Help, mijn was stinkt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:42

Van waspoeder heb je maar 2 eetlepels nodig,ik heb het probleem daar mee opgelost.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Help, mijn was stinkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:50

De broeken die stinken zijn die hetzelfde merk of ligt het daar ook niet aan?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 22:21

bigone schreef:
Gebruik je wasverzachter? Laat je ze ook weleens zo drogen ? Ik herken het stinken wel maar niet in combinatie met één enkele soort.

Voorheen wel wasverzachter gebruikt, maar door dit gedoe ermee gekapt en over gegaan op een scheutje azijn.

ievie schreef:
Misschien eens proberen wat er gebeurt als je het in een wasmachine van een ander wast? Dan weet je of ‘het probleem’ bij jullie wasmachine zit.

Dat zou ik kunnen doen, echter is de stank niet na elke was, dus dan word dat lastig testen
Of ik moet echt een 2 weken lang mijn was ergens anders gaan doen.

DuoPenotti schreef:
De broeken die stinken zijn die hetzelfde merk of ligt het daar ook niet aan?

Zijn allemaal andere merken.

Ik overdoseer niet, en doseer ook niet te weinig.
Het is ook niet continue.
Als ik de broeken die na vandaag gewassen zijn en nu stinken, morgen opnieuw was kan het ineens weer weg zijn.
En de keer erop weer wel.

Was word hier eigenlijk niet eens echt vies, en het gaat droog in de wasmand, en ligt daar nog geen 3 dagen tot het gewassen word.

Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is die hg stinkende wasdingen.

Daarom word ik er ook zo moedeloos van.
Ik heb alle trucjes al bijna geprobeerd, maar niets lijkt te helpen -O-

Even nog een toevoeging.
Ik hang het altijd aan de lijn, heb geen droger.
Vanmiddag dus getest in een droger maar dat is nog erger.
Ik heb een ontvochtigingsapparaat besteld, die komt morgen binnen.
Om te kijken of de was dan sneller droogt en het misschien daaraan ligt.
Maar dan snap ik niet waarom het dan vandaag in de droger nog harder stinkt dan als ik ze aan de lijn laat drogen.
Het is mij echt 1 groot raadsel :+

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:39

Maar het is dus de rits van de gulp en de knoop?
Zo'n typisch vieze metaal geur?
Heb verder geen tips maar die kunnen idd zo enorm vies gaan ruiken

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:50

Even de afvoerslang schoonmaken , extra spoelen soms zijn machines te zuinig met water?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:51

_CS_ schreef:
Gewoon normaal katoenprogramma op 40 graden, die gebruikt het meeste water ook, iv.m. beter doorspoelen.

Mijn moeder ruikt het ook maar die zegt weleens erger geroken te hebben. :+
Mijn man ruikt het ook.
Maar ik word gewoon misselijk van de geur.

Als ze net aan de lijn hangen dan ruik je niets.
Zodra ze droog zijn wel, en heb ze weleens stug aangetrokken, maar zou gewoon midden op straat de broek uit trekken, zooo'n rotgeur komt er dan vanaf.

De poeder heb ik langer geprobeerd, maar geen effect.

Even toevoegen, als ik shirt met de broeken mee was, komen de shirts er fris uit, maar de broeken niet.
Waarom alleen de broeken en die paar doeken/handdoeken en de rest niet is mij echt een raadsel.
Tot aan vandaag hadden zelfs de broeken van mijn man het niet, en sommige van mijn wel.

Ben je niet gewoon zwanger….

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:59

Niet iedereen die misselijk wordt van een geur is zwanger.

Probeer eens de stinkkleding te weken in de soda. Daarna wassen met schepje Vanish. Dan moet het bijna wel weg zijn. Dat werkt hier supergoed.
Machine moet wel schoon zijn maar dat deed je al toch? Ik doe regelmatig kookwas leeg draaien met fles schoonmaakazijn erin.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:10

Als ik de filter onderin schoon maak dan moet ik eerst het water opvangen, heb jij dat ook?
Dat zit bij mijne linksonder (klepje en dan een losdraaibare ‘knop’ waarna het water meteen begint te lopen). Regelmatig kantel ik de wasmachine naar voren voor het laatste beetje.

