Ervaring kozijn vervangen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:39

Ik heb 12 jaar geleden al mijn (rotte) houten kozijnen met enkel glas laten vervangen door kunststof kozijnen met HR++, incl. alle binnen en buiten vensterbanken en zonwering aan de zuidzijde van het huis. Een totaal van 12 kozijnen en nog een nieuwe voordeur incl. kozijn. Wat een opluchting zeg. Veel stiller, geen tocht meer, geen onderhoud aan schilderen.
De glazenwasser reinigt ook de kozijnen en laatst zei iemand "wat zit jouw huis mooi in de verf" :D .

Bij de woonkamer is een heel klein stukje van de structuurverf afgebroken en verder helemaal niets. Alles ingemeten en geplaatst door de leverancier.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:40

Onze badkamer wordt na de bouwvak verbouwd en de tegelzetter gaf het advies om het raam te vervangen vóór hij ging tegelen. Dan is er ook geen kans meer dat het mis gaat en er bv een tegel scheurt. Moet ik er wel bij zeggen dat wij het houten kozijn zelf gaan vervangen voor een kunststof en dus geen bedrijf laten komen.

Verder zijn vrijwel al onze ramen al vervangen van hout naar kunststof en ik zou niet anders meer willen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:12

Wij hebben in ons complete huis nieuwe kunstof kozijnen met tripple glas. Zeker als je iets meer geld uitgeeft voor, zijn er echt prachtige kunstof kozijnen met houtnerf te krijgen. Dat is bijna niet te onderscheiden van hout. Dit is één van onze kozijnen:
Afbeelding

boemel

Re: Ervaring kozijn vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:25

We hopen deze week een klap op onze offerte voor kunststof kozijnen te geven.
Heb al 2x eerder nieuwe kunststof kozijnen in andere woningen laten plaatsen. Geen schade gehad en daar mag je eigenlijk ook vanuit gaan. Een ongelukje gebeuren kan natuurlijk altijd en dat zal vast zo netjes mogelijk opgelost worden.

Volgens mij hadden ze t bij ons over 14 weken levertijd.

Gekozen voor houtnerf met een oud lijkend profiel en daar betalen we ook wat meer voor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 08:36

Omdat het om een klein raam in de badkamer gaat mag het van mij simpel wit zijn. Ik dacht ook wel van bijna iedereen die kozijnen laat vervangen wil toch dat er verder niks beschadigt tenzij je misschien een nieuwbouwhuis hebt

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:45

Mijn vriend is kunstof kozijnen monteur :Y) bij een redelijk bekend bedrijf hier in Friesland..
De levertijd op kozijnen dakkapellen is idd lang,
Materiaal heeft langere levertijd maar het is gewoon ook enorm druk! Het lijkt wel of iedereen z'n huis in het kunstof wil! _O-
Wij hebben zelf recent ook 2 kozijnen vervangen voor kunstof(ideaal want hij kan het dus zelf doen)
Maar nergens een beschadiging o.i.d.
Kwa tochten, zijn vooral de roosters in de ramen(als je die neemt of hebt) de boosdoener

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:50

Is het wit gelijk aan de kleur van de rest van je kozijnen?

Want als de rest buiten bijv crème is dan is het geen gezicht om er een spierwit kozijn naast te hebben. Zoveel extra geld kost dat kleurtje nu ook weer niet, tenminste niet zoveel als dat je elke keer naar je huis kijkt en een kozijn afwijkt qua kleur van de rest.

Mijn kozijnen zijn binnen wit en buiten crème met groene draaiende delen bijvoorbeeld, net zoals de rest van het huis.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 09:03

Zeker eerst het kozijn doen en dan de badkamer! Kans op beschadigingen of geen nette overgang is zeker aanwezig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 08:48

Inmiddels ben ik er helaas achter gekomen dat er voor onze maat geen kunststof kozijn bestaat welke open kan. Dit maakt dat kunststof eigenlijk geen keuze meer is want ik vind het wel heel fijn om het badkamerraam soms open te kunnen zetten.