Babyfoon met groot bereik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Babyfoon met groot bereik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:48

Mocht je toch van gedachten veranderen, overweeg de indoor camera van de Action. Kost 2 tientjes. Ik gebruik 'm voor mijn huisdier en hij geeft een melding op mijn telefoon bij geluid en beweging. Ideaal ding. Ik had gewild dat ik dat ding vroeger als babyfoon had gehad, dat was een stuk beter geweest.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 18:50

callippo schreef:
De Alecto DBX-82! (Is de 92 de opvolger?

Speciaal gekocht om de reden die jij ook noemt. Mega bereik, in praktijk tot 1km (ook door muren, bij veel bos iets minder dan bij open veld)

En hij is onverwoestbaar, wij hebben hem al 8 jaar in gebruik.

Geen camera, maar ik denk dat dat ook niet gaat lukken op die afstand.

De dbx-82 idd de 92 is de opvolger. Ik heb geloof ik ook nog de 82. Een zwangere vriendin met paarden heb ik die aangeraden en die heeft de 92. Vergelijkbaar ding, kon er weinig anders aan ontdekken

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 18:53

Storm schreef:
Mocht je toch van gedachten veranderen, overweeg de indoor camera van de Action. Kost 2 tientjes. Ik gebruik 'm voor mijn huisdier en hij geeft een melding op mijn telefoon bij geluid en beweging. Ideaal ding. Ik had gewild dat ik dat ding vroeger als babyfoon had gehad, dat was een stuk beter geweest.

Nogmaals, en ik heb op de vorige pagina uitgelegd waarom, niet wat we zoeken. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn telefoon.

Rochiril schreef:
callippo schreef:

Speciaal gekocht om de reden die jij ook noemt. Mega bereik, in praktijk tot 1km (ook door muren, bij veel bos iets minder dan bij open veld)

De dbx-82 idd de 92 is de opvolger. Ik heb geloof ik ook nog de 82. Een zwangere vriendin met paarden heb ik die aangeraden en die heeft de 92. Vergelijkbaar ding, kon er weinig anders aan ontdekken

Komt op het lijstje voor als we toch ervoor kiezen om zonder camera te gaan, dank jullie wel!

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:17

Welke wel kan ik niet zeggen, maar zeker geen Luvion Essential. Daar staat dan bij bereik 250m, maar dat bereik is bij ons binnenshuis al amper 10m. Minste staal dat er in je huis zit raakt het signaal al niet meer voorbij. En vanaf dat we de achterdeur uit gaan dus geen signaal meer.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:30

Wij hadden eerst zo’n babyfoon met camera, op wifi en met app, maar ik merkte dat ik hele dagen zat te turen naar m’n schermpje :Y) daarna een simpele Alecto gekocht met alleen geluid, veel relaxter!

Maargoed, kan me voorstellen dat als je geregeld 200m van je huis bent dat het wel fijn is om te kunnen zien wat je baby uitspookt. Misschien een combi een idee? Dus eentje met geluid als ‘hoofdbabyfoon’, en een camera met app voor als je geluiden hoort die je niet vertrouwt en als je even wil kijken wat de baby aan het doen is?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:36

Wij hebben de Alecto DVM-75 en dit was echt de slechtste aankoop ooit. Signaal valt continue weg, hij haalt het aantal meters bij lange na niet. Echt een afrader.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:41

Ook hier de luvion essential. Het is een fijn ding maar het bereik is matig. Die 250 meter zou in theorie zijn als je kind ook buiten is en zonder andere objecten tussen de camera en het beeldscherm (laat dat nou meestal niet het geval zijn :+ )
Met een paar muren ertussen loopt het bereik drastisch terug, dat wordt ook wel vermeld trouwens.

Er wordt dus wel mee geadverteerd maar dat bereik klopt dus eigenlijk nooit als je een apparaat zonder WiFi hebt (En je kind niet buiten slaapt maar gewoon in zn eigen bedje en er dus altijd minimaal 1 dikke muur het signaal al blokkeert)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:43

Jinte schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik heb nog geen ervaring dus kan het je niet uit ervaring vertellen hoor haha! Maar dan zou je eventueel, als het bereik toch niet ver genoeg blijkt te zijn, kunnen overschakelen naar je telefoon (dus alleen in het uiterste noodgeval). Zou dat wel een optie zijn?