Ik doe nu altijd een klein scheutje witte azijn in het verzachterbakje, maar dat hielp dus ook niet meer bij jou. Misschien toch maar laten nakijken door een monteur op achtergebleven verstoppingen? Een sokje in een afvoerbuis ofzo?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:19

Suzanne F. schreef:

Maar het kan wel. Ik vind het een goeie optie. Zeker als zij er meer last van heeft dan haar omgeving.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:29

Laat je het deurtje open staan als je hem niet gebruikt?

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:22

janderegelaa schreef:
Suzanne F. schreef:

Maar het kan wel. Ik vind het een goeie optie. Zeker als zij er meer last van heeft dan haar omgeving.

Dit was idd de reden dat ik vroeg of TS niet de enige is die het ruikt :o

Vooral dat het niet elke keer is, triggert me. Ik zou zelf denk ik wel zo'n controlfreak zijn dat ik bij ging houden wat de omstandigheden qua viesheid van het wasgoed maar bv ook qua luchtvochtigheid bij het drogen zijn, voor een tijdje... Kijken of daar een patroon in te ontdekken valt...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 09:45

Dan zou ik al ruim een half jaar zwanger zijn :+
Maar nee, dat is onmogelijk.
Ik ben sowieso wel heel gevoelig voor luchtjes hoor.
Ik loop nu ook continue aan elk kledingstuk te ruiken.

De lucht zit in de boorden bovenaan, en de gulp, dus dat zijn de wat dikke stukken van de broek.
De pijpen enzo ruiken niet.

De machine word regelmatig helemaal schoon gemaakt.
Afvoer onderin is ook nooit vies.
En heb nog nooit een sok gemist dus een verstopping lijkt mij stug.
Ik maak na een was het rubber helemaal droog en deurtje blijft altijd open staan.

Ik doe al tijdje de wasverzachter vervangen voor azijn en ook dat helpt niet.
Vanish geprobeerd maar ook geen effect.

Heb een aantal broeken tijdje terug laten weken in water met een combinatie van azijn en biotex.
Daarna gewoon gewassen, en toen is het 2 wasbeurten weg gebleven.

Ook doe ik ook weleens extra water erbij, maar ook dat helpt niet.

Op dit moment is het erg vochtig in huis, vandaar dat ik ook een luchtontvochtiger heb besteld.
Misschien toch in het droogproces.
Maar dan snap ik niet waarom ik het afgelopen winter het ook had terwijl het in huis best wel droog was en de kachel aan en de kleding vrij snel droog was.
Daarom heb ik gisteren eens een droger geprobeerd, maar dat leek nog erger te worden. :?

De meeste mensen, waaronder ook mijn moeder hebben dat de was stinkend uit de wasmachine komt, en dan als het droog is is het weg.
Maar hier is het dus omgekeerd.
De lucht kan ik het beste beschrijven als wanneer iemand een vaatdoek een week laat liggen :r

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:47

Opgedroogd zweet dat blijft hangen? Zijn de stinkbroeken wel eens in een heel lang programma met voorwas met extra spoelen geweest? Mijn was ruikt fris maar bij extreem zweten moet ik ipv het uurs programma toch de lange versie gebruiken om een hardnekkige bah lucht te voorkomen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:50

En met extra voorwas eens proberen en hoogste stand centrifugeren?
Dus dat er geen zeep resten meer in de boorden kunnen gaan zitten en al extra droog uit de wasmachine komt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:53

Is het niet de verfstof van de spijkerbroeken die je ruikt? Dat kan ook een erg muffe lucht geven, bij sommige merken veel meer dan andere, en de geur kan zich op bepaalde plekken concentreren.
Ik zou in ieder geval de spijkerbroeken apart wassen van de rest, evt met een wasmiddel voor sportkleding.
Ik denk niet dat het aan je wasmachine ligt.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:55

Is je wasmachine niet perongeluk aangesloten op grondwater?? En welk wasmiddel gebruik je... goedkopere middelen geven soms luchtjes... Ik heb het ook gehad vroeger... oplossing was nieuwe wasmachine en de stinkende kleren in de prullenbak.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 10:02

Over het zweet, ik snap dan niet waarom het alleen de broeken zijn, sommige broeken, niet eens alle.
Als ik shirt met de broeken meewas doe ruiken prima.

