Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Mizora schreef:Ongeveer 10% van de mensen geeft fooi bij boodschappenbezorgdiensten volgens mijn broer. Het wordt wel enorm gewaardeerd, veelal wordt er tegen minimumloon gewerkt, en een normale fooi is 2 euro. Dus nu ligt er tijdens wanneer ik een bezorging verwacht 2 euro klaar.
Volgens mij ligt het salaris bij bezorgers hoger dan in de winkel

raket schreef:Wie is er niet blij met een paar euro extra waarover ze geen belasting hoeven te betalen? Ik zou daar ook niet over klagen hoor.Wij geven echt altijd fooi, behalve de keren dat ik corona had. En wij wonen trap op.
Mijn vriend zegt altijd dat ze blij zijn met de fooi, nu ik deze berichtjes lees denk ik het ook....

purny schreef:Mizora schreef:Ongeveer 10% van de mensen geeft fooi bij boodschappenbezorgdiensten volgens mijn broer. Het wordt wel enorm gewaardeerd, veelal wordt er tegen minimumloon gewerkt, en een normale fooi is 2 euro. Dus nu ligt er tijdens wanneer ik een bezorging verwacht 2 euro klaar.
Daar kiezen ze toch zelf voor

candalisa schreef:Nee hier ook niet ik vind het wel tegenwoordig erg als je iets kwa eten besteld dat er standaard bij staat of je fooi wil geven ja of nee en hoeveel zodat het meteen afgeschreven wordt.
candalisa schreef:Nee hier ook niet ik vind het wel tegenwoordig erg als je iets kwa eten besteld dat er standaard bij staat of je fooi wil geven ja of nee en hoeveel zodat het meteen afgeschreven wordt.
Citaat:Waarom vind je dat erg? Het is toch gewoon nog steeds vrijblijvend, net als dat je aan de deur wel / geen fooi kan geven? Alleen hebben veel mensen geen contant geld in huis en kan je zo toch nog fooien. Ik vind dat zelf wel prettig, heb praktisch nooit cash in huis. Maar voel me niet gedwongen doordat het er staat en snap niet helemaal wat er 'erg' aan is?
Giolli schreef:Dat jullie allemaal door die enorme wachtrij van Picnic gekomen zijn zeg, ik stond op 2100 en nu 850![]()
Maar, nee ik geef ook geen fooi.
Als ik ergens ga eten bij een restaurant eigenlijk wel, dan rond ik het bedrag naar boven af.
Bezorgers aan de deur eigenlijk niet, ik betaal ook nooit contact.