Nieuwe iphone!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:23

Na 4 jaar een iphone 8 ben ik vorige maand overgestapt op een iphone 13 mini.
Ik wilde mijn telefoon eigenlijk nog langer houden maar de oplaad poort was kapot en het was bijna onmogelijk om hem op te laden en hem laten maken werd me te duur.

Qua formaat vind ik hem fantastisch. Hij is lekker snel en heeft een mooi scherm ook.
De reden dat ik voor de 13 ben gegaan en niet voor de goedkopere 11 is wel zodat deze telefoon ook weer minstens 4 jaar mee kan en je weet met het nieuwste model dat updates langer gegarandeerd zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:27

Fientj schreef:
Ik wilde mijn telefoon eigenlijk nog langer houden maar de oplaad poort was kapot en het was bijna onmogelijk om hem op te laden en hem laten maken werd me te duur.

Qua formaat vind ik hem fantastisch. Hij is lekker snel en heeft een mooi scherm ook.
De reden dat ik voor de 13 ben gegaan en niet voor de goedkopere 11 is wel zodat deze telefoon ook weer minstens 4 jaar mee kan en je weet met het nieuwste model dat updates langer gegarandeerd zijn.

Hoe bevalt de camera jou?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:40

Banyu schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb zelf een iPhone SE van 5 jaar oud, maar die werkt nog prima. Met de iPhone Xr zou ik verwachten dat die met gemak nog een paar jaar mee moet kunnen. Ik zou eens proberen om hem opnieuw te installeren.
Wat is de batterij conditie (bij instellingen -> batterij -> batterijconditie)

Wat houd dit eigenlijk in?
Mijn 12 max pro is van Juni 2021, en staat nu op 94%, tot voor kort geleden nog gewoon op 100%.
Ik was eigenlijk van plan om volgend jaar met verlengen, keertje mijn huidige toestel te behouden, mits er niets mee aan de hand is....

Dat geeft inderdaad aan hoe vol je je accu nog kan laden. Een nieuwe accu kun je voor 100% vol laden, bij oudere accu's wordt dat langzaam minder. Zo kun je dus ook redelijk nauwkeurig schatten hoe lang je een telefoon nog kan gebruiken op één batterijlading. Als de nieuwe telefoon bijvoorbeeld 20 uur lang mee gaat bij veel gebruik, dan gaat dezelfde telefoon met een batterijcapaciteit van 80% nog 16 uur mee met hetzelfde besturingssysteem en gebruik.

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:53

CalipsoLover schreef:
Fientj schreef:

Hoe bevalt de camera jou?

Veel beter als van mijn iPhone 8. Hij filmt ook beter en is licht gevoeliger. Portret stand vind ik ook heel fijn!

CalipsoLover

Re: Nieuwe iphone!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:01

Ik heb nu de 8 plus en twijfel wat over het formaat. De 8 plus is redelijk groot, maar ik vind dat stiekem ook wel fijn. Iets kleiner mag wel omdat het een redelijk moeilijk formaat is om weg te steken. Heb de 13 mini nog niet vast gehad, dus denk dat ik eerst maar eens naar de winkel ga om een keer te kijken.