Elektrische fiets of ligfiets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Elektrische fiets of ligfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 08:14

Je kunt bokker Gothico ook eens vragen, die is ook wel thuis in de ligfietsen en velomobielen. Hij gaat er ook mee naar zijn paard en fietst er flinke afstanden mee!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:07

culaccino schreef:
Je kunt bokker Gothico ook eens vragen, die is ook wel thuis in de ligfietsen en velomobielen. Hij gaat er ook mee naar zijn paard en fietst er flinke afstanden mee!

Ik wilde precies hetzelfde gaan typen! Gothico kan je echt heel veel vertellen over ligfietsen. Hij heeft verschillende soorten thuis staan.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:29

Het vallen ging niet over de ligfiets maar over de roeifiets.
Hiermee ga je beduidend harder.
https://rowingbike.com/

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:54

Ik ben zelf voor een elektrische scooter gegaan, vooral omdat ik het zonde van mijn tijd vind om er veel langer over te doen dan met de auto.

Maar je heb natuurlijk ook van die elektrische fietsen die nog veel harder gaan. Collega van mij heeft volgens mij een fat bike en die kunnen 40 of zelfs 70 dacht ik?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:56

Amado7 schreef:
Elektrische fiets zou ik zelf nooit tweedehands kopen. Dan zit je over een jaar ineens met een slechte accu misschien. En een nieuwe accu betaal je je gelijk scheel! Dus als je voor elektrisch gaat, zou ik toch overwegen om een nieuwe te kopen. En daar krijg je echt geen spijt van :D Ik geniet elke dag van mijn fiets!

Een ligfiets heb ik geen ervaring mee, maar vind het altijd een gevaar op de weg.

Een 2dehands fiets zegt helemaal niets. Mijn broertje heeft zijn 2dehands elektrische fiets al zeker 10 jaar zonder ook maar 1 probleem, 1x wen nieuwe accu er in gezet en meer ook niet. Ik daarintegen heb al 4 elektrische fietsen versleten in misschien 6 jaar als het niet minder is. Grappig is dat mijn fietsen allemaal nieuw waren. Ik denk dat je er mazzel mee moet hebben :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:13

tirzasarah10 schreef:
Amado7 schreef:
Elektrische fiets zou ik zelf nooit tweedehands kopen. Dan zit je over een jaar ineens met een slechte accu misschien. En een nieuwe accu betaal je je gelijk scheel! Dus als je voor elektrisch gaat, zou ik toch overwegen om een nieuwe te kopen. En daar krijg je echt geen spijt van :D Ik geniet elke dag van mijn fiets!

Een ligfiets heb ik geen ervaring mee, maar vind het altijd een gevaar op de weg.

Een 2dehands fiets zegt helemaal niets. Mijn broertje heeft zijn 2dehands elektrische fiets al zeker 10 jaar zonder ook maar 1 probleem, 1x wen nieuwe accu er in gezet en meer ook niet. Ik daarintegen heb al 4 elektrische fietsen versleten in misschien 6 jaar als het niet minder is. Grappig is dat mijn fietsen allemaal nieuw waren. Ik denk dat je er mazzel mee moet hebben :)

Over het algemeen is dat zeker zo. Dan behoort je broertje denk ik tot de gelukkige. Over het algemeen wordt een accu na een x aantal jaar slechter. En op een nieuwe weet je zeker dat je er tegenaan kan want je hebt dacht ik 2 jaar garantie op je accu ook. Hier veel mensen in de omgeving met een tweedehands die allemaal binnen 2 jaar toch de accu moesten vervangen en spijt hadden geen nieuwe gekocht te hebben.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:18

Het ligt er waarschijnlijk ook aan wat voor kwaliteit je koopt.

Ook hiervoor geldt dat een goede tweedehands fiets echt langer mee zal gaan dan een matige nieuwe.

Er zit niet voor niets ook veel verschil in aanschafprijs tussen de verschillende merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:41

Ik heb een tweedehands e-mountainbike gekocht. Voor een nette prijs en goed onderhouden, maar in mijn geval kreeg ik een defect die niet meer te maken was omdat er geen onderdelen meer beschikbaar waren. Kan hem nu alleen op de reservestand gebruiken, wat toch jammer is.

Als je en tweedehands e-bike kijkt is het dus wel handig om even te kijken of hij reguliere accu's en onderdelen heeft. Dan moet het wel goed gaan. Hoewel een nieuwe accu gerust 3 a 400 euro kan kosten, dus dat moet je incalculeren :) .

Anyhow, over ligfietsen weet ik niets, behalve dat ze als automobilist niet chill zijn. Ze rijden bij mij juist wel eens op van die uitgestorven landweggetjes, maar juist daar verwacht je weinig medeverkeer, waardoor ik er soms van schrik :7 Ik denk dat je met zo'n ding ook niet door (wandel)hekjes kan, dus dat is ook even goed om mee te nemen (dit probleem heb ik ook met de bakfiets op mijn werk :P ) .

Ik zou nu denk ik voor een elektrische scooter of speed-pedelec gaan :j . Laatste kunnen ook wel vervelend zijn omdat je als mede-wegligger de snelheid niet altijd kunt inschatten. Maar het lijkt me ontzettend relaxt :j Een voordeel/overweging van een elektrische scooter zou zijn dat je makkelijk een passagier mee kunt nemen. In mijn geval zou dat vooral mijn partner zijn als we iets leuks zouden gaan doen samen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:53

Melisje_92 schreef:
Ik ben zelf voor een elektrische scooter gegaan, vooral omdat ik het zonde van mijn tijd vind om er veel langer over te doen dan met de auto.

Maar je heb natuurlijk ook van die elektrische fietsen die nog veel harder gaan. Collega van mij heeft volgens mij een fat bike en die kunnen 40 of zelfs 70 dacht ik?

Welke elektrische scooter heb je? Ik vind Niu wel interessant. Een collega is erg enthousiast hierover.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:13

Suzanne F. schreef:
Melisje_92 schreef:

Welke elektrische scooter heb je? Ik vind Niu wel interessant. Een collega is erg enthousiast hierover.

Ik heb de Segway gekozen en dan de launch versie. Niu schijnt voor langere mensen (vanaf 1,80) minder prettig te zijn en gezien ik 1,83 ben is dat iets waar ik wel opgelet heb.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:01

Liiesjjj schreef:
Dat is ook interessant ja. Als je het wilt nakijken, graag

De Jas Spray III Dames (€ 131) en Spray II Regenbroek Dames (€ 102) van Vaude met prijzen die ik eind 2013 betaalde. Deze zijn niet meer verkrijgbaar.
Qua jas komt nu denk ik de Women's Kuro Rain het meest overeen met de jas die ik heb.
Wat betreft broek lijken de Women's Luminum II en Women's Yaras Rain III het meest op de Spray.
Ik heb alles in mijn eigen confectiemaat besteld maar kan je aanraden om een maatje groter te bestellen want de broek past bijvoorbeeld alleen over een skinny jeans of dunnere kleding en de jas over een dunne trui/vestje.

Voor mijn hoofd wilde ik geen capuchon want dat maakt het om je heen en naar achteren kijken lastig. Vaak heb ik niets op mijn hoofd, of iets van 100% wol (Buff).