Ik ben 3,5 jaar geleden verhuisd naar de andere kant van het land, omdat dit de streek in Nederland is waar ik wil wonen. Dat gaan we niet nog een keer doen. We hebben hier een sociaal leven op gebouwd en wonen hier graag.
En volgens mij zeg ik nergens dat ik de overwaarde in de huur ga steken toch? Ik wil het juist voorlopig weg zetten. En daarbij, stel dat wij het wel in luxe zouden willen steken, dan is dat ónze keuze.
Fitzroy: nee dat gaat momenteel echt niet, door verschillende redenen die ik niet zomaar op internet gooi
. De optie hier langer blijven wonen en wachten tot dat wel kan, hebben wij zeker ook besproken. Maar dan spreek je over minimaal 3 jaar, er van uit gaande dat de huizenprijzen dan stabiliseren en de huizenmarkt weer normaal wordt. En dat zie ik dan weer niet zo gebeuren. Luxorvalkje: deze optie hebben we ook bekeken, maar ook dan is de hypotheek niet zo toereikend dat we een vergelijkbaar huis kunnen kopen wat we nu gaan huren. Om redenen die ik niet op internet ga zetten, maar dat hebben we echt uitgezocht. Plus dat ik in onze flat echt dramatische huurders heb gezien (wij zijn een van de weinige eigenaren die er ook daadwerkelijk wonen), dat dat ook echt wel een risico is.

Daarnaast mag het niet van de bank. Daar hebben we ook geïnformeerd naar de mogelijkheden.
Prairy: huur wegstrepen hebben wij ook over nagedacht. De bank waar we nu de hypotheek hebben gaat echter niet zomaar akkoord met verhuren. Verhuur hypotheek hebben we het niet over gehad, maar met de huidige hypotheek kan het in ieder geval niet. Beleggen is nog wel eens interessant om naar te kijken. Misschien niet nu, maar wel als we die 3 jaar voorbij zijn.
Net gesprek met de financieel adviseur gehad. Ze gaat nog wat dingen uitzoeken, maar ik ben weer wat wijzer geworden. Overigens kent zij onze situatie goed en vond het juist een heel goed idee.
Dat was ook de insteek van mijn post. Wij hebben zelf 2x een huis verhuurd dus ik weet dat het je moet liggen. Als ik ooit weer iets koop om te verhuren, dan gaat het in ieder geval via een beheerder.

), niemand hoeft te profiteren van onze nalatenschap. Want laten we wel wezen, dat huis van ons is een flinke klap geld waard, als dat bij ons overlijden niet helemaal afgelost is, heeft niemand daar last van.