Welkom energie (failliet?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:10

Safiy93 schreef:
Hier ook klant bij welkom energie. Ik vind het vooral vervelend dat ik nu niet weet wat m’n tarief gaat zijn bij eneco. Anders kan ik nu vast iets nieuws afsluiten voordat de prijzen nog sneller stijgen…
Welkom energie is telefonisch niet te bereiken en bij Eneco op de site staat tarieven zijn nog onbekend dus je moet afwachten. Tja.. zit je dan.. je kunt precies helemaal NIKS

Heb je geen 2 weken bedenk tijd? Je sluit toch in feite een nieuw contract af?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:23

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 16:48

Afbeelding

Op basis van ons huidige verbruik een ding ingevuld bij Engie

Ik ga even in een hoekje zitten bijkomen. 5k per jaar aan energiekosten. We stoken al amper, douchen kort, kachel overdag uit of heel laag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 16:49

Wow, hoe dan... 8)7

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:02

Gaby schreef:
Badeendje schreef:
Dat ook nog inderdaad, nu moeten we nadenken over wat we willen qua nieuw contract. Schrik echt van de prijzen, jeetje wat veel geld.

Kijk bij het kiezen ook even welke energieleveranciers problemen hebben met solvabiliteit

Dat is waar ik inderdaad ook naar gekeken heb, en daarbovenop nog naar hoe lang bestaan ze al, en zijn ze wellicht onderdeel van een grotere groep.

Op die punten ben ik na het het fiasco met Energieflex (die de contracten naar Innova verkocht had) bij Greenchoice uitgekomen.
Ik had net weer een langer contract bij hun afgesloten, en van de week een nette mail gehad dat ze zich aan de prijzen van dit contract gaan houden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:12

Wacht even, zonneenergie zie ik staan voordelig tarief en een bedrag van 450 euro per maand? Waar zit de logica in? Dat kan toch geen zinnig mens meer betalen? :oo %) tenminste als dat mijn rekening zou zijn kom ik iedere maand op - 100 euro uit, -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-10-21 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:13

Badeendje schreef:
[ [url=m/ZyJKHL.png]Afbeelding[/url] ]

Op basis van ons huidige verbruik een ding ingevuld bij Engie

Ik ga even in een hoekje zitten bijkomen. 5k per jaar aan energiekosten. We stoken al amper, douchen kort, kachel overdag uit of heel laag...

Mag ik je verbruik weten? Dan kan ik ook evt meezoeken

purny

Re: Welkom energie (failliet?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:18

Ik zou voor 1600 kwh en 600m3 140 euro per maand kwijt zijn bij essent. Ik ben gelukkig een paar maanden geleden overgestapt en nog voor de oude tarieven met een vast contract

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:21

Ik ben zoo zooooo blij dat ik vorig jaar m'n tarieven vast heb laten zetten voor drie jaar...jeetje wat een ellende.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 17:22

Absolem schreef:
Ik ben zoo zooooo blij dat ik vorig jaar m'n tarieven vast heb laten zetten voor drie jaar...jeetje wat een ellende.

Ik zit nu nog voor 88 euro per maand

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 17:45

Absolem schreef:

Dat heeft dus alleen nut als je contract niet wordt ontbonden. Heb gisteren nog geroepen dat ik zo'n geluk had met mijn tarief. Eh, not.

Wij huren een vrijstaande woning van een particulier. Kunnen hier ook niet zo maar weg i.v.m. geen hypotheek kunnen krijgen en de huizencrisis. Huis is acceptabel geisoleerd, maar plat dak, dus veel inhoud. Aan gas verbruiken we 1900 kuub. Electra zo'n 3600 kWh, hiervan is een klein deel bedrijfsmatig, zeg 600 kWh.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:02

Ik zit ook bij Welkom Energie, in het minst gunstige geval ga ik voor een euro of 600 de boot in.. ;(

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:04

Ik zat sinds augustus bij welkom energie, nog een redelijk contract af weten te sluiten voordat de prijzen echt uit de pan rezen. Als ik nu kijk bij mijn vorige energiemaatschappij zou ik 85 euro meer betalen per maand (alleen gas). Dat is gewoon niet te doen... gelukkig heb ik via de buren zonne-energie, dus ik ga nu op zoek naar elektrische kachels. Maar wel ontzettend balen dit....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:38

Ik zit bij Oxxio, vorig jaar juni voor 3 jaar vast afgesloten. Betaalde €160 per maand, maar kreeg ieder jaar dan zn €700 terug.

Nu zou ik voor hetzelfde verbruik €190 per maand moeten betalen -:(-

Hopelijk blijft het bij Welkom Energie en gaan er niet nóg meer failliet. Maar ik houd mn hart vast....

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 18:44

Pff ook hier bij welkom energie. Wij hebben ook maar gestorneerd wat kon. (1maand, en even wachten wat deze maand doet, maar toch..) We houden er rekening mee dat we dat alsnog weer zouden moeten betalen, maar anders ist altijd nog iets.. Wat een gedoe weer zeg.. maar afwachten hoe t komt..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 19:29

Je kunt precies vandaag ook niet meer storneren voor de rekening van 2 maanden geleden hè, echt ontzettend balen...