Ik gebruik het pragramma waar de machine het meeste water in verbruikt, zelfs nog geprobeerd extra water toe te voegen wat ook niets uithaalt.

Hij centrifugeert altijd op de hoogste stand.
Heb ook nog een losse centrifuge (zo'n ouderwets ding), daar ook weleens extra in gedaan maar maakt ook geen verschil.
Extra voorwas heb ik dan nog niet geprobeerd :)*
Ga ik eens uittesten.

Verfstoflucht herken ik, dat ruikt anders.

En de wasmachine is niet aangesloten op grondwater.

Ik ga zo de broeken maar weer in een emmer gooien met azijn en biotex, en dan morgen opnieuw wassen.
Het is gewoon zo irritant, juist omdat het dus ook niet elke keer is.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:20

Misschien zit hier nog een tip voor je tussen: https://radar.avrotros.nl/forum/huishou ... 57173.html
Wat ik verder heb gehoord is dat de nieuwe wasmachines zo zijn ingesteld dat ze weinig water gebruiken. Dan zou het kunnen dat de dikke gedeelten niet goed uitspoelen? Je zou dan misschien tijdens een programma extra water kunnen toevoegen, b.v met de gieter.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 10:34

als de geur er eenmaal in zit dan blijft het, is mijn ervaring. En dan blijft het niet alleen, maar gaat het ook andere kledingstukken aansteken/besmetten.
Klinkt voor mij wel als een niet snel genoeg drogen probleem.

Met 1 keer inde droger doen helpt het niet, want de geur zit al in de stof.

Hoe hang je je broeken op? aan de pijpen? aan de boord? dubbel over een wasrek? zit er dan " een extra/leeg" lijntje tussen?

Als de geur er eenmaal in zit helpt het niet om het 1 malig snel te laten drogen (in de bv de droger zoals je hebt geprobeerd)

Wat hier helpt bij de broeken van mijn man: nacht in de HG wasmidel toevoeing voor andere geurtjes in sportkleding en daarna wassen, met deze zelfde toevoeging. Geen andere (niet stinkende) kleding stukken erbij. En zijn kleding die " besmet" is consequent na dragen in de HG, vervolgens in de was met HG en dan drogen (bij voorkeur wasrek buiten zetten in de wind, dan droogt het sneller, of op een wasrek met een "lege plek" er tussen zodat de kleding stukken nergens tegen elkaar (of tegen zichzelf) hangen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:28

Oh dit probleem heb ik al jaren... En ik weet dus niet hoe dit komt. Ik dacht eerst dat het aan mijn kledingkast lag (aangezien ze na het drogen wel fris roken maar daarna in de kast begonnen te stinken). Ondertussen heb ik al 3 verschillende kasten geprobeerd én twee verschillende wasmachines maar mijn jeans broeken blijven zo'n vieze muffe geur hebben. Net alsof je ze al heel lang niet meer gewassen hebt! En die geur trekt vaak ook in andere kleding stukken. Wat bij mij helpt (maar mijne stinken nog niet direct na het drogen) is ze buiten de kast hangen... Maar ik lees even mee of iemand een gouden tip heeft!

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:59

Laulitz schreef:
Oh dit probleem heb ik al jaren... En ik weet dus niet hoe dit komt. Ik dacht eerst dat het aan mijn kledingkast lag (aangezien ze na het drogen wel fris roken maar daarna in de kast begonnen te stinken). Ondertussen heb ik al 3 verschillende kasten geprobeerd én twee verschillende wasmachines maar mijn jeans broeken blijven zo'n vieze muffe geur hebben. Net alsof je ze al heel lang niet meer gewassen hebt! En die geur trekt vaak ook in andere kleding stukken. Wat bij mij helpt (maar mijne stinken nog niet direct na het drogen) is ze buiten de kast hangen... Maar ik lees even mee of iemand een gouden tip heeft!

