Elektrische mamafiets

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 19:18

Had een afspraak met Stella fietsen zijn om aan huis de mamafiets te proberen. Tijdvak was tussen 12 en 3 uur. Had vooraf aangegeven dat ik echt om 3 uur weg moet. Volgens de meneer aan de telefoon was zijn collega dan allang geweest. Ja hoor, de deurbel gaat om 3 uur precies en ik stond al klaar met peuter om te vertrekken. Hierdoor dus niet gelukt om te proberen.

Ik bekijk ook de andere modellen nog!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:31

xSCWx schreef:
Gazelle Bloom is echt een mama fiets en precies je budget. Ze hebben alleen momenteel een lange levertijd

Die levertijd is echt niet tof :')
Oktober 2020 is onze bestelling gedaan, verwachtte levering (bij bestellen) was mei 2021. Lang verhaal kort, fiets is nog steeds niet geleverd bij de fietsenmaker

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:33

Hier net de Gazelle Bloom HMS binnen. Echte aanrader met middenmotor.

Bij fietsvoordeelshop ook met 250 euro korting. Wel in april 2021 besteld en ia 3 december eindelijk geleverd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 19:49

Mri schreef:
xSCWx schreef:
Gazelle Bloom is echt een mama fiets en precies je budget. Ze hebben alleen momenteel een lange levertijd

Oktober 2020 is onze bestelling gedaan, verwachtte levering (bij bestellen) was mei 2021. Lang verhaal kort, fiets is nog steeds niet geleverd bij de fietsenmaker

Dit heb ik ook, ook rond die tijd besteld. Werd ik in december gebeld, uw fiets is er, was het de verkeerde kleur (dat mint groen). Maar als ik een kleur echt lelijk vind is het groen haha. Ik was er klaar mee en heb mijn reservering geannuleerd. Maar nu krijgt mijn huidige fiets ineens allemaal kwaaltjes :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:26

xSCWx schreef:
Mri schreef:

Dit heb ik ook, ook rond die tijd besteld. Werd ik in december gebeld, uw fiets is er, was het de verkeerde kleur (dat mint groen). Maar als ik een kleur echt lelijk vind is het groen haha. Ik was er klaar mee en heb mijn reservering geannuleerd. Maar nu krijgt mijn huidige fiets ineens allemaal kwaaltjes :')

Ohh sjips! Wat balen!

Wij hebben ook de blauwe variant gekozen!
Je fietsenmaker vond het vast niet erg, 2 keer knipperen en hij heeft de fiets alweer verkocht.

Ik wilde hem hebben om met 2 kids uit de voeten te kunnen....
Maarja, tegen de tijd dat ij nu kan gaan fietsen is de kleinste 2 en de oudste bijna 4. Dus die gaat waarschijnlijk deze zomer zonder zijwieltjes fietsen, en dus zelf fietsen :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 20:48

Ik heb een Cortina, prima fiets! Enige nadeel is dat de motor wat luider klinkt dan de gemiddelde E-bike heb ik het idee.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:00

Ik heb een reservering op een Cortina family bike nu. Ze kijken even of ze aan een betere accu kunnen komen.

Ik ben ook bij Stella geweest, prima fiets, maar ik vind de voorwaarden niet zo prettig.

Zijn de dames met de cortina nog steeds allemaal tevreden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:03

Brainless schreef:
Ga aub niet voor een Stella.
Als je geluk hebt rij je zonder problemen, maar veel mensen krijgen problemen en oplossen gaat helaas zeer traag (en soms helemaal niet).

Ik rijd al jaren probleemloos op een Stella. Maak veel kilometers, heb inmiddels al mijn derde. Mijn man z’n tweede.
Scheelt je zo € 1.000,— in aanschafkosten.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:04

Hier de cortina. Fietst prima. Heb alleen het idee dat de accu vrij snel leeg is. Fiets momenteel ook alleen maar kleine stukjes.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:20

Typhoon schreef:
Gazelle miss grace hebben wij hier naast onze bakfiets

Deze heb ik ook! Kleine gaat binnekort naar een achter zitje en die kan ook op de miss grace.
Afbeelding

Vanillia

Re: Elektrische mamafiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:41

Mij werd de Gazelle Heavy Duty, Gazelle Bloom of Trek District 2 aangeraden. Niet goedkoop, maar heb je sowieso langer plezier van dan van een merk als Stella of Popal.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:57

Wij hebben de gazelle, super fijne fiets!

