Windows foutmelding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:27

Misschien stomme vraag. Maar zit je schijf er niet los erin? Bekend probleem bij lenovo Thinkpad is dat ze niet goed vast geschroefd zaten en ook allerlei BSOD meldingen kregen.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 07:27

Marije_1997 schreef:
Blue screen, misschien slim om alles op een externe schijf te zetten en terug naar fabrieksinstellingen en even updaten. Blijft het zich voordoen even terug naar de verkoper (mits deze een winkel heeft) of een pc winkel (zijn er denk ik niet veel meer?)

Is gedaan staat hierboven :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:30

GreaseMonkey schreef:
Valt je laptop wel eens uit omdat de accu leeg is? Daar houden ze namelijk niet zo van...

Heb ik vaak genoeg, nergens last van. Laat em altijd aanstaan, zonder stroom. Dus accu leeg gwn weer opstarten en heb alles nog openstaan niets aan de hand. Word gewoon intensief gebruikt al een jaar of 5. Word wat trager, maar is niks mis mee. Word gewoon regelmatig geüpdatet en zet zo nu en dan alles terug naar fabrieksinstellingen.

Heb denk ik nog maar 1 keer een blue screen gehad. Zowel op m'n vaste pc als laptop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 07:31

xtessax83 schreef:
Marije_1997 schreef:
Blue screen, misschien slim om alles op een externe schijf te zetten en terug naar fabrieksinstellingen en even updaten. Blijft het zich voordoen even terug naar de verkoper (mits deze een winkel heeft) of een pc winkel (zijn er denk ik niet veel meer?)

Is gedaan staat hierboven :Y)

Heb niet alles gelezen haha, maar als het projleem blijft even naar de verkoper. Kan best zijn dat er een foutje ergens zit en er eventueel iets vervangen moet worden (hoop dat het de processor niet is, dan kan je heel lang wachten)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 07:33

Ik geloof niet echt dat het iets van binnenuit is. Mocht het blijven dan laat ik hem opsturen dan weten we het zeker.

Heb bewust een 'betere' laptop gekocht dan Asus of lenovo vanwege veel problemen met deze merken. Mijn vorige heb ik regelmatig op moeten sturen want daar was van alles aan kapot.

Dit gaat over de microsoft surface go 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:01

xtessax83 schreef:
Ik geloof niet echt dat het iets van binnenuit is. Mocht het blijven dan laat ik hem opsturen dan weten we het zeker.

Heb bewust een 'betere' laptop gekocht dan Asus of lenovo vanwege veel problemen met deze merken. Mijn vorige heb ik regelmatig op moeten sturen want daar was van alles aan kapot.

Bij de mijne gebeurde hetzelfde en daarbij was de schijf kapot. Buiten het blauwe scherm om was er ook niets te merken. Ook een beter merk kan een foutje hebben.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 13:05

xtessax83 schreef:

Die hebben ook regelmatig schijfproblemen

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 14:38

We zullen zien. 2 ervaren mensen hebben mij verzekerd dat dit vaak door een (foute)update komt.

Ik ga hem van het weekend gebruiken voor mijn huiswerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:58

xtessax83 schreef:
We zullen zien. 2 ervaren mensen hebben mij verzekerd dat dit vaak door een (foute)update komt.

Ik ga hem van het weekend gebruiken voor mijn huiswerk.

Bluescreen komt vaak uit een systeem fout. Maar kan best een slechte schijf zijn. Een betere laptop betekend niet goede schijf. Dan ga je toch al snel wat meer betalen.

PlukenKrul

Re: Windows foutmelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:25

Dit zou zeker wel onder garantie vallen, dit is een ernstige systeemfout en slecht voor je laptop. Dus gelijk mee terug naar de winkel, want dit klopt absoluut niet voor zo’n nieuwe laptop. Helemaal als het vaker voorkomt zoals je beschrijft.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:51

Een nieuwe laptop betekend niet dat alles ook 100% altijd werkt. Er kan ook kapot iets geleverd zijn. Ik vind dat je aardig defensief op iedereen reageert die je probeert te helpen :)

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 16:09

Heb je misschien al gekeken naar de link die ik stuurde? Logboek kan echt veel zeggen voor foutopsporing, kan zeker helpen. Mocht je toch denken dat het aan een schijf ligt, dan zou je crystal disk of speccy kunnen downloaden, die laten s.m.a.r.t stats zien van je disk(s) en zo kun je kijken of er iets mis mee is. Je kan een screenshot van de stats dan hier neer zetten en ik kan er naar kijken en wellicht anderen ook.

Maar eerlijk, ik zou gewoon terug gaan met deze laptop, dit hoort niet bij zo'n nieuwe laptop en misschien is het wel gewoon een fabrieksfoutje dat dit veroorzaakt.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 16:34

Maureen95 schreef:
Een nieuwe laptop betekend niet dat alles ook 100% altijd werkt. Er kan ook kapot iets geleverd zijn. Ik vind dat je aardig defensief op iedereen reageert die je probeert te helpen :)

Ik heb contact gezocht met mensen die er verstand van hebben door een tip van een bokker op pagina 1 waar ik blij mee was want hier had ik niet aan gedacht.

Verder gedaan wat daar werd gezegd en nu wacht ik dus gewoon af wat er gebeuren gaat. Ik kan nu momenteel niets met de tips die verder gegeven zijn omdat ik niet weet of het verholpen is of niet. Ik geef ook meermaals aan als het niet lukt dat ik dan verder ga zoeken. Dus alle tips zijn welkom maar voor nu ga ik eerst afwachten ik kan nu niet alles doen wat hier gezegd wordt als ik hem nog niet gebruikt heb..

En natuurlijk is het frustrerend als hij nieuw is verwacht je dat hij goed is. Zeker aangezien ik deze laptop kocht omdat de vorige ook continu een bleuscreen gaf in combinatie met nog meer problemen