Ik heb precies het zelfde, we hebben van alles geprobeerd. Andere zeep, poeder, vloeibaar, verschillende merken, poeders voor stink was. En niks help. Het enige wat help idd is buiten de kast bewaren of alles op kleding hangers hangen en dan niet te dicht op elkaar in de kast hangen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:13

HG middel voor stinkende was/sportkleding toevoegen aan de was heeft bij mij geholpen met 2 shirts die maar 'muffig' bleven ruiken. Apart van andere was gewassen en extra laten spoelen door wasprogramma. Daarna op hangertjes laten drogen.
Mocht het aan de kast liggen; zakjes verfrisser erin leggen/hangen of juist een geur/vochtvreter erin zetten.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 12:22

Ik hang de spijkerbroeken op de kop aan de pijpen.
Ik knoop de broek los en rits los en klop ze dan uit zodat ze 'open' hangen.
En dan met genoeg tussenruimte tussen de broeken.
De stinkdelen hangen dus helemaal vrij.

Ik heb ook nog gedacht dat het misschien aan de werkkleding van mijn man ligt.
Maar die worden apart gewassen.
Bovendien was ik die ook al zo'n 11 jaar en is ook niets aan veranderd, dus waarom zouden die ineens de oorzaak zijn als het al die jaren al goed gaat vraag ik mij dan af.

Muffe geur bij winterkleding bijv snap ik.
Dat is na 1x wassen er ook wel uit.
Maar dit ruikt echt anders.

Een extra spoelen knop heb ik helaas niet, wel voorwas.
Maar heb weleens extra spoelwater met een gieter bijgedaan, maar hielp ook niet.

Het voelt voor mij alsof ik alle adviezen hier negeer, maar ik heb zowat alles al geprobeerd :+

Wat ik wel frappant vind is dat als ik het dan laat weken in azijn/biotex het weef even weg is.
Ik ga even achter dat hg spul aan.
Moet ik dat dan altijd blijven gebruiken?
Ik zie net dat er 2 soorten zijn?
1 voor stinkend wasgoed, en 1 voor nare geurtjes in spprtkleding.
Welke werkt het beste?

Ik ga zo de wasmachine uit de kast trekken (leuk, zo'n ingebouwde wasmachine :+ ) en ook alle leidingen eens nalopen, want daar kan ik nu niet bij.
Wellicht gaat daar misschien iets mis.

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:44

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 12:47

Herkenbaar. Maar ik denk dat ik de oorzaak toen heb kunnen vinden.

Heb ooit de voetbal zooi van zoonlief bij de kleding gedaan en alles stonk. Daarna de kleding apart gewassen, maar de jeans bleven ruiken.
Na nog een keer apart wassen met voorprogramma was het weg. Heb toen apart sport was spul gekocht.

Even terug had mijn man iets over zijn werkkleding gekregen. Ik zei nog; die moet apart, maar al zijn kleding ziet er hetzelfde uit en is zo in de wasmachine gepropt.

Tegenwoordig was ik dan een keer met voorprogramma als het erg vies is of stinkt.

Iedereen zegt dat je tegenwoordig wel kouder kan wassen, maar ik was nog vrij snel best heet, 60gr bijv en handdoeken, ondergoed, sokken en beddengoed op 90.

Maar volgens mij komt het een beetje aan hoe het erin gaat. Met z'n 2en gaat het soms te langzaam en dan heb ik teveel natte handdoeken bijv. Die kan ik dan heet wassen, maar gaan niet lekker ruiken.

Met dierenspullen net zo. Kleden en mandjes lijken lekker te ruiken direct uit de was, maar na opdrogen ruik ik toch weleens wat. Ze liggen ook op schoot, dus denk dat de honden lucht ook in de kleding trekt.

We gebruiken poeder en wel wasverzachter.