Al vind ik persoonlijk de hoeveelheid extra ruimte bij gebruik van een voorzitje (ten opzichte van een normale fiets) wat tegenvallen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:14

Hier zeer tevreden over een Stella fiets. Man en ik hebben er beiden 1 en gaat gewoon prima! Mijn moeder heeft er al 6 jaar en gaat deze binnenkort inruilen voor een nieuwe Stella. Ik ben voor een voorwielmotor gegaan, omdat deze gelijk met je eerste beweging al "meewerkt". Een middenmotor moet eerst rondgetrapt worden voordat hij ondersteuning bied.

Mijn schoonouders hebben een Giant en raden deze iedereen af.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:25

Ik heb inmiddels Stella, Amslod, Popal geprobeerd. En ik vond Stella heel grillig in z'n ondersteuning. Amslod was veel stabieler, maar de verkoper was strontvervelend en de prijzen zijn niet grappig. Popal heb ik alleen gepast, die was te groot. De kleinere kan ik nog gaan testen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:33

Wij hebben ook een Stella fiets met voorwiel motor en zijn zeer tevreden. Hebben een keer een probleem gehad met het schermpje en dit is goed opgelost.

Voorwiel hebben we verkozen boven midden omdat voorwiel idd sneller helpt bij de ondersteuning. Midden voelde meer als wind mee en voorwiel echt alsof je vooruit wordt getrokken

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:43

hier al bijna een jaar heel tevreden met de Cortina e-common family. vervoer er een kindje van ruim 4 achter op en muppie van 1.5 voorop en dan ook nog een mand erop.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 16:45

Hier ook een stella en 2x het zelfde mankement gehad maar werd netjes gemaakt onder garantie.
Al houden ze er wel allemaal hun eigen regels op na.
Bij de eerste keer maken moest ik voorrijkosten betalen en de 2de keer werd mij verteld dat ze dat nooit doen.
Zo zou de eerste beurt aan huis bedrag X zijn volgens verkoper en bij maken van een afspraak kwam er bedrag Y uit van het dubbele,toen was ik pissig en heb t laten gaan om vervolgens bij de 2de keer mankement de services beurt laten doen en toen moest ik weer bedrag X betalen.
Met die reden zou ik dus geen Stella meer nemen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:24

Tara_13 schreef:
Ik heb een reservering op een Cortina family bike nu. Ze kijken even of ze aan een betere accu kunnen komen.

Ik ben ook bij Stella geweest, prima fiets, maar ik vind de voorwaarden niet zo prettig.

Zijn de dames met de cortina nog steeds allemaal tevreden?

Ja! Ook voor langere stukken, ik ben er nog steeds echt heel blij mee, ik heb nog nooit zoveel gefietst, zeker niet voor de leuk zoals ik nu doe.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:32

Het topic ligt al even stil, maar even een poging voor een schopje..

Hier ook druk op zoek naar een elektrische fiets die geschikt is voor zowel voor- als achterzitje. Ruimer stuur, stuurslot, stevig achterrek en dubbele standaard zijn dus vereisten. Wij kijken zelf meer naar tweedehands fietsen via een fietsenwinkel bijvoorbeeld. Maar er is zoveel keuze en zo moeilijk kiezen..
Ik zie ook het e.e.a. aan transportfiets die gebruikt worden als moederfiets. Hebben jullie daar positieve ervaringen mee?

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:45

Ik heb geen tips over welk merk maar ik kan je wel https://Upway.nl aanraden. Hier worden refurbished fietsen aangeboden. Scheelt altijd ee hoop geld.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:43

Thanks! Alleen verkopen zij volgens mij geen transport of moederfietsen. :')

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:49

Ik heb aan het begin van het topic gereageerd. Had toen net een cortina u4 transportfiets. Nu ruim een jaar verder en heel blij mee. Ik heb die met middenmotor. Raadde de fietsenwinkel aan omdat deze stabieler fietst en dat dat fijner is met een kind. Klopt, fiets onwijs fijn. Nadeel is alleen dat je kind vrij hoog getild moet worden. Ik heb zelf er zelf een Yepp achterzitje op en een krat voor. Met een gewone u4 heb ik ook een voorzitje erbij gehad. Toen moest het kratje wel naar voren. Fietste iets krapper dan een moederfiets maar vond het wel fijner fietsen.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 20:01

Ik heb een cortina family bike met middenmotor. Erg fijne fiets.
Ik heb een mand voorop en je kunt met gemak een voor en achterzitje erop!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:29

Ik heb heel lang getwijfeld over een elektrische mamafiets of een elektrische bakfiets. Uiteindelijk gekozen voor een Vogue Carry 3 bakfiets en echt nog geen moment spijt van gehad, echt ideaal!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:55

Ik heb tweedehands een Sparta regular e-bike gekocht en daar gewoon zitje op geplaatst!