Leuke woonplaatsen met bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:43

Als Rotterdamse naar the middle of nowhere in Fryslân verhuisd 13,5 jaar geleden. Nooit geen spijt van gehad.
Alles hebben we op 30 min rijden Leeuwarden, Groningen. Bossen van bakkeveen om de hoek. Mij hoor je niet klagen en nu je de kans heb... gewoon doen. Wij waren begin 40 toen we het deden en hadden ons leven in Rotterdam al opgebouwd en contacten leg je heus wel als je eenmaal ergens woon.

Succes met je zoektocht

MarlindeRooz

Re: Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:46

Met jouw budget moet je denk ik toch oostelijker / meer naar het noorden gaan kijken. Ik verhuis mede om de reden dat ik meer natuur om me heen wil binnenkort naar Apeldoorn. Dat is dan wel huur maar wel een fijne stad met een goede verbinding qua OV. Ik studeer in Utrecht en dat is een directe trein waardoor ik lekker kan studeren in de trein.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:52

Ik zeg ook Bergen op Zoom. Ik kom uit Rotterdam en woon nu 15 jaar “onder de rivieren” in Bergen en al blijft mijn hartje Rotterdams, ik zou het niet meer willen inruilen voor de omgeving waarin ik nu woon.
Bos aan de overkant en binnen een paar minuten zit ik in Zeeland en België.
Antwerpen en Rotterdam is zo’n 3 kwartier rijden, Utrecht en Tilburg iets langer.
Qua woningen vind je hier alles, zijn ook volop over nieuw aan het bouwen.
Al loop ik vaak te schelden dat het een achterstands durp is :') qua omgeving vind je hier alles...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:54

Ik zou zeggen Noord Limburg en dan de kant van de Maasduinen. Zelf ooit hier heen gekomen voor de natuur. Heb het rivierdal en het Nationaal Park De Maasduinen met bos, heide, vennen en stuifzand om de hoek liggen. Ga je omgeving Gennep/Afferden zitten dan ben je ook binnen 30 minuten in Nijmegen.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:59

Wij hebben in Ede een klushuis gekocht. Ikzelf doe nog een hbo studie en hebben het kunnen kopen met 1 loon (totaal onverwachts kunnen overnemen). Wel heel dicht bij het bos/hei!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:00

En zo kwam ik in, jawel, Almere terecht! Ik woon in het meest zuidelijke puntje en loop zo naar het water en het bos is aan de overkant van de brug. Aan de overkant konden we niets naar onze wens binnen ons budget kopen, aan deze kant meer dan wat we wilden. Ieder weekend ben ik te vinden in de bossen en ik ben er zo blij mee!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:02

Castricum en Heemskerk voldoen volgens mij aan al je wensen. En qua budget is er tegen de 4 ton ook wel wat te vinden (eengezinswoning met tuin) met wat geduld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:06

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:29

Groesbeek?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:44

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:46

Ik heb net de stap gemaakt om van de randstad naar Apeldoorn te gaan :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:50

Ik kom uit gemeente Bergeijk. Bossen genoeg tot helemaal door in België.

Half uurtje van Eindhoven.
Wel iets meer dan een uur van Utrecht.

Hier komen idd ook steeds meer randstedelingen naartoe.

Wij willen hier never nooit meer weg <3

Edit in de nabijgelegen dorpen vind je nog wel huizen van rond de 3 ton.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:00

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:15

Wat dacht je van Arnhem? Zeker in Arnhem Noord zit je prachtig en loop je aan alle kanten zo het bos in. Al denk ik dat je met jullie budget eerder in Arnhem Zuid terecht komt, maar ook vanaf daar sta je best snel in de natuur :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:09

Ik denk ook meteen aan de Veluwe!
Zowel Noord-Veluwe, omgeving Epe, als Zuid Veluwe is, omgeving Posbank, is prachtig :)
Velp of Dieren is prima wonen en loop je in het beste geval zo vanaf huis de veluwezoom op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:28

LunarEclipse schreef:
Hoi!
Ik ben van de randstad naar Kaatsheuvel verhuisd. Ik zocht vooral rust en natuur in de omgeving en mijn werk was in Den Boch. Ik ben onwijs blij met mijn keuze! (hoewel het bij mij niet zo veel een bewuste keuze was en meer; er stond een leuk appartement te huur, bos was dichtbij en Kaatsheuvel leek mij wel leuk). Dongen of Oosterhout zijn ook leuke plekken om te wonen denk ik. Voor die prijs kun je hier nog wel wat vinden aan eensgezinswoningen (hoewel ik natuurlijk niet weet hoeveel er overboden wordt etc.).

