Nergens mee akkoord gaan vooralsnog, eerst juridisch advies inwinnen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Choiix schreef:Los van het probleem met de installateur, dit is geen fout in de omvormer maar de add-on die er op zit om inderdaad het uitlezen te doen. Er zit een software fout in die dingen waardoor ze altijd hun eigen netwerk uit blijven zenden ondanks dat je al een verbinding hebt met je eigen WiFi netwerk. De enige manier om dit op te lossen is de WiFi addon bij de buren los te nemen; met het WiFi netwerk van die van jou te verbinden, dan de connectie met je eigen WiFi netwerk leggen, die bij jou loshalen en dan het bij de buren weer aansluiten en instellen. Daarna weer bij jou aankoppelen. Op Tweakers zijn er een aantal mensen die de software van dat ding zelf hebben vervangen waardoor die fout er uit is.
Dat installateurs dit niet eerder meegemaakt hebben zegt wat over die installateurs, dit is schering en inslag bij een bepaald merk. En wat nog erger is, je kan hierdoor dus gewoon het WiFi wachtwoord van iemand zomaar achterhalen…!!
Edit: het kan trouwens ook zonder loshalen maar dan moet je een laptop met Linux hebben ipv macOS of Windows en verbinden op basis van BSSID (soort serienummer ook wel MAC-adres genoemd) ipv ESSID (de naam van die WiFi addon die altijd hetzelfde is).
.
Dammie schreef:Choiix schreef:Los van het probleem met de installateur, dit is geen fout in de omvormer maar de add-on die er op zit om inderdaad het uitlezen te doen. Er zit een software fout in die dingen waardoor ze altijd hun eigen netwerk uit blijven zenden ondanks dat je al een verbinding hebt met je eigen WiFi netwerk. De enige manier om dit op te lossen is de WiFi addon bij de buren los te nemen; met het WiFi netwerk van die van jou te verbinden, dan de connectie met je eigen WiFi netwerk leggen, die bij jou loshalen en dan het bij de buren weer aansluiten en instellen. Daarna weer bij jou aankoppelen. Op Tweakers zijn er een aantal mensen die de software van dat ding zelf hebben vervangen waardoor die fout er uit is.
Dat installateurs dit niet eerder meegemaakt hebben zegt wat over die installateurs, dit is schering en inslag bij een bepaald merk. En wat nog erger is, je kan hierdoor dus gewoon het WiFi wachtwoord van iemand zomaar achterhalen…!!
Edit: het kan trouwens ook zonder loshalen maar dan moet je een laptop met Linux hebben ipv macOS of Windows en verbinden op basis van BSSID (soort serienummer ook wel MAC-adres genoemd) ipv ESSID (de naam van die WiFi addon die altijd hetzelfde is).
Dus als TS de omvormer weer aan haar netwerk gekoppeld krijgt, dan broadcast haar add on vrolijk het wifi wachtwoord onversleuteld en kan iedereen met een ontvanger dat wachtwoord achterhalen ?
Dat is super onveilig, lekker internet bankieren dan
Zal niet deze week zijn maar ze stellen alles opnieuw in, wijzigen het ww daarna van de omvormer en checken of alles nog ok werkt. Ze zagen de bui al hangen dat de boel nog verder verkloo t wordt. Dat noem ik service. Ik ben meer dan opgelucht dat dit grapje me in ieder geval geen extra geld kost. Er zijn al genoeg fouten van anderen die me afgelopen tijd financieel en emotioneel leegtrekken.
Binnen 5 minuten met een omweg die ik zelf niet had kunnen bedenken of doen. Meteen het wachtwoord gewijzigd ook zodat het nooit meer kan gebeuren.
fijn om nu weer te kunnen zien dat de boel gewoon werkt zonder in de meterkast te hoeven duiken.