Goof schreef:Ok, lastige situatie;
Wij zijn vanmorgen bij een stacaravan gaan kijken. Caravan, locatie, tuin, buren helemaal top. Honden welkom en jaar rond open. Prijs prima, stageld voor dit jaar al betaald.
We waren beiden eigenlijk zeer enthousiast. Totdat we de parkbeheerder spraken (op verzoek van de huidige eigenaren). Deze vertelde namelijk dat hij het park over 5 jaar gaat moderniseren. Dat houdt in dat de stacaravan moet verdwijnen, we kunnen dan of met de stacaravan een ander park zoeken of een chalet bij hem terugkopen.
Hij wil niet meer dat de stacaravan nog een keer verkocht wordt, dat betekent dus dat ALS wij nu zouden kopen, wij er ook 5 jaar aan vast zitten. In principe willen we er ook jaren van profiteren, maar het kan ook zijn dat we na 2 jaar iets anders willen, dat onze financiële situatie wijzigt of dat 1 van ons iets overkomt en we niet meer kunnen gaan. Dat vind ik dus wel een risico.
Ik was er instantly weg van, maar vind deze voorwaarde wel een ding.
Het stageld kost ons jaarlijks evenveel, of net iets meer, dan onze normale kosten voor vakanties op jaarbasis. Dat is dus prima. De aankoopsom is ook prima. Maar komende 5 jaar niet de keuze hebben er weer vanaf te zien vind ik een risico.
Wat vinden jullie hiervan?
En dit is dus precies de situatie waar ik voor waarschuwde.