Geen telefoonbereik buitengebied

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:23

Coentjuh schreef:
Gewoon een vaste lijn...

Is de reden waarom ik nog een vaste lijn heb.
Ik had vodafone en blijkbaar is mijn huis een bunker, want binnen 0,0 bereik.
Sowieso weinig bereik met Vodafone in de straat. Een soort blinde vlek zeg maar.
En ik woon nog wel in vrij stedelijk gebied.

Alleen KPN werkt goed bij ons in huis.
Dus heb nu een KPN abonnement.

Achterom

Re: Geen telefoonbereik buitengebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:30

Ik woon ook in dezelfde gemeente als jij, hier is de situatie sinds kort wat beter omdat de zendmasten in Geesteren en op de Needse berg nu functioneren. Maar dat nog valt in een dorp verderop de verbinding vaak weg.
Het KPN netwerk is waar wij zitten veruit het beste en verder bellen via WiFi inderdaad.
Signaal versterker gaat ook niet werken als je signaal al slecht is.
Is er in Rekken geen groep die zich met dorpsontwikkeling bezig houdt en kan lobbyen voor een mast? Zo is het hier uiteindelijk namelijk ook verbeterd.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Geen telefoonbereik buitengebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:55

Wij wonen in een klein durp en bij ons is het ook altijd lastig. We weten ondertussen wel dat KPN bij ons het beste bereik heeft. Maar dan nog: het is minimaal. Zeker als je in de woonkamer zit dan wil je weleens geen bereik hebben. Als je naar buiten gaat dan heb ik meestal wel 1 of 2 streepjes.

Overigens is mijn telefoon al ook een oudje, misschien moet ik eens een nieuwe overweging. Heb gehoord dat de nieuwe toestellen ook net weer beter zijn en dat kan dan net het verschil maken.

Tot die tijd bent ik een soort van B100 (van Bassie en Adriaan) en het heeft toch ook wel wat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:19

FriesWytske schreef:
Ik bedoelde in slecht bereik bij Vodafone, dus helemaal niet bereikbaar. Met als toppunt een keer buiten aan het bellen. En midden in het gesprek knalt hij er uit. Dus voor mij en mijn familie hier komt er geen Vodafone meer. Dat ik binnen soms slechter bereik heb, neem ik voor lief. En houd ik ook rekening mee, als ik bel. Binnen ga ik dan al standaard bij het raam staan. Omdat ik daar het beste bereik heb.
Dat zag ik, maar ik reageerde hoofdzakelijk op je laatste zin, alleen ik zie nu dat ik die iets anders had geïnterpreteerd als jij hem bedoelde. :D Bij mijn ouders is het trouwens hetzelfde verhaal: daar moet je of in de keuken of in de garage gaan staan voor een beetje bereik, of buiten. :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:22

Maranta schreef:
Kwestie van naar de boerderij wandelen. Alle 18 hectare ligt rondom de boerderij. Word de stappenteller ook nog gelukkig :')

Ja dat is hier soms al wat lastiger. We hebben 36ha op 15min rijden (met de auto) en dan nog ongeveer 100ha tussen de boerderij en ongeveer 2,5km

Maar om maar terug te komen op het onderwerp, hier is het om het huis heen ook wat lastig. Binnen is het maar net de vraag of het werkt of niet, meestal niet :+

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 20:22

Dank allen voor de reacties... :) eerst maar eens op buurtonderzoek uit dus. Volgende stap is dan de juiste provider kiezen en wellicht ook nog een vernieuwing van de telefoons. :)* En dan is een vaste lijn wellicht ook nog een optie...

Wat betreft het bereik in de rest van het dorp... nog nooit problemen gehad. :o Wonen nu nog niet zo heel lang wat dichter bij de grens en hier is het wel een probleem... |o