Bol.com, Amazon, zijn allemaal voorbeelden van zeer slechte bedrijven die als enige doel hebben de grootste te zijn en daarvoor jaren met verlies werken om zo andere bedrijven kapot te maken. Om het bij bedrijven als amazon maar niet over de arbeidsomstandigheden te hebben..
Helaas zie je dus dat het mensen geen reet boeit, behalve als ze ineens het idee hebben dat ze in hun portemonnee geraakt worden.
Ik koop zoveel mogelijk lokaal en in de winkel. Koop ik online koop ik bij bekende en liefst op de eigen site's. Wil ik het goedkoper wacht ik op aanbiedingen of marktplaats.
Zorgt ook voor beter consumeergedrag, want je blijkt ineens zaken niet zo nodig te hebben als je dacht.
Het gekke is ook dat iedereen het over klimaat heeft de hele dag door, maar dit soort dingen vind men geen probleem. Terwijl het dat juist is!
Waar komt dit dan vandaan? Ik verwacht ook uit China. De lange levertijd werd in de advertentie uiteraard niet genoemd, anders had ik het toch echt elders besteld. Heb ik dus alsnog gedaan, omdat ik het snel wilde hebben, zodat ik verder kon. Dus komt het nog, dan heb ik er twee. Balen, maar een volgende keer zal ik ook bij Marktplaats dus beter doorvragen.