Mvdende dat scheelt. Duimen dat ze niet failliet gaan idd.

Roquen, dat valt nog mee idd, maar dan heb je wel 3 maanden veel te veel betaald aangezien je verbruik in augustus en september natuurlijk super laag is.

Narya :'( vreselijk wat balen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:49

Hier ook helaas.

Sinds januari klant. Gaan ook voor paar honderd zeker het schip in.
Binnen 2 weken liggen er hier 20 zonnepanelen op t dak. Ben er klaar mee.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:25

Shiloh schreef:
Jeetje wat balen. Vooral als je hem net gunstig hebt vastgezet.

Mijn contract loopt 12 november af. Mijn veelengaanbod staat nog steeds. Maar schrok echt. Ruim 60% erbij. Heb nog steeds geen besluit genomen. Voorlopig even variabel? Vast zetten voor een jaar? Vastzetten voor 3 jaar.

Heb nog steeds geen flauw idee.

Ik denk dat veel bedrijven hetzelfde motto hebben momenteel;
Heb je variabel, hou variabel. Loopt je contract af? Ga naar variabel. Enkel als je echt variabel niet ziet zitten omdat je meer vastigheid wil, zou ik vast adviseren nu :j

Overstappen loont op dit moment niet. Niemand heeft echt acties waarmee je goed uit bent, en je loopt tegen meerdere problemen aan met vast;
1-jarig heeft torenhoge prijzen waarbij je echt een flink bedrag per maand meer kwijt gaat zijn.
3-jarig heeft t.o.v. 1 jarig duidelijk betere prijzen, maar daar wil je je eigenlijk niet voor langere tijd aan vastleggen.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:12

Badeendje schreef:
Je kunt precies vandaag ook niet meer storneren voor de rekening van 2 maanden geleden hè, echt ontzettend balen...

Onderstaande staat op de site van de rabobank bij storneren, ik weet niet bij welke bank je zit en hoe het werkt, maar misschien het proberen waard om ernaar te kijken?

"Is de onterechte incasso langer dan 8 weken, maar korter dan 13 maanden geleden afgeschreven? Neem dan contact met ons op."

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:22

Het was wachten voor de eerste leverancier zou 'omvallen'. Stomme is, er is gas genoeg. Alleen is t opgekocht door China en Japan. Amerikaans gas kan hier nog niet naartoe (daar hebben ze meer dan ze gebruiken) en het Noorse gas komt denk ik te laat.

Wij hebben net op tijd een nieuw contract gesloten met Greenchoice. Ik hoop dat het voor de gedupeerden uiteindelijk goed komt, wat een misere ;(.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:24

Die onterechte incasso storneren hebben sommigen indertijd met energieflex ook voor elkaar gekregen bij de ING.
Om dus echt meer als 2 maandtermijnen terug te krijgen.

Natuurlijk wel onder de voorwaarde dat er een afrekening voorligt, waaruit duidelijk blijkt dat je nog geld van hun tegoed hebt (dus minder verbruik als dat er aan voorschotten betaald werd)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:38

Roquen schreef:
Ik zat sinds augustus bij welkom energie, nog een redelijk contract af weten te sluiten voordat de prijzen echt uit de pan rezen. Als ik nu kijk bij mijn vorige energiemaatschappij zou ik 85 euro meer betalen per maand (alleen gas). Dat is gewoon niet te doen... gelukkig heb ik via de buren zonne-energie, dus ik ga nu op zoek naar elektrische kachels. Maar wel ontzettend balen dit....

Elektriciteitsprijzen stijgen ook enorm. Dus tenzij de zonnepanelen van je buren genoeg zijn om de hele winter door energie/elektriciteit te leveren, is dat ook iets om rekening mee te houden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:39

Hier ook klant.. Hebben ook veel te veel betaald. Laatste maand nu gestorneerd. Ben benieuwd waar Eneco mee gaat komen.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:41

Hier ook klant van welkom energie, vond het een lompe mail van ze.

Mijn contract liep tot 7 november, zou dan mijn welkomskorting krijgen. Maar helaas... krijg nu dus niets meer terug van ze, ook niet als ik teveel heb betaald dit jaar. Erg zuur allemaal voor iedereen. Alles is al smerig duur geworden en dan dit er ook bij.

Nu afwachten waar eneco mee komt, maar gaat drama worden als ik de energievergelijksites zo bekijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:44

MTinker schreef:
Hier ook klant van welkom energie, vond het een lompe mail van ze.

Mijn contract liep tot 7 november, zou dan mijn welkomskorting krijgen. Maar helaas... krijg nu dus niets meer terug van ze, ook niet als ik teveel heb betaald dit jaar. Erg zuur allemaal voor iedereen. Alles is al smerig duur geworden en dan dit er ook bij.

Nu afwachten waar eneco mee komt, maar gaat drama worden als ik de energievergelijksites zo bekijk.

Hebben ze al bevestigd dat je niks terug krijgt?

Ik ben bang dat t een variabel contract wordt en dan betaal je idd de hoofdprijs :\.

Het is denk ik wel goed alvas t te vergelijken, na een maand kun je een nieuwe leverancier kiezen. Maar ik denk niet dat het qua prijzen veel verschil gaat maken, helaas :\.