"droom" auto, of "verstandige" auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:34

_San87_ schreef:
Ik zou gaan voor de droomauto.

Ik ook!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:36

Ik zou zeker voor de auto van je tante gaan. Je kent degene waar hij vandaan komt, hij is zuinig en alles... straks rij je je Tucson volgende week in de prak. Je kunt nooit van tevoren weten hoe lang je met een auto gaat doen, en geld is ook heel erg fijn om te hebben. En denk om het milieu! :P
Anders huur je gewoon een dagje een grote SUV :P

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:38

Ik heb in een Hyundai gereden en vond dat echt een verschrikkelijke auto om in te rijden en ook in een Toyota en vond dat een hele fijne en rustige auto. Daarnaast, als je ziet wat er met Toyota's uitgehaald wordt en dan niet alleen door die gasten van toen Topgear.. God wat heb ik gelachen om die idiote Jeremy..
En wat is de Toyota jonger..

De andere kant, je leeft maar 1x en als het in je budget past, ook in de toekomst, dan zou ik voor je droom gaan.. Dat heb ik ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.. Ben dolgelukkig met mijn bolide..
Je moet doen waar jij je het lekkerst bij voelt.. En alleen jij kan dat bepalen. Niemand kan namelijk in je portemonnee kijken, of in de toekomst kijken..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:38

Ik verplaats dit topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, omdat het daar beter past.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:41

Sheran schreef:
Ik zou zeker voor de auto van je tante gaan. Je kent degene waar hij vandaan komt, hij is zuinig en alles... straks rij je je Tucson volgende week in de prak. Je kunt nooit van tevoren weten hoe lang je met een auto gaat doen, en geld is ook heel erg fijn om te hebben. En denk om het milieu! :P

Spoiler alert, dat kan je met elke auto doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:42

Ik zou voor de verstandige gaan, leeftijd en kilometers brengen uiteindelijk kosten met zich mee van slijtage en vervanging, dat kost een hoop. De auto van je tante kun je uiteindelijk ook nog beter verkopen, mocht je aan een nieuwe toe zijn dan een auto uit 2004/ 2010.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:43

Yavanna
Maar een Tucson uit dat bouwjaar of bijvoorbeeld een i10, lijkt me een enorm verschil. :D

Oke Toyota staat enorm goed bekend, dat is zeker zo.
Mijn oom had een Toyota garage nadat hij eerst universeel dealer was.
Maar hij was zo blij met toyota dat hij die alleen nog maar verkocht op het laatst.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:43

Qimm schreef:
Sheran schreef:

NEE ECHT DAT MEEN JE NIET

Bij sommige auto's doet het dan gewoon veel meer pijn in je portemonnee dan bij andere :P

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 18:45

DuoPenotti schreef:
Onze is van augustus 2007.
Nee geen grote kosten aan gehad. Kanttekening we rijden niet veel.
Maar wij vinden hem erg fijn, ook betreft wegligging enz

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Prachtding! <3

Yavanna schreef:
Ik heb in een Hyundai gereden en vond dat echt een verschrikkelijke auto om in te rijden en ook in een Toyota en vond dat een hele fijne en rustige auto. Daarnaast, als je ziet wat er met Toyota's uitgehaald wordt en dan niet alleen door die gasten van toen Topgear.. God wat heb ik gelachen om die idiote Jeremy..
En wat is de Toyota jonger..

Toyota's zijn over het algemeen best betrouwbare beestjes, mn ouders' beste auto's zijn altijd toyota's geweest.
De Auris van mn tante is van 2011

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:47

Sheran schreef:
Qimm schreef:

NEE ECHT DAT MEEN JE NIET

Bij sommige auto's doet het dan gewoon veel meer pijn in je portemonnee dan bij andere :P

Kun je dus beter die goedkopere in de prak rijden :+

Sheran

Re: "droom" auto, of "verstandige" auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:48

My point exactly! :P
Maar ik zie dat ik het bericht van TS verkeerd had gelezen/geïnterpreteerd. Dacht dat de SUV ook duurder was. :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:50

Ik heb 4 auto's gekocht. 1 met mijn hart en 3 op verstand. Die ene heeft me meer gekost dan de andere 3 bij elkaar. Zowel qua gedoe als in het onderhoud.

Je snapt dat ik de auto van je tante zou overnemen :o

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 18:54

Bedankt trouwens voor alle meningen en tips!
Ik ben er nog niet echt uit, maar ik heb ook niet echt dikke haast :Y)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:00

Wat is de info van je droomauto? Scheelt het veel qua km? En heeft hij veel gelopen?

Mocht je droomauto alsnog niet mega veel gelopen hebben, zou ik daarvoor gaan. Verschilt het veel zou ik zeker voor je tantes auto gaan. Dat gaat dan een hoop geld schelen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:06

Met auto’s altijd zo verstandig mogelijk (tot zover mogelijk) kiezen. Hoe lang heeft je tante de auto al? Gekke dingen mee gehad of niet? Ik zou dan echt voor die gaan ipv de Tucson (daar ken je de geschiedenis niet van? En met het verbruik/leeftijd ook belangrijke punten).

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:07

Laurora schreef:
Bedankt trouwens voor alle meningen en tips!
Ik ben er nog niet echt uit, maar ik heb ook niet echt dikke haast :Y)

Normaal zou ik zeggen: volg je droom. Maar met auto's. De benzineprijzen zijn echt een nachtmerrie. Ik heb in ieder geval niet mijn droomauto gekocht, maar een zuinig betrouwbaar dingetje.

