Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sansevieria schreef:Iedere keer een stukje doen, en niet alles in een keer, doen we hier ook, we hebben een vergelijkbaar stuk. Waarbij wij nu wel vorig jaar een zitmaaier gekocht hebben, gras maaien is nu nog maar een uurtje ipv een hele dag.
Matheno schreef:Sansevieria schreef:Iedere keer een stukje doen, en niet alles in een keer, doen we hier ook, we hebben een vergelijkbaar stuk. Waarbij wij nu wel vorig jaar een zitmaaier gekocht hebben, gras maaien is nu nog maar een uurtje ipv een hele dag.
Een dag om 1300 m2 gazon te maaien?
Hier maaien we het stukje gazon van 2000m2 gewoon binnen een uurtje.
Benzine maaier is wel aan te raden.
Matheno schreef:Sansevieria schreef:Iedere keer een stukje doen, en niet alles in een keer, doen we hier ook, we hebben een vergelijkbaar stuk. Waarbij wij nu wel vorig jaar een zitmaaier gekocht hebben, gras maaien is nu nog maar een uurtje ipv een hele dag.
Een dag om 1300 m2 gazon te maaien?
Hier maaien we het stukje gazon van 2000m2 gewoon binnen een uurtje.
Benzine maaier is wel aan te raden.
Gwenvd schreef:je hebt een leuke app waarmee je planten kunt ''scannen'', dan weet je meteen wat het is en wat je er mee kunt doen qua verzorging. Dit heeft mijn moeder toen gebruikt bij haar mega tuin. Toen kon ze een keuze maken wat te houden en wat niet.
Ik ben alleen even kwijt hoe die app heet.
Morganlefay schreef:Goed gereedschap is duur maar gaat een eeuwigheid mee, beter even wat meer dan dat goedkope spul.
Verder biets stekjes, koop kleine portie zaden. Stop je gekochte bolletjes in de grond. Spit het internet af voor aanbiedingen. Eenjarigen zijn leuk maar geven veel werk, beter meerjarig spul.
Solleke_Noah schreef:Toch even een lans breken voor de klimopzou hem zeker niet volledig gaan uitroeien. Goeie nectarplant voor insecten, nestelplek voor vogeltjes, wintergroen,.. tal van voordelen ook
Matheno schreef:Dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor vuurdoorn ipv hedera.
Wintergroen, woekert niet, in de herfst kleurrijke besjes waar de vogels gek op zijn, en de vogels nestelen ook graag in de vuurdoorn.