20 minuten wandelen en ik kan kiezen welk bos ik in wil :) Ook zijn Den Bosch en Tilburg dichtbij en ook met de bus nog te doen. Tilburg en Waalwijk ook op de fiets trouwens.

In de richting van Gilze/Rijen vind ik ook een mooi gebied dat mij prettig lijkt wonen.

Edit:
Qua mensen ken ik hier niet veel mensen en ben ik het meest in contact gekomen met anderen via werk en paarden, maar ik ben ook geen sociaal wezen. Ik merk dat mensen in de buurt over het algemeen best vriendelijk zijn, tevens een sterke trots hebben voor 'hun' dorp en je graag de weg wijzen/helpen :D Ik denk dat als je een beetje moeite doet dat het niet moeilijk is om een kring van bekenden op te bouwen (zie mijn buurman die uit Noord Holland komt en ondertussen het halve dorp kent).

Wat een fijn berichtje *\o/* Wij zijn ook niet zulke sociale wezens dus dat kan wat problemen geven in een dorp denk ik :P Wonen nu in een gegentrificeerde volkswijk. Maar mijn buren zijn de OG's van volkswijken zegmaar :P Hart op de tong en kennen iedereen. In de zomer 3x per dag de subwoofer naar buiten om in de voortuin hartstochtelijk mee te zingen met andré hazes. Ze zijn hartstikke aardig, maar wij zijn meer van het goede gesprek, zij meer van het harde gesprek :') . Is altijd net een beetje awkward. En aangezien zij alle connecties hebben en wij niet en een beetje moeten huilen bij het idee van een tuinfeest heb ik het gevoel dat wij een beetje als de paria's van de wijk worden gezien :') .

Fijne en veel berichten zeg! Ik ga ze allemaal eens onderzoeken. Funda is toch al mijn dagtaak nu :D

Wat betreft de Utrechtse Heuvelrug en omgeving en Amersfoort en soest etc. Dat is dus altijd onze droom geweest. Net als een leuke kustplaats met bos (Zeeland vinden we niets :P Maar Noordwijk, Wassenaar, etc. Ken ik allemaal goed. En dat is ook echt waar mijn hart ligt). Maar dat is financieel niet meer te doen.
Zelfs als we daar een woning vinden binnen ons budget, dan vind je die op ander plaatsen x2 . We zijn amper gebonden aan een plek (familie is verspreid. Ik werk thuis. Vriendje in de zorg en op zoek naar iets nieuws.) dus er is simpelweg geen reden op een dure plek te gaan wonen, behalve dan dat mijn kinderen-voor-kinderen-accent er wat beter verdragen wordt :P .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:34

O maar daar kun je op de Heuvelrug ook prima mee aarden hoor met dat accent :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:40

Femke_Tweety schreef:
Geen idee of deze woning groot genoeg is, en of je dit voldoende buitenruimte vindt.

Maar alle andere eisen: volledig.

Zowat midden op de Utrechtse Heuvelrug, Doorn is geen gróte stad maar zeker ook geen 'doods dorp', redelijk dicht bij Utrecht, en passend binnen budget.

https://www.funda.nl/koop/doorn/apparte ... pweg-9-a2/

Dank voor het delen. Deze is heel mooi, maar net iets te klein.

Doorn ken ik ook goed. Woont familie, en we staan er op de camping. Ken de huizenprijzen dus ook goed :P Reken maar dat hier een flink bedrag bovenop komt. Als 'ie niet al lang weg is.