Hangt ook een beetje af van factoren als: kun je de benzine betalen, het onderhoud, waar wil je hem voor gebruiken (die mega-suv's in de grote stad waar ik woon, hebben 3,5 parkeerplaats nodig en je kunt er dan nog nauwelijks langs, ik vind dat aso en voor het terrein is het hier ook niet nodig). En van je milieubewustzijn. Maar dat laatste moet ik niet hypocriet over zijn, dan had ik geen auto moeten kopen.

Succes met je keuze. Autorijden is hoe dan ook vet leuk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:18

Ehm, weet je waar de oorsprong van die Tuscon ligt?

Ik zou voor de Toyota gaan.

Ik heb zelf een van de meest verguisde auto's van Bokt staan, in meervoud maar het verschil is dat ik weet hoe ik die auto moet onderhouden en waar ik voor fatsoenlijke prijzen goede onderdelen moet halen.

Ben je afhankelijk van anderen die je daarvoor moet betalen, laat mijn merk dan staan en DUS ook die Tuscon......

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 19:25

Amado7 schreef:
Wat is de info van je droomauto? Scheelt het veel qua km? En heeft hij veel gelopen?

Mocht je droomauto alsnog niet mega veel gelopen hebben, zou ik daarvoor gaan. Verschilt het veel zou ik zeker voor je tantes auto gaan. Dat gaat dan een hoop geld schelen.

Dat ligt er aan, ik heb er niet per se èèn op het oog.
Maar ik vind hier en daar wel een dealer onderhouden Tucson met hetzelfde op de teller als die van mn tante die binnen het budget past.

Denise_Storm schreef:
Met auto’s altijd zo verstandig mogelijk (tot zover mogelijk) kiezen. Hoe lang heeft je tante de auto al? Gekke dingen mee gehad of niet? Ik zou dan echt voor die gaan ipv de Tucson (daar ken je de geschiedenis niet van? En met het verbruik/leeftijd ook belangrijke punten).

Tante is 2e eigenaar, auto is dealer onderhouden, ze heeft er nog nooit iets mee gehad, is echt een betrouwbaar ding.

miereneter schreef:
Normaal zou ik zeggen: volg je droom. Maar met auto's. De benzineprijzen zijn echt een nachtmerrie. Ik heb in ieder geval niet mijn droomauto gekocht, maar een zuinig betrouwbaar dingetje.

Hangt ook een beetje af van factoren als: kun je de benzine betalen, het onderhoud, waar wil je hem voor gebruiken (die mega-suv's in de grote stad waar ik woon, hebben 3,5 parkeerplaats nodig en je kunt er dan nog nauwelijks langs, ik vind dat aso en voor het terrein is het hier ook niet nodig). En van je milieubewustzijn. Maar dat laatste moet ik niet hypocriet over zijn, dan had ik geen auto moeten kopen.

Succes met je keuze. Autorijden is hoe dan ook vet leuk.

Tsja, lastig.
Op dit moment zou ik het prima kunnen betalen. Ik heb ook wel wat achter de hand voor grote(re) reperaties, maar het moet niet te gek worden natuurlijk.
Kwa gebruik heb ik m niet per se nòdig om bijvoorbeeld te trekken
(vriendin heeft een trekauto die ik altijd mag lenen)
ikke schreef:
Ehm, weet je waar de oorsprong van die Tuscon ligt?

Sorry, wat bedoel je?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:25

Ik ben voor mijn droom auto gegaan (Kia Sorento), mag 3500 kilo trekken, 4 en 2 wiel drive.
Maarrrr met nu de benzine prijzen denk ik dat ik hem straks ga schorsen en tijdelijk een goedkopere (Ford Mondeo) ga rijden.
Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:28

Met familie moet je wandelen en niet handelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:29

Ik zou voor de zuinigere auto gaan. De brandstofprijzen stijgen de pan uit. Dan is het niet fijn om steeds te denken “poeh zal ik wel gaan de benzine is wel heel duur”. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een auto.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:30

Anne_GTI schreef:
Met familie moet je wandelen en niet handelen.

Denk dat het erg afhangt van de verhouding tussen jou en je familie. Vertrouw je je familie? En het blijft natuurlijk altijd je eigen risico :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:35

Gezien de leeftijd van de Tucson zou ik voor de andere gaan...

Dit ivm wisselstukken, strengere maatregelen betreffende vervuiling, ... .

Bvb. van mijn auto (1999 in perfécte staat) zijn amper wisselstukken te vinden :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:41

Mi_Amore schreef:
Gezien de leeftijd van de Tucson zou ik voor de andere gaan...

Dit ivm wisselstukken, strengere maatregelen betreffende vervuiling, ... .

Bvb. van mijn auto (1999 in perfécte staat) zijn amper wisselstukken te vinden :(

Ik heb geen enkel probleem met onderdelen van 50 jaar oude auto's.
Volgende keer een beter merk kiezen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:44

Ik zou zeggen, doe kop of munt.
Als je dan spijt hebt van de uitkomst, weet je dat je voor de andere auto moet kiezen. ;)

Ik zou zelf overigens voor mijn droomauto (welke dan ook) gaan, mits ik dit fatsoenlijk kan betalen.