Dit staat er bij de omschrijving:
Bereik met scherm is tot 300 meter (in open veld gemeten) via wifi onbeperkt
Via wifi & 3G/4G onbeperkt bereik op de smartphone/tablet

Ik zie nu dat die bij Babydump €215 is. Dat is wel een hele goede aanbieding, wij hebben hem op onze bestelbon voor €269, dus ga gelijk even mailen voor de laagste prijsgarantie haha :Y)

Ja ik gok dat ie die 300 meter niet haalt, maar als we dan enkel bij de paarden moeten omschakelen naar de telefoon is dat te overzien.
Volgens mij is ie bij de prenatal met korting nu nog goedkoper, of is dat een andere versie die ik daar zie?

Een babyfoon/camera volledig op WiFi en dus op de telefoon/via de app is gewoon niet handig, want je krijgt constant meldingen als er niks is en ik wordt 's nachts niet altijd wakker van een simpel pingeltje op m'n telefoon. En als ik dan op mn werk ben zou ik de meldingen überhaupt weer uit moeten zetten. Een camera op WiFi vind ik leuk en handig bij de paarden oid maar niet om als babyfoon te gebruiken. Dit hebben we getest, nog zonder baby, en is gewoon echt niet handig.

Nee, die Plus is alleen te koop bij Babydump en Babypark. Die bij Prenatal is niet uitbreidbaar met meer camera’s! Je moet dus goed opletten: Luvion Grand Elite 3 Connent Plus :D

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:26

Rochiril schreef:
callippo schreef:

Deze hebben wij uiteindelijk ook gekocht.

Daarvoor eentje met camera. De slaapkamer van onze zoon is aan de kant van de stallen, maar zodra er een muur tussen zit is het bereik misschien nog net 25 meter. Soms had hij zelfs al problemen met de verbinding als we gewoon in huis waren.
Bij de Babydump gaven ze ook aan dat groot bereik een een camera gewoon niet samen gaan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:32

Eens met mijn voorgangers.

Ik heb er een van Reer, die komt tot het einde van onze tuin (80 meter), maar daar zitten verder geen gebouwen tussen. Voor ons dus perfect, maar de 200 meter haalt hij ook niet.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:52

happyjoyce schreef:
Bij de Babydump gaven ze ook aan dat groot bereik een een camera gewoon niet samen gaan.

Tenzij dus eentje met een app. Kan je aan de andere kant vd wereld te allen tijde je baby checken :Y) wij hebben de goedkoopste babyfoon van Alecto, geloof €30 euro? En zo’n cameraatje met app ook iets van €30 ofzo.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:54

Ik heb de Grand Elite 3, je kan gevoeligheid aanpassen waardoor je niet bij alles een melding krijgt. Tevens is in de app het heel makkelijk de meldingen aan en uit te zetten.
Snachts je babyfoon aanzetten is niet nodig, je hoort ze echt wel ;).

Ik wilde eerst ook geen app maar meerdere babyfoons geprobeerd en allen gingen al uit als ik in de kapschuur stond omdat de damwand de straling niet doorlaat. Met een geïsoleerd huis is het al een uitdaging, mijn red het niet eens naar de keuken…

Inmiddels na veel uitproberen en veel geld weggegooid te hebben is de ervaring dat als je een groot erf hebt, met app eigenlijk de enige, altijd werkende optie is.
Alleen geluid vind ik zelf niet prettig, mocht ze gaan huilen en ik zit nog op het paard dan vind ik het fijn om te zien dat ze niet onder het dekentje is beland/ het knuffeltje op dr gezicht ligt of zoals mijn oudste dochter niet haar hele kamer op de kop aan het zetten is :').

Ik heb meerdere losse camera’s aan de app gekoppeld, de losse camera is direct bij luvion veel goedkoper te krijgen!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:00

Mloes schreef:
happyjoyce schreef:

Tenzij dus eentje met een app. Kan je aan de andere kant vd wereld te allen tijde je baby checken :Y) wij hebben de goedkoopste babyfoon van Alecto, geloof €30 euro? En zo’n cameraatje met app ook iets van €30 ofzo.