SusanH schreef:
O maar daar kun je op de Heuvelrug ook prima mee aarden hoor met dat accent :j

Jammer dat het accent niet met een gelijkwaardig salaris en familiefortuin komt :D Wij hebben een caravan staan op de UHR en ik moet zeggen dat ik ook altijd een beetje geïntimideerd ben door mensen die dan de hond uitlaten in een overduidelijke apart aangeschafte honden-uitlaat-outfit bestaande uit een waxcoat van 300 euro, dubarry laarzen a 200 euro etc.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik woon zo ongeveer in een C&A joggingbroek en scapino instappers en I love it :') .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-22 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:41

vogelweide valt mee qua prijzen. Maar ik vermoed dat dat niet je voorkeur heeft, daarom deelde ik die ook niet.

Ik woon in Doorn, ken het hier aardig ;)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:44

Gemeente Woensdrecht en dan met name Huijbergen, Ossendrecht, Putte.
Heel veel bossen en direct grenzend aan de Kalmthoutse heide

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:48

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:49

Ik ben eind vorig jaar verhuisd van Tilburg naar Heesch (bij Oss) en dat bevalt echt heel goed. We wonen dichtbij het bos, daar is ook een kleine zandverstuiving en een groot begrazingsgebied. Ik was in het begin bang dat het echt super dorps zou zijn, maar dat valt me alles mee. Ik ben alleen bang dat je met je budget niet uitkomt hier, dan zul je eerder richting Oss/Uden moeten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:55

_Nelleke_ schreef:
Is het belangrijk dat je met je hond los mag lopen? Want dan is dat wel goed om mee uit te zoeken. In veel bossen mag je hond niet los.

Nope. We hebben een "onbetrouwbare" hond die we aan een longeerlijn uitlaten. Een gebied waar ze vast moeten heeft wat dat betreft zelfs de voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:17

Galja schreef:
Ik zeg ook Bergen op Zoom. Ik kom uit Rotterdam en woon nu 15 jaar “onder de rivieren” in Bergen en al blijft mijn hartje Rotterdams, ik zou het niet meer willen inruilen voor de omgeving waarin ik nu woon.
Bos aan de overkant en binnen een paar minuten zit ik in Zeeland en België.
Antwerpen en Rotterdam is zo’n 3 kwartier rijden, Utrecht en Tilburg iets langer.
Qua woningen vind je hier alles, zijn ook volop over nieuw aan het bouwen.
Al loop ik vaak te schelden dat het een achterstands durp is :') qua omgeving vind je hier alles...

Ik weet precies niets over bergen op zoom maar heb hem wel vaker voorbij horen komen, omdat de huizenprijzen er wat lager zijn. En het idd prima te doen is naar bv. een Rotterdam.

Is de stad zelf een beetje leuk? En enig idee waarom het zo slecht aantrekt qua prijzen? Is dat puur locatie?

Breda staat hoog op de lijst, maar een Oosterhout in de omgeving is bv. echt een stuk prijsgunstiger. We hoeven geen mansion, maar voor 325.000 een huis waar je twee kinderen en een duitse herder een beetje leuk kunt laten opgroeien is in deze tijd een flinke uitdaging waardoor we dus ook een beetje uitwijken naar de kleine stadjes / grotere dorpen in de omgeving van.... :P Dat zijn ook precies de plekken die we niet kennen dus vandaar dat input fijn is!

Verder iedereen superbedankt! Heb inmiddels een flink lijstje gemaakt met te onderzoeken plekken.

• Ede
• Dieren / rheden / velp
• Rhenen
• Heesch
• Eerbeek
• Bergen op Zoom
• Huijbergen, Ossendrecht, Putte
• Omgeving Weert

Ommen is een twijfelgeval. Wel eens een dagje geweest en vind het een leuke stadje. Fijne huizenprijzen. Maar wel echt uit de richting van alles wat bekend is :oo .

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:17

Wij hebben net een vrijstaande woning gekocht in een heel bosrijk gebied. Hebben zelfs nog geld van de vraagprijs afgekregen. Wel met aankoopmakelaar want zonder kom je momenteel nergens binnen. Mocht je willen weten waar je nog kan proberen, stuur even een pb.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 26-02-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt