Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:40

Ryder schreef:
(Ik ga nu even kijken naar het filmpje van Solomon met de Sudocrem. Voor wie het filmpje niet kent, het is een zoekopdracht waard. Echt.)

:') Oh nee!! _O-

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:42

senna21 schreef:
Liesje89 schreef:
*volg dit topic.. check!

Dreft inderdaad! Of een vaatwasblokje oplossen in heet water en dat gebruiken. Azijn wil misschien ook helpen, net als ontsmettingsalcohol. Dubro is ook een goeie om mee te ontvetten, net als Dasty.

Ik neem aan dat de pot inmiddels heel heel hoog bovenop een kast staat? :D

Vaatwasmiddelblokje, dasty, etc. absoluut niet doen!
Dat is een geconcentreerd chemisch goedje!

Voor de rest veel sterkte.
Heb je het wel op film/foto gezet.
Leuk voor later. :D

Ehm ja ik bedoel uiteraard niet op het kind he :') Dat zou ik op mn eigen kind ook niet smeren. Die loopt maar gewoon even met vet haar, gaat er vanzelf wel uit met genoeg wasbeurten, is verder niet schadelijk ook := Maar die badkuip kun je daar prima mee onder handen nemen hoor.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:50

Liesje89 schreef:
Ryder schreef:
(Ik ga nu even kijken naar het filmpje van Solomon met de Sudocrem. Voor wie het filmpje niet kent, het is een zoekopdracht waard. Echt.)

:') Oh nee!! _O-

Ik ga helemaal stuk :')

lovelucydan

Re: Hoe krijg ik mijn huis en kind uierzalf-vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 01:01

Maare wat heeft ze gedaan????
Ben stiekem erg nieuwsgierig:')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 01:04

Ik moest ook direct aan het filmpje van Solomon denken....

Ik vond verschillende manieren op https://nl.wikihow.com/Vaseline-uit-je-haar-krijgen

Wat voor vaseline werkt, werkt ook voor uierzalf. Hoop ik.

Elders las ik om het kindje schoon te maken, gebruik billendoekjes met lotion en olie van bv Zwitsal. Werkt voor de huid, misschien lukken de haren hiermee ook. Kleine objecten schijnt ook te lukken, muren niet. Verder lees ik over Biotex en Vanish.

Succes, ts :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 01:17

Ik heb geen tips. Wel vermaak :')

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 01:59

Er zijn zoveel dingen in dit topic die ik wil liken! Hardop gelachen

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 01:59

Niet alles gelezen, maar groene zeep is veilig en super ontvettent. Kun je ook het haar mee wassen.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 02:22

Maizena! Voor beste resultaat paar uur laten zitten. Daarna zoveel mogelijk eruit kammen voordat je gaat wassen. Heeft hier wonderen verricht!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 02:56

Klinkt misschien gek, maar vet los je op in olie en daarna kun je de olie makkelijker verwijderen. Dus een flinke scheut zonnebloemolie op een oud washandje en smeren maar in dat bad! Zorg dat je overal met een flinke hoeveelheid olie op het washandje wrijft. Op een gegeven moment merk je dat dit anders aan gaat voelen als in het begin, als er dan nog bad over is, dan is het tijd voor een ander washandje.
Je kunt ook een oude handdoek gebruiken. Ook het opvegen van de olielaag kun je doen met een oude handdoek of niet geverfd katoenen shirt. Nog wat napoetsen met droog keukenpapier, dat neemt meestal ook wel lekker veel op. Daarna kun je met een gemiddeld afwasmiddel icm heet water de olielaag er makkelijk af halen.

Als nu na een paar keer wassen het haar van je dochterlief ook nog steeds erg vet is, kun je daar hetzelfde proberen. Dus een scheut zonnebloemolie in je handen en dat inmasseren. Daarna met een oude handdoek 'droog' maken en vervolgens wassen met een gewone shampoo.

Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 03:08

Ladybird schreef:
Ik heb zoveel vragen nu _O-

Ik niet, been there done that (was overigens penate créme in ons geval...)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 03:09

Ik ben hier als ramptoerist. Heb flink gelachen _O-

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 03:50

Trouwens, hoe dunner de olie, hoe makkelijker de zalf er in zal oplossen. Dus als je wd40 of een bus goedkope spuitolie hebt van de action gaat het nog makkelijker.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 07:58

Taucha schreef:
Trouwens, hoe dunner de olie, hoe makkelijker de zalf er in zal oplossen. Dus als je wd40 of een bus goedkope spuitolie hebt van de action gaat het nog makkelijker.

