Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LunarEclipse schreef:Hoi!
Ik ben van de randstad naar Kaatsheuvel verhuisd. Ik zocht vooral rust en natuur in de omgeving en mijn werk was in Den Boch. Ik ben onwijs blij met mijn keuze! (hoewel het bij mij niet zo veel een bewuste keuze was en meer; er stond een leuk appartement te huur, bos was dichtbij en Kaatsheuvel leek mij wel leuk). Dongen of Oosterhout zijn ook leuke plekken om te wonen denk ik. Voor die prijs kun je hier nog wel wat vinden aan eensgezinswoningen (hoewel ik natuurlijk niet weet hoeveel er overboden wordt etc.).
20 minuten wandelen en ik kan kiezen welk bos ik in wilOok zijn Den Bosch en Tilburg dichtbij en ook met de bus nog te doen. Tilburg en Waalwijk ook op de fiets trouwens.
In de richting van Gilze/Rijen vind ik ook een mooi gebied dat mij prettig lijkt wonen.
Edit:
Qua mensen ken ik hier niet veel mensen en ben ik het meest in contact gekomen met anderen via werk en paarden, maar ik ben ook geen sociaal wezen. Ik merk dat mensen in de buurt over het algemeen best vriendelijk zijn, tevens een sterke trots hebben voor 'hun' dorp en je graag de weg wijzen/helpenIk denk dat als je een beetje moeite doet dat het niet moeilijk is om een kring van bekenden op te bouwen (zie mijn buurman die uit Noord Holland komt en ondertussen het halve dorp kent).
Femke_Tweety schreef:Geen idee of deze woning groot genoeg is, en of je dit voldoende buitenruimte vindt.
Maar alle andere eisen: volledig.
Zowat midden op de Utrechtse Heuvelrug, Doorn is geen gróte stad maar zeker ook geen 'doods dorp', redelijk dicht bij Utrecht, en passend binnen budget.
https://www.funda.nl/koop/doorn/apparte ... pweg-9-a2/
SusanH schreef:O maar daar kun je op de Heuvelrug ook prima mee aarden hoor met dat accent
_Nelleke_ schreef:Is het belangrijk dat je met je hond los mag lopen? Want dan is dat wel goed om mee uit te zoeken. In veel bossen mag je hond niet los.
Galja schreef:Ik zeg ook Bergen op Zoom. Ik kom uit Rotterdam en woon nu 15 jaar “onder de rivieren” in Bergen en al blijft mijn hartje Rotterdams, ik zou het niet meer willen inruilen voor de omgeving waarin ik nu woon.
Bos aan de overkant en binnen een paar minuten zit ik in Zeeland en België.
Antwerpen en Rotterdam is zo’n 3 kwartier rijden, Utrecht en Tilburg iets langer.
Qua woningen vind je hier alles, zijn ook volop over nieuw aan het bouwen.
Al loop ik vaak te schelden dat het een achterstands durp isqua omgeving vind je hier alles...