Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
een klus waar ikal bijna twee jaar tegen aan hik. De lijm van tappijt zit er keihard en dik op. Na 2 uur schuren op 2 tredes het toen opgegeven maar. 

karuna schreef:Project trapeen klus waar ikal bijna twee jaar tegen aan hik. De lijm van tappijt zit er keihard en dik op. Na 2 uur schuren op 2 tredes het toen opgegeven maar.
Ik weet wat ik wil aan stootbord, de stickers liggen al klaar. Een waterval naar beneden. Nu tijdelijk zelfgeknipt oud tapijt stukken omdat mijn herder anders eraf gleed.
Verder antislip is voor mij ook een must, geen tapijt ivm stof. Geen gladde traprenovatie. Mag industrieel zijn.
Ik zie al leuke trappen die dan veranderd zouden moeten worden nog.
.
hier 1 met 2 bochten, geen centimeter is hetzelfde. Winged schreef:Moet je wel een rechte trap hebben, dan is het wel te doenhier 1 met 2 bochten, geen centimeter is hetzelfde.
Vjestagirl schreef:karuna schreef:Project trapeen klus waar ikal bijna twee jaar tegen aan hik. De lijm van tappijt zit er keihard en dik op. Na 2 uur schuren op 2 tredes het toen opgegeven maar.
Ik weet wat ik wil aan stootbord, de stickers liggen al klaar. Een waterval naar beneden. Nu tijdelijk zelfgeknipt oud tapijt stukken omdat mijn herder anders eraf gleed.
Verder antislip is voor mij ook een must, geen tapijt ivm stof. Geen gladde traprenovatie. Mag industrieel zijn.
Ik zie al leuke trappen die dan veranderd zouden moeten worden nog.
Je kunt bij iedere bouwmarkt overzettredes kopen, gewoon van hout.
Dat hebben we hier ook gedaan, want de echte trap zit ook helemaal vol met lijm, er valt niet tegenop te schuren.
karuna schreef:Vjestagirl schreef:
Je kunt bij iedere bouwmarkt overzettredes kopen, gewoon van hout.
Dat hebben we hier ook gedaan, want de echte trap zit ook helemaal vol met lijm, er valt niet tegenop te schuren.
Trap is helaas niet recht, en die overzettredes zijn voor mij ook te glad![]()
Ik zou het liefst aluminium traanplaat of siergrind doen met alu hoekstrips. Maar ja
karuna schreef:Ik kan alleen maar dichte vinden. Heb je een link?
Kosten voor laten renoveren, krankzinnig. De goedkoopste die ik kan vinden is 1400 euro

Vjestagirl schreef:Winged schreef:Moet je wel een rechte trap hebben, dan is het wel te doenhier 1 met 2 bochten, geen centimeter is hetzelfde.
Ik heb het ook gedaan op een gebogen trap, incl moeilijke hoekjes. We hebben van iedere trede een mal gemaakt met papier, die overgetrokken op het hout en dat uitgezaagd. Ging prima