Ik ben niet van de kinderen, maar om een kind nou te wassen met wd40 :')

Ik zou ook gaan voor maizena. Wordt ook gebruikt voor het tegengaan van vervilting van lange kattenharen, daardoor plakken ze niet zo meer aan elkaar. Brengt ook geen schade aan het haar.

Voor je bad zou ik Dasty aanraden. Ik heb er een motor mee schoon gekregen maar ook een kast vol boenwas, wat ik niet voor elkaar kreeg met het officiële spul.

Succes en bedankt voor het vermaak op deze vroege ochtend :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:06

Oh sweet memories :D mijn zoon had ooit eens zijn vriendje met enorm kroeshaar dik in de zinkzalf gezet..
daarbij ook de meubels maar geverfd in zijn kamer..

Hoe krijg je het weg, vooral geduld heel veel geduld om het uit het haar te krijgen..
Wij hebben azijn met afwasmiddel gebruikt voor de haartjes van het arme kind..

De meubels idd afwasmiddel erop smeren even laten intrekken, evt wat zout erbij en soppen maar :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:10

potverdorrie ik wil wel een situatieschets ! Hier ook een peuter rond lopen, hij heeft dit nog niet bedacht. Maar toen zijn vader aan het schilderen was in huis en even twee tellen naar de wc moest, peuter dacht dat kan ik ook wle even doen. Gelukkig was het op waterbasis.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:13

Ik weet niet of het werkt maar ik moet gelijk denken aan pindakaas

Pindakaas werk namelijk ook als een soort stickerverwijderaar

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 08:48

Zo veel tips, bedankt! :wow:

Vet haar is inderdaad geen ramp en het zal er vanzelf wel uit gaan, maar het ziet er behoorlijk treurig uit. := Ik ga eerst maar eens aan de slag met Dreft denk ik!

wemkelover schreef:
potverdorrie ik wil wel een situatieschets ! Hier ook een peuter rond lopen, hij heeft dit nog niet bedacht. Maar toen zijn vader aan het schilderen was in huis en even twee tellen naar de wc moest, peuter dacht dat kan ik ook wle even doen. Gelukkig was het op waterbasis.

De avond er voor was ze tijdens het omkleden op de commode steeds met die pot uierzalf aan het rotzooien omdat de deksel stuk was. Ik heb hem toen even IN de kast gezet in plaats van OP, die ben ik vergeten weg te zetten. De volgende ochtend ben ik gaan werken en toen ze wakker werd is papa zich rustig gaan omkleden, hij vond het wel erg stil en ging even checken en toen zag hij haar in het midden van de kamer zitten met een pot uierzalf ‘kijk papa, ik ben een princes’
Hij heeft vervolgens alles met een vochtige doek ‘schoongemaakt’ (uit gesmeerd) en heeft het vette monstertje snel in bad gedaan, maar daar werd het natuurlijk niet beter van. En volgens mij heeft hij haar haren ook alleen met conditioner gewassen dus hopelijk is er met shampoo nog wat eer te halen. Ik heb smiddags het vette prinsesje opgehaald bij de oppas en schrok me rot. :')

Nu vind ik die meubels niet zo erg allemaal, maar dat bad wel (en de douchekop etc) en haar haren. :=

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:50

Hier nog een ramptoerist annex ervaringsdeskundige (met sudocreme). Ons huis rook dagenlang heerlijk.. Muren zijn nooit meer helemaal de oude geworden bij ons :') knuffels en beddengoed is goedgekomen in de wasmachine. Zoon was dagenlang zijdezacht :')

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:33

Maar (en hier spreekt een leek op het gebied van vet), wat maakt uierzalf zo bijzonder dat het echt nergens af is te krijgen? :')

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:38

Heb je al zoiets als Dreumex (garagezeep) in haar haar geprobeerd?
Dat kan je ook op vetvlekken in kleding gebruiken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:39

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:41

Jeetje wat een schrik!
Heb je voor je bad al heet water met soda geprobeerd of anders amonniak.
Anders de zwarte fles ontvetter van Dasty misschien en voor de haren inderdaad Dreft afwasmiddel.
Succes Giolli!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 02-02-22 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:42

Heb je al groene zeep geprobeerd ? Ik zou de vloeibare nemen :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 09:42

Soepblik schreef:
Maar (en hier spreekt een leek op het gebied van vet), wat maakt uierzalf zo bijzonder dat het echt nergens af is te krijgen? :')

Geen idee, het zal net zoiets zijn als vaseline. Een heel potje is lastig er uit te krijgen kan ik je vertellen. :')