulp voor je kind?
fokfanaat schreef:ben je al ingeschreven bij een woningbouw stichting?
MyWishMax schreef:Wat staat er in het samenlevingscontract over de verdeling bij uit elkaar gaan dan?
fokfanaat schreef:Wat is een urgentieverklaring woningzoekende?
Een urgentieverklaring woningzoekende is er voor mensen in nood. Met een urgentieverklaring krijgt u voorrang bij woningcorporaties bij het zoeken naar een sociale huurwoning.
Voorbeelden van situaties waarin een urgentieverklaring soms mogelijk is:
Uw relatie voorbij is en u - met uw kind(eren) - het huis uit moet.
Er geldproblemen zijn waaraan u niets kunt doen.
U ernstig ziek bent en u niet meer in uw huis kunt wonen.
Uw huis wordt gesloopt.
Vraag uw gemeente of woningcorporatie hoe dit in uw gemeente geregeld is.
wemkelover schreef:MyWishMax schreef:Wat staat er in het samenlevingscontract over de verdeling bij uit elkaar gaan dan?
hoe en wat weet ik niet meer precies. Wat ik wel weet, hij had het huis gekocht voordat wij een samenlevingscontract hadden. Er wordt gekeken dan wat ik heb ingebracht in huis en wat hij. dan wordt er berekend wat er betaald nog moet worden. wat ik begrepen heb.