Je hebt gelijk, bij ons werkt de Wifi niet goed in de babykamer, dus een app werkte ook niet. Dus check dat ook nog even TS :D

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:10

En dan koop je zo'n babyfoon met reusachtig bereik, omdat je denkt 'kan ik lekker naar de paarden in de achtertuin wanneer de kleine slaapt' en dan heb je een baby die maar zelden langer dan 20 minuten slaapt 's middags :roll:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:12

callippo schreef:
En dan koop je zo'n babyfoon met reusachtig bereik, omdat je denkt 'kan ik lekker naar de paarden in de achtertuin wanneer de kleine slaapt' en dan heb je een baby die maar zelden langer dan 20 minuten slaapt 's middags :roll:

Yep, dit had ik dus. Had net 1 stal gemest en toen kon ik alweer terug.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:27

callippo schreef:

Haha nee dat weet je ook niet vantevoren :') -O-

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:59

Wij hadden ook een luvion vanwege het zogenaamde geweldige bereik maar wij hebben hem snel terug gebracht .

Vooral bij goed geïsoleerde huizen kun je goed bereik daar echt mee vergeten , 50 meter overbruggen was al teveel. Wij hadden daarvoor een camera via Ali express voor 30 euro en dat ding werkte perfect.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:10

Onze oude alecto( zonder camera) ging echt zonder moeite tot 500m verder(einde weides), oude boerderij met dikke, dubbele muren)

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 06:20

Ik vond de luvion echt vies tegen vallen.
Baby kamer achter in huis en hij redde het niet eens tot beneden. Ja sorry mevrouw uw huis is te goed geïsoleerd...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 06:28

Als je camera wil en lange afstand ontkom je niet aan een verbinding met je smartphone. Ik zou dan zoeken naar een babyfoon met dual mode. Dan heb je binnenshuis gewoon het schermpje van de Babyfoon en verder weg gebruik je je telefoon. Motorola heeft deze optie iig.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 06:33

Wij hebben een Arlo baby camera, maar ook alleen met de app of op de HomeKit apparaten te volgen.
Tis wel een heel uitgebreide en ik vind het juist ideaal met app. Hij heeft een modus dat je het geluid kan horen zonder dat de app open moet blijven, zodra er dan gehuild wordt kan je de app openen en kijken wat er aan de hand is. Daarnaast heeft hij ook functies als tegen je baby kunnen praten en muziek afspelen, en een handig nachtlampje wat je aan kan zetten via de camera.
Maarja, dat is dan wel met app helaas.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 06:56

Hier ook de Alecto DBX 82 (is nu de 92) Inderdaad geen camera, maar een enorm bereik. Wij kunnen het hele dorp door. Volgens mij heeft bij ons in het dorp iedereen die kleine kinderen heeft zo'n ding.

Door een camera zie je alles. Je baby kan gerust een keer wakker worden en wat om zich heen liggen te kijken. Daarna kunnen ze ook weer in slaap vallen. Ik vond het fijn om niet "alles" te zien. Ze liggen veilig in hun ledikantje dus 24/7 gegluur hoeft niet.

En wat inderdaad al gezegd is, is camera en ver bereik geen goede combi.

Succes met uitkiezen!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:02

Wel of geen camera is natuurlijk persoonlijk. Onze camera staat op energiebesparing dus springt alleen aan bij hardere geluiden.

Gezien onze baby kan huilen in z'n slaap ben ik er heel blij mee, ik zie aan zijn gewoel of het tijdelijk is of menens. Als je zelf gaat kijken is hij gelijk klaar wakker.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:06

Jinte schreef:
Omdat we dat niet willen.

groot gelijk! Hackers kunnen via dergelijke app inbreken en zo je hele huis zien. Interessant voor potentiele inbrekers.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:16

Helaas ga je geen enkele babyfoon met beeld vinden die je zonder app ver buiten je huis kan gebruiken. En geloof me ik heb me er ver in verdiept. Wij hebben er 1 met camera voor in en om huis en een alecto dbx voor erbuiten. De babyfoon met camera kan ik misschien 10m buiten mijn huis gebruiken en dan is de verbinding weg.
De alecto daarentegen werkt perfect. Is met een kleine unit met broek klip die je dus makkelijk mee kunt nemen. En het bereik gaat nog een stuk verder dan je graag zou willen. Als ik geluid hoor loop ik even naar binnen om dan alsnog op de camera te kijken.
Wij gebruiken de alecto bijv. ook op vakantie als de kleine in de caravan ligt te slapen en ik even naar het toilet moet o.i.d. dat is op een camping zelden naast de deur en zo kan ik het toch horen als er wat is.